ΕΕ: πρόσθετη φορολογία για να αναχαιτιστούν τα κινέζικα οχήματα

Οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες πονοκεφαλιάζουν για να βρουν τρόπο να ανταγωνιστούν το επερχόμενο κύμα φθηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα, αλλά πλέον έχουν έναν νέο σύμμαχο: οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποκάλυψαν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο να εφαρμόσουν δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμμερίζεται την άποψη ορισμένων στελεχών δυτικών εταιριών ότι η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία επωφελείται από κρατικές επιδοτήσεις που της δίνουν ένα αθέμιτο πλεονέκτημα, επιτρέποντας στις κινεζικές μάρκες να διατηρούν τις τιμές απίστευτα χαμηλά. Η Επιτροπή ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι εξετάζει εάν θα έπρεπε να εφαρμοστούν επιπλέον φορολογήσεις κι η ετυμηγορία της μπορεί να αργήσει έως και 13 μήνες.

«Οι παγκόσμιες αγορές έχουν πλέον πλημμυρίσει από φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κι η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλά χάρη σε τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις», δήλωσε η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, αναφέρει το Reuters. Ανώτερα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, έχουν ήδη εκφράσει ανησυχία για την ικανότητα των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών να ανταγωνιστούν μετωπικά τις κινεζικές μάρκες.

Carlos Tavares-Stellantis: ξυπνάτε, θα μας καταστρέψουν οι Κινέζοι!

Η ΕΕ ισχυρίζεται ότι τα κινεζικά EV αντιπροσωπεύουν πλέον το 8% της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών, ποσοστό που αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το 2025. Είναι νωπό ακόμα το φιάσκο με την ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλιακής ενέργειας που εξαφανίστηκε πριν από μια δεκαετία από φθηνά πάνελ που έρχονταν από την Κίνα.

Την ίδια στιγμή, κάποιοι κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για αντίποινα από τις κινεζικές αρχές. Οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται στην κινεζική αγορά για ένα μεγάλο μέρος των εσόδων τους κι εάν η Κίνα αντιδράσει με δικούς της δασμούς, αυτά τα έσοδα θα μπορούσαν να επηρεαστούν άσχημα. Αλλά αυτός δεν είναι ο μόνος κίνδυνος που αντιμετωπίζουν οι δυτικές μάρκες: κατά ειρωνικό τρόπο, οι δασμοί της ΕΕ θα μπορούσαν ενδεχομένως να βλάψουν τις ίδιες τις δυτικές μάρκες, επειδή αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla, η Renault κι η BMW έχουν επίσης εγκαταστάσεις παραγωγής στην Κίνα κι εξάγουν οχήματα από εκεί στην Ευρώπη.

Περισσότερα Άρθρα