Δείτε τον Loeb να οδηγεί την EV Lancia Delta των 680 ίππων (vid)
Ο πρώτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rallycross 2023 (World RX) πραγματοποιήθηκε στην Πορτογαλία το περασμένο Σαββατοκύριακο, δίνοντας στον Sebastien Loeb και στην Special One την ευκαιρία να μας συστήσουν την αμιγώς ηλεκτρική Delta Evo-e RX, ντυμένη με τα αυτοκόλλητα της Martini. Αν και τεχνηέντως δεν αναγράφεται η λέξη “Martini” σε κανένα σημείο του αμαξώματος, κανείς δεν μπορεί να μπερδέψει τα εμβληματικά χρώματα με οτιδήποτε άλλο. Η Lancia έχει στην κατοχή της περισσότερα πρωταθλήματα από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή και κέρδισε επτά φορές φορώντας τα διάσημα χρώματα της Martini Racing.
Ωστόσο, η Delta Evo-e RX ανταγωνίζεται πλέον σε εντελώς διαφορετικό περιβάλλον. Το World RX ξεκίνησε μόλις πριν από εννέα χρόνια κι εξελίχθηκε σε πεδίο δοκιμών για ηλεκτρικά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Τα EV ταιριάζουν καλά σε αυτό το είδος αγώνων κι όλες οι κορυφαίες ομάδες έχουν πλέον γίνει ηλεκτροκίνητες. Ο Loeb είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός rally όλων των εποχών, κατακτώντας το πρωτάθλημα WRC εννέα συνεχόμενες φορές. Αυτές τις μέρες έχει ψιλοαποσυρθεί κι εμφανίζεται μόνο σε ειδικές περιστάσεις. Παραδόξως, για έναν άνθρωπο που έγινε διάσημος χρησιμοποιώντας κινητήρες εσωτερικής καύσης, φαίνεται να λατρεύει τα ηλεκτρικά οχήματα. Του αρέσει να αγωνίζεται (και να κερδίζει) τον Αγώνα των Πρωταθλητών , ο οποίος έχει γίνει σε μεγάλο ποσοστό πράσινος. Εξασφάλισε επίσης τη δεύτερη θέση στο εξαντλητικό Rally Dakar του 2023 με το ηλεκτρικό αγωνιστικό της Audi και τώρα η Special One τον έπεισε να υπογράψει για μια ολόκληρη σεζόν ηλεκτρικών αγώνων.
«Ανήκω σε μια γενιά που μεγάλωσε βλέποντας τη Lancia Delta να κυριαρχεί στους αγώνες rally. Οπότε φυσικά κι έχω αδυναμία σε αυτό το αυτοκίνητο», είπε ο Loeb. «Αλλά όταν ο Guerlain [Chicherit, ο team mate του Loeb τη φετινή σεζόν] μου μίλησε την πρώτη φορά για την οδήγηση ένος rallycross, νόμιζα ότι ήταν τρελός. Μετά δοκίμασα το αυτοκίνητο τον Δεκέμβριο του 2022 και με κέρδισαν αμέσως τα δυναμικά του χαρακτηριστικά».