Το Dacia Duster δυσκολεύεται στο moose test του km77.com (vid)
Το Duster κυκλοφόρησε το 2010 και πωλείται (ανάλογα με αγορά) φορώντας είτε τα σήματα της Dacia είτε της Renault. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του, η οποία ανανεώθηκε το καλοκαίρι του 2021 όταν έλαβε ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κι άλλες τεχνολογικές αναβαθμίσεις. Έχει χτίσει βιογραφικό χάρη στις εκτός δρόμου ικανότητές του σε συνδυασμό με την κάποτε χαμηλή τιμή, αλλά κανείς δεν το αγοράζει για την οδική του συμπεριφορά. Ένα νέο τεστ έρχεται να μας το υπενθυμίσει για άλλη μια φορά.
Πρόκειται για το (διάσημο πλέον) moose test που πραγματοποιεί το km77.com, ουσιαστικά ένας ελιγμός αποφυγής. Το αυτοκίνητο δοκιμής φοράει τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης των 1.3 λίτρων που παράγει 150 ίππους. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και μπροστινή κίνηση, οπότε στην πράξη είναι το λιγότερο καλοπουλημένο Duster. Θυμίζουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ρουμάνικων SUV είναι είτε τετρακίνητα diesel είτε προσθιοκίνητα υγραερίου, όλα με χειροκίνητο κιβώτιο. Να σημειωθεί ότι το μοντέλο δοκιμής φοράει ελαστικά Continental EcoContact 6 17 ιντσών σε διάσταση 215/60.
Η ομάδα του km77.com δοκίμασε το Duster λίγο μετά την κυκλοφορία του μοντέλου δεύτερης γενιάς με ένα 1.5 diesel των 110 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και μπροστινή κίνηση. Δεν τα πήγε ιδιαίτερα καλά, κυρίως λόγω της έντονης παρέμβασης του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας, καθώς και της αναπήδησης της μαλακής ανάρτησης. Η Dacia βελτίωσε την κατάσταση στο Duster του 2023 που φοράει το νέο λογότυπο στη μάσκα; Όχι ακριβώς. Ο δοκιμαστής κατάφερε να πετύχει μέγιστη ταχύτητα μόλις 71 χιλιόμετρα την ώρα, επίδοση που δεν εντυπωσιάζει. Έγιναν επίσης προσπάθειες για υψηλότερες ταχύτητες, αλλά η χοροπηδηχτή ανάρτηση του Duster κατέστησε αδύνατο για τον οδηγό να κρατήσει το SUV υπό έλεγχο. Το ESP συνέχισε να συμπεριφέρεται ακριβώς όπως στην προηγούμενη έκδοση, προσπαθώντας να αποτρέψει την ανατροπή του οχήματος λόγω του υψηλού κέντρου βάρους και της μαλακής ανάρτησης.