Δείτε την Porsche 911 Dakar να τελικιάζει στην autobahn (vid)

Όταν η Porsche 911 Dakar έκανε το ντεμπούτο της στα τέλη του περασμένου έτους, ο αυτοκινητιστικός τύπος ξετρελάθηκε μαζί της, το ίδιο  κι εμείς και σίγουρα την εκτιμούμε πολύ περισσότερο από τη Huracan Sterrato. Αντλώντας έμπνευση από τις αγωνιστικές Porsche της δεκαετίας του 1980 που συμμετείχαν στο διάσημο Rally της Αφρικής με το ίδιο όνομα, η 911 Dakar είναι η απάντηση της Porsche στη Lamborghini για το πώς πρέπει να είναι ένα σωστό off-road supercar.

Βασίζεται στην 911 Carrera GTS, το οποίο σημαίνει ότι έχει τετρακίνηση, διπλά υπερτροφοδοτούμενο επίπεδο κινητήρα 3.0 λίτρων 480 ίππων κι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων. Ο επίσημος χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα είναι μόλις 3.4″, ένα δέκατο λιγότερο από την GTS με τον ίδιο κινητήρα. Ωστόσο, επειδή φέρει το όνομα Dakar, η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 50 χιλιοστά σε σχέση με την GTS, η οποία μπορεί να αυξηθεί κατά ακόμα 30 χιλιοστά όταν ενεργοποιήσετε τη λειτουργία εκτός δρόμου “High Level”, μέσω περιστροφικού διακόπτη στο τιμόνι. Αθροιστικά, η Dakar μπορεί να φτάσει σε παρόμοια απόσταση από το έδαφος και με εκτός δρόμου γωνίες ισάξιες κανονικών SUV. Επιπλέον, φοράει ελαστικά παντός εδάφους κι η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί ώστε να είναι πιο ενδοτική, ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται νεροφαγώματα, αμμόλοφους και βραχώδη μονοπάτια.

Έχοντας όλα αυτά κατά νου, η τελική ταχύτητα δε θα πρέπει να είναι το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό όποιου την αντικρίζει, αλλά οι συνάδελφοι στο κανάλι AutoTopNL του YouTube δοκιμάζουν όλα τα αυτοκίνητα στη διάσημη γερμανική autobahn, τον τελευταίο αυτοκινητόδρομο στον πλανήτη που δεν υπάρχει όριο ταχύτητας.

Η γερμανική εταιρία ανακοινώνει ότι η τελική ταχύτητα της Dakar περιορίζεται στα 240 χιλιόμετρα την ώρα, καθώς τα εκτός δρόμου ελαστικά δεν αντέχουν στις πολύ υψηλές ταχύτητες αλλά όπως δείχνει το βίντεο, υπάρχει κάποια απόκλιση προς τα πάνω. Σε επίπεδο δρόμο, το ταχύμετρο σταμάτησε στα 244 χλμ/ώρα. Εντάξει, δεν είναι καμιά σημαντική διαφορά, απλώς είναι κάτι που δεν περιμένεις από τους Γερμανούς.

Θα κατασκευαστούν μόλις 2.500 μονάδες της χωμάτινης 911, η καθεμία με τιμή εκκίνησης τα 326.740 € στην πατρίδα μας. Αν μάλιστα θέλετε να τη διακοσμήσετε με το Rally Design Package, το πακέτο που την κάνει να δείχνει σα να βρίσκεται 40 χρόνια πίσω, κάπου εκεί στο Dakar, θα πρέπει να βάλετε βαθιά το χέρι στην τσέπη. Κοστίζει 26.000 € στη Γερμανία και κάπου τώρα θα αναρωτηθείτε: μα 350 χιλιάρικα για να πιάνω τα 240; Άντε 244. Κι όμως, όπως με όλα τα συλλεκτικά μοντέλα της Porsche των τελευταίων ετών, η αξία της μόνο θα ανεβαίνει με την πάροδο του χρόνου.

Περισσότερα Άρθρα