Δείτε μια Lamborghini Jalpa να μπαίνει στα 8άρια στο 400άρι (vid)
Για περίπου τρεις δεκαετίες, η Jalpa ήταν η τελευταία Lamborghini που χρησιμοποίησε V8 κινητήρα έως ότου η Urus κατέφτασε το 2018. Ωστόσο, σε εργοστασιακή μορφή, το ιταλικό σπορ μοντέλο δεν εντυπωσιάζει πλέον με τις επιδόσεις του, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πόσο γρήγορες είναι οι σημερινές Lambo. Με V8 διπλού εκκεντροφόρου 3.5 λίτρων, η προκάτοχος της Gallardo απέδιδε 259 ίππους που στέλνονταν στους πίσω τροχούς μέσω ενός πεντατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.
Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωνε ότι η Jalpa μπορούσε να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 6.0 δευτερόλεπτα. Στα 160 σε 19.1″, ενώ το 400άρι καλυπτόταν σε 15.4″ με ταχύτητα εξόδου τα 148 χλμ/ώρα. Επιδόσεις που πλέον αντιστοιχούν στο οικογενειακό πριζάτο Suzuki Across. Όχι ακριβώς νούμερα που θα θέλξουν στη σημερινή εποχή ή θα σε κάνουν να κατευθυνθείς στην κοντινότερη dragstrip.
Όλα αυτά λύνονται με λίγη καλή θέληση και πολύ προσωπική δουλειά. Όπως εξηγεί ο ιδιοκτήτης της Jalpa στο βίντεο, ασχολείται με το αγαπημένο του μοντέλο για περισσότερο από μια δεκαετία, βελτιώνοντας συνεχώς το σύστημα μετάδοσης κίνησης και στοχεύοντας στον καλύτερο δυνατό χρόνο στο 400άρι. Μόλις πριν από περίπου τρία χρόνια, ο Nik δήλωνει ότι θα ήταν ευτυχής α έμπαινε στα 9άρια, αλλά αφού αυτός ο στόχος κατακτήθηκε, πλέον στοχεύει όλο και χαμηλότερα.
Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι πρόκειται για το σασί 397 από τις 410 Jalpa που κατασκευάστηκαν, οπότε θέλει να πας κόντρα στο ρεύμα των garage queens και να βελτιώσεις τόσο ριζικά ένα από τα πιο πρόσφατα συναρμολογημένα αυτοκίνητα. Δε μιλάμε για ένα όχημα της σειράς αλλά για ένα ιταλικό supercar. Αντί για τον εργοστασιακό V8 των 3.5 λίτρων, πλέον φοράει ένα V8 LS της General Motors με δύο γιγάντιες τουρμπίνες. Δε γνωρίζουμε πόση ιπποδύναμη βγάζει, γιατί ο ιδιοκτήτης δεν ασχολείται με δυναμομετρήσεις. Το πιο σημαντικό για αυτόν είναι το τι κάνει στο ένα τέταρτο του μιλίου κι η τελευταία επίδοση των 8.992 δευτερολέπτων τον κάνει ευτυχισμένο.