VW CEO: the roof is on fire, βάλτε πλάτη, έχουμε μεγάλο πρόβλημα
Συναγερμός κρούει στη Volkswagen εν μέσω ύφεσης στις πωλήσεις και τεράστιων επενδύσεων στα ηλεκτρικά οχήματα, τόσο ώστε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Thomas Schaefer, να δηλώσει σε περισσότερα από 2.000 ανώτερα στελέχη σε ένα εσωτερικό meeting ότι «η στέγη φλέγεται». Σύμφωνα με το Wards Auto, ο Schaefer περιέγραψε σε μια ωριαία συνάντηση τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η VW βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, αλλά με ιδιαίτερη έμφαση στις πλησιέστερες εβδομάδες και μήνες. Κάλεσε τους μάνατζερ να σημειώσουν «μικρές νίκες» κι αποκάλυψε ένα πλάνο για σοβαρή μείωση των δαπανών. Η έκκλησή του για πάγωμα των δαπανών ήταν άμεση, λέγοντας ότι το κόστος είναι πολύ υψηλό σε πάρα πολλούς τομείς.
Το σχέδιο του Schaefer για περικοπή δαπανών περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα εξοικονόμησης 10 δισεκατομμυρίων ευρώ που θα εφαρμόσει η αυτοκινητοβιομηχανία τα επόμενα τρία χρόνια, το οποίο έχει ήδη συζητηθεί σε ανώτατο επίπεδο. Επιμένει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να είναι πιο ευέλικτη για να προσαρμοστεί σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά – από την οποία η VW έχει υποφέρει, ιδιαίτερα εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού (κυρίως από τις συνεχείς μειώσεις τιμών της Tesla) στη μεγαλύτερη αγορά της: την Κίνα.
Το σχέδιο της VW να εξηλεκτρίσει την γκάμα της μαζί με τη διατήρηση της βασικής της δραστηριότητας στον τομέα των κινητήρων εσωτερικής καύσης έχει αποδειχθεί δυσχερές. Από το σκάνδαλο Dieselgate που συγκλόνισε την αυτοκινητοβιομηχανία το 2015, τα προϊόντα της άλλαξαν αισθητά και παρατηρήθηκαν κραυγαλέες εκπτώσεις στο κόστος. Οι πιο αξιοσημείωτες είναι η διαγραφή των φυσικών κουμπιών προς όφελος των διακοπτών με χωρητικότητα αφής, η απουσία ξεχωριστού διακόπτη για τα πίσω παράθυρα στα ID. και τα σκληρά πλαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στο πρώτο ID.3 και στο Golf, τα οποία παλιότερα θα θεωρούνταν ανεπίτρεπτα για την απτή ποιότητα κατασκευής που η γερμανική εταιρία θέλει να ενσωματώνουν τα μοντέλα της.
«Οι δομές κι οι διαδικασίες μας εξακολουθούν να είναι πολύ περίπλοκες, αργές κι ανελαστικές», σχολίασε ο Schaefer στη συνάντηση. Αφότου ολοκλήρωσε τις παρατηρήσεις του, ο Οικονομικός Διευθυντής Patrick Andreas Mayer έδωσε μια πιο απαισιόδοξη άποψη για τις υποθέσεις της VW. «Η επιχείρησή μας δεν είναι καλά», είπε ο Mayer. Περιέγραψε την έκκληση του Schaefer για μείωση των δαπανών ως την απέλπιδα προσπάθεια της VW.