Ελαστικά F1 σε αυτοκινήτου δρόμου; Ακούγεται καλό, είναι όμως;
Αν θες να φορέσεις ελαστικά Formula 1 σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο, ένα με ανοιχτούς τροχούς (όπως αυτό εδώ το Caterham 270R) είναι σίγουρα ό,τι καλύτερο θα μπορούσατε να επιλέξετε. Το να βρεθεί ένα σετ από επίσημα slicks της F1 από την Pirelli ήταν το εύκολο κομμάτι της υπόθεσης. Το να ταιριάξουν οι ζάντες ήταν το δύσκολο και χρειάστηκαν εβδομάδες μέτρησης, σχεδίασης και κατεργασίας για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα των κατάλληλων ανταπτόρων.
Κάτι άλλο που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ένα ικανότατο trackday car, επομένως θα περίμενε κανείς ότι τα ελαστικά της F1 θα απογείωναν την απόδοσή του. Ωστόσο, αυτό δυστυχώς δε συνέβη.
Ο λόγος έγκειται στη θερμοκρασία λειτουργίας των ελαστικών. Προκειμένου να εξαχθεί η μέγιστη απόδοσή τους, τα slicks πρέπει να λειτουργούν σε θερμοκρασία περίπου 100°C , αλλά το πρόβλημα είναι ότι αποδίδουν χειρότερα από τα πολιτικά ελαστικά όταν δεν βρίσκονται σε αυτή τη θερμοκρασία. Για να έχετε μια σύγκριση κατά νου, τα ελαστικά έχουν σχεδιαστεί ώστε το μέσο μονοθέσιο να φτάνει αυτή τη θερμοκρασία κατά τη διάρκεια ενός αγώνα και να μην την ξεπερνά, γιατί αυτό θα οδηγούσε σε πρόωρη φθορά και πτώση της απόδοσης. Έτσι, το δύσμοιρο Caterham μοιάζει σαν να οδηγούσε στον πάγο, παρά τις καλύτερες προσπάθειες της ομάδας να διοχετεύσει όσο το δυνατόν περισσότερη θερμότητα στο καουτσούκ της F1.
Δεν θα παραθέσουμε τα ακριβή αποτελέσματα της δοκιμής ελαστικών, για να έχετε κίνητρο να δείτε οι ίδιοι τη δράση (καθώς και πώς τα πηγαίνει στους δρόμους της πόλης) στο βίντεο του Driven Media.