Ένας χρόνος με Volkswagen T-Roc 1.0 TSi Life
Αναγνώστης μας αποκαλύπτει πώς είναι η συμβίωση με το καλοπουλημένο crossover των Γερμανών.
Θα πω μερικά λόγια για το T-Roc 1.0 TSi Life μετά από ένα χρόνο συμβίωσης μαζί του. Από τη δική μου οπτική γωνία, όπως το ζω και το βλέπω εγώ το αυτοκίνητο.
Μετά από 13 μήνες και 15.000 km, είναι γενικά απροβλημάτιστο. Είχα ένα σφύριγμα στα φρένα όταν επιβράδυνα πατώντας μαλακά το πετάλι του φρένου. Ικανοποιητική η αντιμετώπιση από την Karenta. Το κράτησαν ένα ολόκληρο πρωί, το έλεγξαν, έκαναν κάποιες επεμβάσεις και το πρόβλημα βελτιώθηκε κατά 90%. Έβαλαν λέει πάστα χαλκού κι έσπασαν τις γωνίες απ’ τα τακάκια. Οκ, μπορώ να ζήσω μ’ αυτό, πταίσματα.
Γενικά αν κάτσει πολλή ώρα στον ήλιο ή πέσει σε πολλή βροχή, τα ηλεκτρονικά την ακούνε λίγο. Εμφανίζονται σφάλματα για το Adaptive Cruise Control και το Lane Assist, αλλά μετά από λίγη ώρα εξαφανίζονται μόνα τους.
Tο χιλιάρι μοτέρ δεν είναι για γκάζια, αλλά κινεί παραπάνω από ικανοποιητικά το αυτοκίνητο. Συνεχίζει να με εκπλήσσει πώς ένα τόσο μικρό μοτεράκι έχει τόσα πολλά κότσια. Φτάνει άνετα μέχρι τα 160 . Παραπάνω δεν έχω προσπαθήσει να το πάω.
Μόνο σε έντονα ανηφορικές διαδρομές νιώθεις ότι ξεμένει από δύναμη και δυσκολεύεται να επιταχύνει. Αλλά κι εκεί δε σε πουλάει. Πρέπει να δουλέψεις το μοτέρ μεταξύ 3.000-4.000 σαλ. για να σου δώσει όση δύναμη έχει. Και πάλι ανεβάζει ταχύτητα αργά. Σε περίπτωση προσπέρασης σε επαρχιακό σε ανηφόρα, πρέπει να τη σχεδιάσεις λίγο στο μυαλό σου και να έχεις ανοιχτό δρόμο από το αντίθετο ρεύμα.
Κατανάλωση σε εθνική με ταχύτητες 10-20 χλμ/ώρα πάνω από τα όρια κι ανοιχτό κλιματισμό γύρω στα 6.5 λίτρα στα 100 χλμ. Σε επαρχιακούς με χαμηλότερες ταχύτητες γράφει κάτι ωραία 5άρια. Ικανοποιητικές τιμές και σε συνδυασμό με τα 50 λίτρα του ντεπόζιτου, η αυτονομία είναι μεγάλη.
Μελανό σημείο του TSi η κατανάλωση στην πόλη. Με απενεργοποιημένο το Start Stop Ιδανικό σενάριο τα 6,5 – 7 λίτρα με μικρή κίνηση. Με συνήθη κίνηση καίει 8-9. Αν πέσεις σε μεγάλη κίνηση και συνεχές σταμάτα-ξεκίνα, έχω δει και ένα μεγαλοπρεπές 11άρι!
Συμπέρασμα ο tsi είναι πραγματικά οικονομικός για ταξίδια. Και στην Εθνική και σε επαρχιακούς. Αλλά στην πόλη καίει αρκετά.
Αν χαρακτήριζα το αυτοκίνητο με μία λέξη μόνο, θα έλεγα ότι είναι πολύ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ.
Έχει πολύ καλή θέση οδήγησης κι άνετα καθίσματα. Είναι ευκολοδήγητο, πολύ στιβαρό και πολύ άνετο και στην πόλη και στην Εθνική. Όπου στρίβεις το τιμόνι, εκεί σε πάει. Έχει πολύ καλή απόσβεση στις λακκούβες και τα σαμαράκια των δρόμων, δε σε ταράζει και δε σε ενοχλεί όταν το οδηγείς. Πολύ καλή ηχομόνωση, με 140 χλμ/ώρα συζητάς με τους συνεπιβάτες σα να είσαι στο σαλόνι του σπιτιού σου.
Έχει ένα σωρό μικρολεπτομέρειες που ανακαλύπτεις με τον καιρό και κάνουν τη ζωή σου πιο εύκολη. Φως στα σκιάδια, πλαφονιέρες μπρος-πίσω, τεμπέλη με ποτηροθήκες πίσω, μεγάλες θήκες στις πόρτες, ski hatch στο χώρο αποσκευών για μεγάλα αντικείμενα (αλλιώς πού θα έβαζα την ομπρέλα θαλάσσης και τα καλάμια ψαρέματος…), αεραγωγούς με ρύθμιση έντασης πίσω. Δεν είχα δώσει σημασία στην αρχή σε τέτοιες λεπτομέρειες, αλλά χάρηκα πολύ που τα είχα διαθέσιμα όταν τα χρειάστηκα.
Κι από εξοπλισμό, έχει όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας. Φώτα led, αισθητήρες παρκαρίσματος μπρος-πίσω-πλάγια, κάμερα οπισθοπορείας, adaptive cruise control, ασύρματο Android Auto. Το καθένα έχει τη δική του συμβολή για να κάνει πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού.
Θα κάνω ιδιαίτερη αναφορά στα φώτα LED που κάνουν τη νύχτα μέρα σε σκοτεινούς επαρχιακούς δρόμους. Και στο ACC που μετατρέπει την πολύωρη οδήγηση σε μεγάλα ταξίδια σε μια ξεκούραστη εμπειρία.
Γενικά είναι ένα αυτοκίνητο πολύ καλά μελετημένο και σχεδιασμένο για να είναι φιλικό προς τον οδηγό, άνετο και ήσυχο σε όλες τις συνθήκες και να καλύπτει όλες τις μεταφορικές ανάγκες της οικογένειας. Γι’ αυτό χαρακτηρίζω το αυτοκίνητο πολύ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ.