Caterham Project V: ηλεκτρικό coupe με 272 ίππους και 1.190 κιλά
Το πρωτότυπο Project V της Caterham μάς δίνει μια πρώτη γεύση από ένα πλήρως ηλεκτρικό coupe που θα μπορούσε να κυκλοφορήσει στην αγορά στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026. Το αυτοκίνητο τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 55 kWh κι είναι εξοπλισμένο με ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων στον πίσω άξονα. Η Caterham λέει ότι μπορεί να επαναφορτιστεί από 20-80% σε μόλις 15 λεπτά μέσω ενός ταχυφορτιστή DC 150 kW κι ότι μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 4.5 δευτερόλεπτα. Έχει τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα κι αυτονομία 400 χιλιομέτρων κατά WLTP.
Το Project V σχεδιάστηκε από τον νέο επικεφαλής σχεδιαστή της Caterham, Anthony Jannarelly. Δε μοιάζει με κανένα άλλο Caterham του παρελθόντος κι αν δεν παρατηρήσεις τα λογότυπα της βρετανικής εταιρίας, μάλλον θα το μπερδέψεις με την Cayman από μπροστά και την Alpine 110 από πίσω. Του πιστώνουμε πάντως το γεγονός ότι το αποτέλεσμα είναι αρμονικό κι ότι έχει στοιχεία που συνδυάζουν το μοντέρνο στιλ με την κλασική κομψότητα.
Η Caterham τραβάει τα βλέμματα προσφέροντας διάταξη 2+1 καθισμάτων, κάτι σαν McLaren F1 αλλά στο ανάποδο (εκεί το μονό κάθισμα είναι μπροστά, όχι πίσω) αλλά λέει ότι θα υπάρχει και διάταξη 2+2. Το εσωτερικό είναι αρκετά απλό και μινιμαλιστικό, αλλά δεν ξεχνά ότι ένα σύγχρονο μοντέλο πρέπει να προσφέρει και ψηφιακές ανέσεις. Έτσι, ενσωματώνει μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής και κάμποσες ακόμα ψηφιακές ενδείξεις, καθώς κι έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η Caterham λέει ότι οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των λειτουργιών οδήγησης Normal, Sport και Sprint, με το κάθε πρόγραμμα να επιδρά στις επιδόσεις και στο βάρος του τιμονιού.
Caterham EV Seven: το κλασικό πιστάδικο Seven μπαίνει στη πρίζα και ζυγίζει λιγότερο από 700 κιλά
Αλλά για μισό λεπτό, μιλάμε για Caterham, δεν μπορούμε να εστιάζουμε στις οθόνες: το Project V έχει σωστή ανάρτηση και χαμηλό βάρος για να είναι ένα διασκεδαστικό και συναρπαστικό σπορ αυτοκίνητο στην οδήγηση. Διαθέτει διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω με πλήρως ρυθμιζόμενη γεωμετρία, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι (χμ, αυτό μάς τα χαλάει λίγο), είναι εξοπλισμένο με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S 19 ιντσών μπροστά και 20 ιντσών πίσω κι έχει πανίσχυρα φρένα. Με κάμποση χρήση ανθρακονημάτων και αλουμινίου, το βάρος στο μοντέλο παραγωγής θα βρίσκεται κάτω από τα 1.200 κιλά, στα 1.190 για την ακρίβεια. Προφανώς δεν περιμένουμε να ισοφαρίσει τα βάρη των πανάλαφρων σπαρτιάτικων Caterham που παραμένουν αμετάβλητα για δεκαετίες, με τις πόρτες φλοίδες και τις μηδενικές ανέσεις. Τούτο δω είναι ένα σύγχρονο μικρό coupe που θα μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάθε μέρα κι όχι μόνο στην πίστα.
«Το Project V δεν είναι απλώς ένα πρωτότυπο, το έχουμε σχεδιάσει ώστε να μπορεί να μπει στην παραγωγή», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Caterham, Bob Laishley. «Ένα ηλεκτρικό Caterham οποιουδήποτε σχήματος και μεγέθους πρέπει να παραμένει πιστό σε αυτό που μας ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους: να είναι ελαφρύ, απλό και να προσφέρει μια απαράμιλλη οδηγική εμπειρία, αυτό είναι το DNA μας. Το Project V δεν αντικαθιστά το Seven, είναι συμπληρωματικό προς αυτό και πιστεύουμε ότι διατηρώντας τις βασικές αξίες της Caterham, θα προσελκύσει τόσο την υπάρχουσα πελατειακή μας βάση, όσο και νέους θαυμαστές στη μάρκα».