Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault διαμαρτύρεται για τον NCAP
Μιλώντας στο συνέδριο Change Now στο Παρίσι, όπου αποκαλύφθηκε η φιλοσοφία Renault Scenic Vision που περιλαμβάνει αρκετές τεχνολογίες ασφαλείας που δεν έχουν αξιολογηθεί επί του παρόντος από το Euro NCAP, ο Luca de Meo δήλωσε: «Πρέπει να αξιολογήσουμε τι πραγματικά φέρνει λύσεις σε πραγματικές συνθήκες, χωρίς να προσπαθούμε να φτιάξουμε αυτοκίνητα-χριστουγεννιάτικα δέντρα με τεχνολογία που είναι απολύτως άχρηστη. Φτάνουμε στο σημείο να μας επιβάλλουν οι προμηθευτές τις δικές τους ιδέες αντί να κάνουν το βέλτιστο για τους πελάτες».
Τα σχόλιά του ακολουθούν μια σειρά πρόσφατων απογοητευτικών βαθμολογιών για ορισμένα από τα οχήματα του Ομίλου σε δοκιμές πρόσκρουσης. Αυτά περιλαμβάνουν ένα αποτέλεσμα μηδέν αστεριών για τη Renault Zoe, αποτελέσματα ένος αστεριού για τα Dacia Jogger και Dacia Spring και δύο αστεριών για το Dacia Sandero, τα οποία φαίνεται να υστερούν κυρίως λόγω της έλλειψης αυτόματων ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας ADAS κι όχι επειδή τα αμαξώματα δεν είναι γεροδεμένα κι ασφαλή. Τα συστήματα αυτά βοηθούν στην ενεργητική ασφάλεια, δηλαδή στην αποφυγή πιθανών ατυχημάτων, αλλά έχουν επικριθεί επειδή προσθέτουν κόστος στα αυτοκίνητα.
Ο De Meo τόνισε ότι ήθελε να συνεργαστεί με τις αρχές για την αλλαγή των κανονισμών, επαναλαμβάνοντας ότι κάθε όχημα του Ομίλου Renault πληροί ή υπερβαίνει τις τρέχουσες απαιτήσεις ασφαλείας. «Φυσικά και σέβομαι το Euro NCAP. Παίζουμε το παιχνίδι για δεκαετίες. Ήμαστε πρώτοι που πήραμε πέντε αστέρια με τη Laguna», είπε σύμφωνα με το δημοσίευμα του βρετανικού Autocar.
«Μας βοήθησαν να εστιάσουμε στο πρόβλημα και να βελτιωθούμε, αλλά στο μέλλον πρέπει να συζητήσουμε ποια είναι η σωστή προσέγγιση και ποια είναι τα πράγματα που κάνουν πραγματικά τη διαφορά. Μερικές φορές βλέπω πράγματα που αψηφούν τη λογική. Θέλω ένα σύστημα κοινής λογικής – ίσως αυτές τις μέρες το πιο σπάνιο αγαθό από όλα. Αν μου πρότειναν ένα σύστημα για να μην μπορούν οι πιωμένοι οδηγοί να εκκινούν ένα αυτοκίνητο, θα το εγκαθιστούσα αύριο. Αν ήθελαν να χρησιμοποιήσουν αυτόνομη τεχνολογία για να περιορίσουν τις ταχύτητες στα προβλεπόμενα όρια, θα συμφωνούσα. Ας δούμε τα προβλήματα – ταχύτητα, απόσπαση προσοχής, θέματα φυσικής κατάστασης – με λύσεις».