Daihatsu: τα φθηνά κινεζικά EV απειλούν τα ιαπωνικά Kei cars
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες άργησαν να εξηλεκτρίσουν τα Kei cars μοντέλα τους, επιτρέποντας στις κινέζικες εταιρείες να καλύψουν αυτό το κενό στην αγορά. Μιλώντας στη Nikkei Asia, το αφεντικό της Daihatsu, Soichiro Okudaira, δήλωσε ότι η εταιρία του έχει δεσμευτεί να κάνει το καλύτερο δυνατό για να ανταγωνιστεί αυτό που έχουν δημιουργήσει οι Κινέζοι. «Η εταιρία μας θα επιστρέψει στα βασικά και θα σκεφτεί νέες ιδέες για οικονομικά προσιτά EV. Πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί και στην τιμή απέναντι στους Κινέζους».
Ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά Kei cars της Daihatsu θα κυκλοφορήσει το 2025 και θα κοστίζει λίγο κάτω από 8.000 ευρώ, κάμποσο παραπάνω από ορισμένα κινεζικά ηλεκτρικά μίνι. Παρ’ όλα αυτά, ο Okudaira δήλωσε ότι «σίγουρα υπάρχει ζήτηση» για Kei cars που έχουν «σχετικά ευρύχωρο εσωτερικό, μεγάλο χώρο αποσκευών και χώρους τεσσάρων ατόμων». Πρόσθεσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σκέφτεται να εξηλεκτρίσει το δημοφιλές Mira e:S και μπορεί να λανσάρει μια ηλεκτρική έκδοση της εμπορικής σειράς Hijet που θα κοστίζει το ίδιο με το βενζινοκίνητο μοντέλο.
Η Daihatsu συνεργάζεται με πολλούς άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να εξηλεκτρίσει την γκάμα της και θα κάνει ό,τι μπορεί για να μειώσει το κόστος των μπαταριών. « Η Daihatsu διερευνά πολλαπλές επιλογές, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς μπαταριών κινεζικής κατασκευής», είπε ο Okudaira. «Θα χρειαστεί μια επένδυση δεκάδων δισεκατομμυρίων γιεν ή περισσότερο για να ηλεκτροδοτηθούν όλα τα νέα οχήματα μέχρι το 2030, επομένως συνεργαζόμαστε με τη μητρική μας εταιρεία, την Toyota Motor. Εμείς, μαζί με τη Suzuki Motor, συμμετέχουμε σε ένα εγχείρημα ανάπτυξης EV που ανήκει από κοινού στην Toyota και την Isuzu Motors».