Ένας χρόνος με Tesla Model Y RWD – απογοήτευση ή αποθέωση;

Αναγνώστης μας αποκαλύπτει πώς είναι η συμβίωση με το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως καυσίμου, του 2023.

 

Μετά από ένα χρόνο χρήσης και έχοντας κάνει πάνω από 20.000 χλμ., θα ήθελα να μοιραστώ την εμπειρία μου με τους υποψήφιους αγοραστές του συγκεκριμένου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου. Να σημειώσω ότι βρίσκομαι στην Κρήτη και το 90% των χιλιομέτρων έγιναν εδώ και το υπόλοιπο 10% στην ηπειρωτική Ελλάδα.
◦ Η μέση κατανάλωση είναι 13.3 kWh/100 χλμ. Σημείωση, δεν κινήθηκα ποτέ με το chill mode και όταν το δοκίμασα, δεν είδα διαφορά.
◦ Η πραγματική όμως κατανάλωση ενέργειας (η χρεώσιμη) είναι 15.8 kWh, (φαίνεται στο app) συμπεριλαμβάνονται όλες καταναλώσεις, για ψύξη θέρμανση εν στάσει, sentry mode, μετατροπή ενέργειας κατά τη φόρτιση, overheat protection κλπ.
◦ Η μπαταρία (LFP) το χειμώνα δεν κάνει ανάκτηση ενέργειας όπως το καλοκαίρι κι αυτό ωθεί το αυτοκίνητο σε υψηλότερες καταναλώσεις. Ευτυχώς η Κρήτη έχει το ιδανικό κλίμα για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

◦ Να σημειώσω ότι δεν έκλεισα ποτέ τον κλιματισμό (εκτός και αν δεν χρειαζόταν) ούτε το cabin overheat protection το καλοκαίρι και το χειμώνα είχα ενεργοποιήσει τη θέρμανση του αυτοκινήτου πριν πάω στη δουλειά.

◦ Τα παραπάνω σημαίνουν αυτονομία 432 χιλιόμετρα από το 100 έως το 0 ή 363 χιλιόμετρα με όλες τις καταναλώσεις μέσα.
◦ Τα 455 χιλιόμετρα WLTP που ανακοινώνει η Tesla είναι εφικτά σε επαρχιακό οδικό δίκτυο (σε διάστημα μιας ή το πολύ δύο ημερών για να μην έχεις απώλειες από άλλες καταναλώσεις εν στάσει) και μέχρι μέγιστη ταχύτητα 90-100 χλμ/ώρα.
◦ Είναι πιο αποδοτικό σε επαρχιακό δρόμο παρά μέσα στην πόλη, με τη χειρότερη απόδοση σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.
◦ Ο υπολογιστής πλοήγησης είναι κορυφαίος!! – πρόβλεψη % μπαταρίας στον προορισμό – καθοδήγηση για μείωση ταχύτητας όταν το % μπαταρίας είναι χαμηλό. Δεν επέστρεψα ποτέ σπίτι με κάτω από 10%.
◦ Το one pedal είναι φανταστικό κι είναι must.
◦ Το αυτοκίνητο είναι φανταστικό κι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις εθιστικές. Θέλει αυτοσυγκράτηση για να κινηθείς με νορμαλ ρυθμούς.
◦ Τα φρένα θέλουν εξοικείωση στην αρχή και για να επιβραδύνουν το αυτοκίνητο από τα πολλά χιλιόμετρα, θέλουν δυνατό (αποφασιστικό) πάτημα.
◦ Μετά από ένα χρόνο δεν τρίζει, δεν εμφανίζει κάποια σημάδια φθοράς και σίγουρα δεν είναι tablet με ρόδες. Όποιος φίλος έχει μπει στο αυτοκίνητο κι ήταν διστακτικός ή αρνητικός για τα ηλεκτρικά, άλλαξε άποψη από τα πρώτα χιλιόμετρα.
◦ Τα λάστιχα είναι σε πολύ καλή κατάσταση και φαίνεται ότι με άνεση θα ξεπεράσουν τα 50.000 χιλιόμετρα πριν χρειαστούν αλλαγή.
◦ Με τα συνεχόμενα updates (περισσότερα κι από το IOS) άλλο αυτοκίνητο αγόρασα, άλλο έχω τώρα, άλλο θα έχω αύριο κι άλλο του χρόνου. Matrix lights, high fidelity park assist, αναβάθμιση UI, App κλπ
◦ Με 50 € (βιομηχανικός αντάπτορας) κι εγκατάσταση βιομηχανικής πρίζας στο parking, φορτίζω στο σπίτι από το 30% στο 100% σε 7 ώρες με ρυθμό φόρτισης 6 kW (μπορώ μέχρι 7 kW αλλά δεν θέλω να τραβήξω όλο το ρεύμα – μονοφασικό 8KVA)
◦ Ετήσιο όφελος σε σχέση με το προηγούμενο αυτοκίνητο για ~21000 χιλιόμετρα 3.000€ (2.450€ βενζίνη + 250€ τέλη κυκλοφορίας + 300€ συντήρηση). Σημείωση, αρκετές δωρεάν φορτίσεις από φορτιστές του δήμου.

◦ Σε δύο χρόνια χρήσης θα έχω κάνει απόσβεση τα χρήματα που δαπάνησα για την αγορά του MY RWD σε σχέση με τα 34.000 € που έκαναν τα Peugeot 3008/Nissan Qashqai που κοιτούσα πριν δω από κοντά το Tesla MY και με κερδίσει με την πρώτη ματιά. Η διαφορά είναι χαοτική.
◦ Μεγάλο αρνητικό για εμάς που είμαστε σε νησί η απόσταση από την Αθήνα και τα επιπλέον χρήματα σε περίπτωση που χρειαστεί επισκευή το αυτοκίνητο. Πάντως εργασίες φανοποιείου που δεν απαιτούν ανταλλακτικά εύκολα γίνονται και στην Κρήτη.
◦ Μεγάλο αμάξωμα με άπλετους χώρους αλλά δεν του αρέσουν οι στενοί δρόμοι της πόλης και σε αυτό δεν βοηθά και το τιμόνι που δεν κόβει πολύ (12 μέτρα κύκλος στροφής)
◦ Η ανάρτηση σε συνδυασμό με την υψηλή πίεση (42+) των ελαστικών και τους κακούς δρόμους της Κρήτης δεν είναι ό,τι καλύτερο σε επίπεδο άνεσης κι απορρόφησης κραδασμών. Όταν η πίεση είναι 38-40, τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα στην καμπίνα επιβατών.
◦ Με αερανάρτηση, ψυχόμενα καθίσματα και κάμερα στον προφυλακτήρα θα άγγιζε το τέλειο!!!
Περισσότερα Άρθρα