Η Delta S4 Stradale επιστρέφει με 650 ίππους και σειριακό σασμάν

Η εταιρία Scuderia Grassi με έδρα το Μιλάνο επέλεξε το 2023 Milano Monza Motor Show (MiMo) για να μας αποκαλύψει το παρθενικό της -περιορισμένης παραγωγής- μοντέλο. Ονομάζεται Grassi 044S και προσφέρει μια σύγχρονη ερμηνεία της εμβληματικής Lancia Delta S4 Stradale του 1985. Κάτω από το όμορφο bodykit κρύβεται ένας κινητήρας 650 ίππων, τοποθετημένος στο πίσω μέρος. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτό δεν είναι απλώς ένα πρωτότυπο, καθώς η Scuderia Grassi ανακοίνωσε σχέδια για περιορισμένη παραγωγή 44 μονάδων, αν και δεν ανακοινώθηκε η τιμή απόκτησης ή ημερομηνίες παράδοσης.

Lancia Delta Futurista: πώς είναι στην οδήγηση το restomod (vid)

Η εξωτερική σχεδίαση της 044S ανατέθηκε στον Giuseppe Armano, πρώην σχεδιαστή της Alfa Romeo. Διατήρησε με επιτυχία τα εμβληματικά στιλιστικά στοιχεία της S4, όπως οι στρογγυλοί προβολείς, η κάθετη μάσκα της Lancia κι οι πελώριες πλαϊνές εισαγωγές. Ωστόσο, το αμάξωμα της 044S παρουσιάζει ένα πιο στρογγυλεμένο σχήμα, συνοδευόμενο από φαρδύτερα φτερά και βελτιωμένη αεροδυναμική. Επιπλέον, διαθέτει ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών με σχεδιασμό πολλαπλών ακτίνων που αποτίουν φόρο τιμής στην εμβληματική Delta Integrale Evoluzione, προσθέτοντας μια νοσταλγική πινελιά. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν ο τεράστιος διαχύτης κι οι τέσσερις (ανισομεγέθεις) απολήξεις της εξάτμισης.

Η Grassi 044S έχει μήκος 4.180 χιλιοστά, πλάτος 2.000 κι ύψος 1.267, με μεταξόνιο 2.600. Αυτό σημαίνει ότι είναι μακρύτερη, φαρδύτερη και κοντύτερη από τη γνήσια Delta S4. Κρίνοντας από τα μαυρισμένα παράθυρα, η 044S που εκτέθηκε στο Μιλάνο είναι ένα στατικό μοντέλο πλήρους κλίμακας παρά ένα λειτουργικό πρωτότυπο.

Ένας τετρακύλινδρος bi-turbo 3.0 λίτρων με 640 ίππους

Αν κι η ιταλική εταιρία δεν αποκαλύπτει την προέλευση των μηχανικών μερών, το Carscoops αναφέρει ότι πρέπει να βασίζεται στην Alfa Romeo Brera. Ο κινητήρας παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον, καθώς πρόκειται για τετρακύλινδρο (!!!) twin-turbo 3.0 λίτρων τοποθετημένο πίσω, αποδίδοντας την εντυπωσιακή ισχύ των 650 ίππων. Αξίζει να σημειωθεί ότι συμμορφώνεται με τα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 5.Η ισχύς μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω είτε εξατάχυτου χειροκίνητου είτε εξατάχυτου σειριακού κιβωτίου και τριών διαφορικών. Το βάρος θα κυμαίνεται ανάμεσα στα 1.100 και 1.200 κιλά, οπότε σε κάθε περίπτωση η αναλογία κιλών ανά ίππο θα είναι κάτω από 2. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Grassi, η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα θα ολοκληρώνεται σε 2.9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αναμένεται να αγγίζει τα 300 χλμ/ώρα.

Η πεντάθυρη Alfa Romeo Brera συνδυάζει στιλ με πρακτικότητα

Η Lancia Delta αποτελεί μια εξαιρετική πηγή έμπνευσης για restomods και ψηφιακά πρωτότυπα, κρατώντας μας απασχολημένους μέχρι η πραγματική Delta να επιστρέψει σε ηλεκτρική μορφή το 2028. Δεν ξέρουμε πώς νιώθει η Lancia για την Grassi 044S ή τις υπόλοιπες αναβιώσεις, αλλά η ύπαρξή τους αποδεικνύει ότι υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον κι ίσως θα έπρεπε να επανεξετάσουν την κυκλοφορία μιας πιο οδηγοκεντρικής Delta.

 

Περισσότερα Άρθρα