C5 Aircross Hybrid: περισσότερη ισχύς και μικρότερη κατανάλωση

Η Stellantis εξηλεκτρίζει σταδιακά την γκάμα της με την προσθήκη 48V ήπιας υβριδικής υποβοήθησης στον Turbo 1.2 PureTech. Αφού τη λάνσαρε στα Peugeot 3008 και 5008 νωρίτερα φέτος, τώρα ήρθε η σειρά να προστεθεί κάτω από το καπό και του Citroen C5 Aircross. Το γαλλικό μοντέλο ήταν ήδη διαθέσιμο με plug-in υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης (Hybrid 180 και Hybrid 225), αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που αποκτά ένα ήπιο υβριδικό σύστημα.

Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 λίτρων συνδυάζεται με ένα νέο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (e-DCS6), στέλνοντας την ισχύ στους εμπρός τροχούς. Ο μικρός σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει 29 ίππους κι είναι ενσωματωμένος στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων δίπλα στον μετατροπέα και την ECU.

Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος κίνησης είναι 136 ίπποι και 230 Nm ροπής, με τον ηλεκτροκινητήρα να μπορεί να συνεισφέρει 12 ίππους σε έντονη επιτάχυνση. Η ενέργεια προέρχεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V χωρητικότητας 432 Wh (κάτι λιγότερο από μισή kWh) που είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού.

Σύμφωνα με τη Citroen, η συνολική εξοικονόμηση στη μέση κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με το μη υβριδικό μοντέλο φτάνει το 1 λίτρο/100 χλμ, αντιπροσωπεύοντας μια βελτίωση 15% που μπορεί να φτάσει έως και 30% στην πόλη. Στην πραγματικότητα, η Citroen υποστηρίζει ότι έως και το 50% της οδήγησης στην πόλη μπορεί να γίνει με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Οι μέσες εκπομπές CO2 στο συνδυασμένο κύκλο WLTP είναι 129 γρ/χλμ. ενώ το μοντέλο είναι συμβατό με το πρότυπο Euro 6.4.

Η Citroen δεν άλλαξε τίποτα στην εξωτερική σχεδίαση του C5 Aircross που παρουσιάστηκε αρχικά στην Ευρώπη το 2018 κι υποβλήθηκε σε αισθητική ανανέωση το 2022. Ομοίως, οι εσωτερικές αλλαγές σε σύγκριση με τα αμιγώς θερμικά μοντέλα περιορίζονται στα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Το στροφόμετρο γίνεται μπλε όταν ο κινητήρας απενεργοποιείται, ενώ υπάρχει ένας νέος μετρητής ισχύος με ενδείξεις Charge, Eco και Power. Ειδικά γραφικά δείχνουν τη ροή ενέργειας και το ποσοστό οδήγησης που ολοκληρώθηκε σε ηλεκτρική λειτουργία.

Το Citroen C5 Aircross Hybrid 136 e-DCS6 θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία σύντομα με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν στα τέλη της χρονιάς.

Περισσότερα Άρθρα