Δώστε Panda στον λαό
Η νέα γενιά του Panda θα παρουσιαστεί στα τέλη του 2023 σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες και το μοντέλο, εκτός απροόπτου, θα υιοθετήσει σε μεγάλο βαθμό τον σχεδιασμό του πρωτότυπου Centoventi, που είδαμε στην Έκθεση της Γενεύης το 2019.
Παραμένει άγνωστο προς το παρόν αν οι Ιταλοί θα επιχειρήσουν να αξιοποιήσουν το τεχνολογικό οπλοστάσιο των Γάλλων ή θα βασιστούν σε δική τους πλατφόρμα, ενδεχομένως από το ηλεκτρικό 500αράκι. Όσον αφορά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης αναμένεται να είναι ο 0.9 βενζίνη TwinAir Turbo κι ο 1.3 Multijet II (πετρέλαιο). Η λογική λέει πως θα υπάρξει κι ηλεκτρική έκδοση, δεδομένης της τεχνογνωσίας που έχει αποκομίσει η Fiat από την παραγωγή του 500e.
Το αφεντικό της Fiat Olivier François δήλωσε ότι η προσήλωση στον τομέα της οικονομίας θα είναι προτεραιότητα, όπως και στις προηγούμενες γενιές του μοντέλου και θεωρεί ότι το Panda είναι από τα δυνατά χαρτιά της εταιρείας.
Σε μία εποχή που όλο και περισσότεροι κατασκευαστές ανακοινώνουν ότι σταματούν την εξέλιξη και παραγωγή μικρών αυτοκινήτων λόγω των αυστηρών περιβαλλοντικών περιορισμών, το Panda γίνεται ολοένα και πιο απαραίτητο στην αγορά.
Φέτος το αειθαλές μοντέλο έκλεισε 10 χρόνια στην αγορά και αυτό μας κάνει να σκεφτόμαστε ήδη τον διάδοχό του. Το Fiat Panda βρίσκεται σήμερα στην τρίτη γενιά του και συνεχίζει να είναι εμπορικό στην ευρωπαϊκή αγορά παρά την ηλικία του, όντας το δεύτερο δημοφιλέστερο τετράτροχο της ιταλικής φίρμας μετά το 500. Κάτω από το καπό του έχουν βρεθεί κινητήρες βενζίνης (πρόσφατα και ως υβριδικό), πετρελαίου ακόμα και υγραερίου και φυσικού αερίου. Ακόμα κι η βαθμολόγησή του με μηδέν αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP δεν ανέκοψε την εμπορική του πορεία.