Ελαστικά από μονοθέσιο της F1 σε MR2; Αποθέωση ή καταστροφή;
Οι πιο μνήμονες από τους αναγνώστες του CarTalk.gr, αναμφίβολα θα θυμούνται ότι τα συγκεκριμένα ελαστικά, αν κι εντυπωσιακά, στην πραγματικότητα δεν έκαναν το Caterham 270R να έχει περισσότερη πρόσφυση. Αλλά η Pirelli δεν σχεδίασε τα ελαστικά της F1 για κανονικούς δρόμους, τα σχεδίασε για τις πίστες. Μπορούν πραγματικά να κάνουν διαφορά στο πώς αποδίδει ένα κανονικό αυτοκίνητο εκεί;
Για να το μάθει, το κανάλι Driven Media αγόρασε ένα Toyota MR2 τρίτης γενιάς. Το κριτήριο επιλογής δεν ήταν ότι το MR2 είναι κεντρομήχανο (όπως τα μονοθέσια της F1), αλλά ότι ήταν το μόνο πισωκίνητο μοντέλο που μπόρεσαν να βρουν και του οποίου τα φρένα ήταν αρκετά μικρά ώστε να χωράνε μέσα στις ζάντες.
Πριν προβούν σε οποιαδήποτε βελτίωση, χρονομέτρησαν έναν γύρο με κανονικά ελαστικά ως σημείο αναφοράς. Το ρολόι σταμάτησε στο 1′:38″3. Στη συνέχεια τοποθέτησαν τα πανάκριβα ελαστικά.
Όπως και με το Caterham, όμως, τα ελαστικά αποδείχτηκαν τελείως άχρηστα όταν είναι κρύα και ο οδηγός σβούριξε σχεδόν αμέσως. Εκεί αποκαλύφθηκε άλλο ένα από τα μειονεκτήματα των συγκεκριμένων ελαστικών (τουλάχιστον όταν πρόκειται για τη χρηστικότητά τους σε αυτοκινήτου δρόμου): είναι τόσο μεγάλα, που γεμίζουν ασφυκτικά τους θόλους. Σε full lock, απλώς βρίσκουν μες στο θόλο κι ακινητοποιούν το τιμόνι.
Ευτυχώς, η ομάδα του DrivenMedia το έκανε σωστά και, μαζί με τα ελαστικά, προμηθεύθηκε ένα σετ κουβέρτες ελαστικών για να ζεστάνει τα ελαστικά σε κάτι που πλησιάζει στη σωστή τους σωστή θερμοκρασία. Με αυτή την αλλαγή, μπορούν τα ελαστικά να επιφέρουν κάποια βελτίωση στο MR2; Η συνέχεια επί της οθόνης.