Χειροποίητη αλουμινένια Porsche 718, ζυγίζει λιγότερο από MX-5
Με λιγότερα από 20 αυτοκίνητα κατασκευασμένα μέχρι σήμερα, κάθε δημιούργημα της Runge Cars είναι σπάνιο και περιζήτητο κι αυτό συμβαίνει και με το Runge RS. Παρ’ ότι αμερικάνικο, ξεχάστε τελείως τα συνήθη αυτοκίνητα επιδόσεων από την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού: βαριά, ογκώδη και με θηριώδη μοτέρ. Με μεταξόνιο μόλις 211 χιλιοστά, ο στόχος πίσω από την κατασκευή του Runge RS είναι να αναβιώσουν ένα αγωνιστικό από τα τέλη της δεκαετίας του ’50. Μετά από 2.500 εργατοώρες, το χειροποίητο δημιούργημα εμπνέεται από την κλασική αγωνιστική Porsche 718 που έκανε το ντεμπούτο της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό στις 24 Ώρες του Le Mans το 1957.
Σε αντίθεση όμως με την πανάκριβη αυθεντική 718 RSK Spyder, το Runge RS έχει τοποθετημένο στο κέντρο έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.7 λίτρων από μια Porsche 912 – τον πνευματικό προκάτοχο της σύγχρονης 718 Boxster – που αποδίδει μόλις 110 ίππους. Χάρη στο αμάξωμα από αλουμίνιο, το αυτοκίνητο ζυγίζει μόνο 562 κιλά – περίπου το μισό βάρος ενός Mazda Miata, που δεν το λες και βαρύ. ‘Ενα “Longbox” τεσσάρι κιβώτιο ταχυτήτων της Getrag και τροποποιημένα φρένα από την Porsche 956B συμπληρώνουν την εικόνα.
Στα υπόλοιπα παλιακά στοιχεία του οχήματος, αναφέρουμε το ιδιαίτερο καρέ των ζαντών: 5Χ205! Ναι, ίδιο με το κλασικό Σκαθάρι της Volkswange. Όπως θα κάθεστε στα χειροποίητα καθίσματα, μπορείτε να παρακολουθείτε το γυρολόγιο στην πίστα από τα δύο ρολόγια Tag Heuer που εξέχουν από το ταμπλό, μπροστά από τον συνοδηγό. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Runge Cars δεν είναι ακόμα μια καροσερί, αλλά ότι τα αυτοκίνητά της παίρνουν ξεχωριστό VIN, δηλαδή έχει καταχωρηθεί ως ανεξάρτητος κατασκευαστής. Χαμηλού βέβαια όγκου αφού μέχρις στιγμής έχει φτιάξει μόνο 14 αυτοκίνητα. Το Runge RS είναι το έκτο παραγγελθέν μοντέλο που κατασκεύασαν ποτέ οι Αμερικάνοι.