Bugatti Type 57SC Atalante του 1937 θα πουληθεί οκταψήφια τιμή
Διαθέσιμη στη δημοπρασία Pebble Beach 2022 της Gooding & Company, που θα πραγματοποιηθεί αύριο και μεθαύριο, αυτή η Type 57 ξεκίνησε ως μοντέλο S. Λίγο καιρό αφότου παραδόθηκε για πρώτη φορά στον αρχικό της ιδιοκτήτη το 1937, επέστρεψε στο Molsheim όπου εγκαταστάθηκε κομπρέσορας στον κινητήρα. Σύμφωνα με την Gooding & Company, αυτό την καθιστά μία από τις πρώτες 57SC.
Η προσθήκη του κομπρέσορα αύξησε την ισχύ στους περίπου 200 ίππους, καθιστώντας την ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα παραγωγής που κατασκευάστηκαν πριν από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν απλώς ένα γρήγορο κι ισχυρό αυτοκίνητο, αλλά πολύ μπροστά από την εποχή του σε πολλούς τομείς. Ο ίδιος ο κινητήρας διέθετε ένα σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ που του επέτρεπε να τοποθετηθεί χαμηλότερα.
Στην πραγματικότητα, το S στο 57S σημαίνει surbaissé ή χαμηλωμένο στα γαλλικά. Η Type 57S ήταν γεμάτη σχεδιαστικές λεπτομέρειες που της επέτρεπαν να κάθεται πιο κοντά στο έδαφος. Οι ράγες πλαισίου σε σχήμα γόνδολας κι ένα τροποποιημένο πίσω τμήμα συνέβαλαν σε αυτή τη στάση. Η Bugatti εγκατέστησε επίσης ένα ελαφρύ σύστημα εξάτμισης, αμορτισέρ de Ram κι έμβολα υψηλής συμπίεσης, ώστε να έχει όλες τις υποστηρικτικές βελτιώσεις που χρειαζόταν για να υπερφαλαγγίσει τον ανταγωνισμό.
Οι μεγάλοι προβολείς Scintilla και τα ιδιόμορφα πίσω φτερά την καθιστούν μοναδική. Ο συνδυασμός του πανέμορφου αμαξώματος μαζί με την εξαιρετική μηχανική καθιστά την Atalante ένα από τα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα του είδους της. Το συγκεκριμένο παράδειγμα έχει κερδίσει πολλά βραβεία σε διάφορες εκθέσεις αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο. Παραμένει επίσης σήμερα με το αρχικό της πλαίσιο, αμάξωμα, κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και διαφορικό. Μήπως τα 10-12.000.000 δολάρια δεν είναι τελικά και τόσα πολλά για ένα τέτοιο ιστορικό αριστούργημα;