Χειροποίητη 911 Targa σε κλίμακα 1:5 κλείνει τα 50 της χρόνια
Το μοντέλο κατασκευάστηκε από τον Elmar Robmayer, ο οποίος επιλέχθηκε για τη συγκεκριμένη δουλειά αφού ένα μέλος της λέσχης της Porsche είδε ένα μοντέλο πλοίου που είχε ναυπηγήσει, εκτεθειμένο στο Yacht Club Württembergischer στο Lindau στη λίμνη Constance. Από μια μικρή ορειχάλκινη πλάκα, ενημερώθηκε το όνομα και τη διεύθυνση του κατασκευαστή του μοντέλου, κάτι που οδήγησε σε ένα τηλεφώνημα από την Porsche.
Ο Robmayer είναι ένας βιρτουόζος τεχνίτης που σπούδασε μηχανικός και του άρεσε να κατασκευάζει διάφορα αντικείμενα. Είχε προηγηθεί ένα αντίγραφο της 911 Coupe, αλλά στην Targa αντιμετώπισε την πρόσθετη πρόκληση να προσθέσει ένα πλήρες εσωτερικό, καθώς κι ένα σετ ζαντών Fuchs που μπορούσαν να αφαιρεθούν με ένα σετ μπουλονιών – ακριβώς όπως στην πραγματική έκδοση.
Κάτι τέτοιο θα μπορούσε εύκολα να κατασκευαστεί σήμερα με τη βοήθεια ενός τρισδιάστατου εκτυπωτή, αλλά το 1968 δεν είχαν εφευρεθεί ακόμα. Αντίθετα, έφτιαξε ένα καλούπι δύο τεμαχίων από ξύλο, το οποίο στη συνέχεια γέμισε με εποξική ρητίνη για να φτιάξει το σώμα. Τα όργανα κατασκευάστηκαν με τη λήψη φωτογραφιών πραγματικού πίνακα οργάνων και τη συρρίκνωσή τους στο σωστό μέγεθος, ενώ το ανάγλυφο τμήμα του ταμπλό κατασκευάστηκε από τη σόλα ενός παπουτσιού.
Το επίπεδο λεπτομέρειας είναι τεράστιο κι αν τη δεις σε φωτογραφίες, είναι δύσκολο να την ξεχωρίσεις από μια 911 κανονικών διαστάσεων. Ο Robmayer χρέωνε στην αυτοκινητοβιομηχανία 10 γερμανικά μάρκα την ώρα για να την κατασκευάσει και χρειάστηκε 1.257,75 ώρες, με συνολική χρέωση 12.577,5 γερμανικά φράγκα. Σε σημερινά χρήματα, ισοδυναμεί με περίπου 7.000 €.
Ο Robmayer είναι 80 χρονών τώρα, αλλά εξακολουθεί να θυμάται το μοντέλο σαν να το έφτιαξε χθες, ανακαλεί το πόσο νευρικός ήταν για την παρουσίαση του μοντέλου στα στελέχη της εταιρίας, με αποτέλεσμα να καπνίσει ένα πακέτο τσιγάρα πριν φτάσει κι άλλο ένα μετά την αναχώρησή του.
Το μοντέλο επέστρεψε στο εργαστήριο του Robmayer μετά από κάμποσο καιρό στην Porsche (μαζί με ένα αντίγραφο 914 σε κλίμακα 1:5), αλλά μετά από πολλά χρόνια αποφάσισε ότι θα έπρεπε να επιστρέψει στην κατοχή της μάρκας για να το διατηρήσει στην κληρονομιά της.
«Κάποια στιγμή στάθηκα εδώ στο μικρό μου βασίλειο και σκέφτηκα, τι θα γίνει με αυτούς τους θησαυρούς μόλις φύγω;» θυμάται ο Robmayer. «Το ήξερα αμέσως: έπρεπε να τηλεφωνήσω στην Porsche. Τα μοντέλα έπρεπε να επιστρέψουν στο σπίτι τους στο Zuffenhausen.
Η 911 Targa αποκαταστάθηκε στην παλιά της αίγλη και θα παρουσιαστεί στην έκθεση «50 Years of Porsche Design» στο μουσείο της μάρκας στο Zuffenhausen.