Euro 7: θα κοστίσει στην πράξη 10 φορές πάνω απ’το αναμενόμενο
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ίσως ήταν υπερβολικά αισιόδοξη στις εκτιμήσεις της σχετικά με το πρόσθετο κόστος λόγω των κανονισμών Euro 7. Μια νέα μελέτη που συντάχθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) υποστηρίζει ότι το πραγματικό κόστος είναι 4 έως 10 φορές υψηλότερο από το εκτιμώμενο, ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μελέτη της Frontier Economics, το επιπλέον κόστος ανά όχημα για αυτοκίνητα και van με κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι 1.862 € για τα βενζινοκίνητα και 2.629 € για τα diesel, που είναι 10 και 5 φορές υψηλότερο αντίστοιχα σε σύγκριση με τις πρώτες επίσημες εκτιμήσεις. Ομοίως, το κόστος αναβάθμισης Euro 7 για φορτηγά και λεωφορεία με κινητήρες πετρελαίου είναι 11.707 € ανά όχημα ή τέσσερις φορές υψηλότερο από το νούμερο που είχε αρχικά υπολογίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η μελέτη υπολογίζει το άμεσο κόστος που απαιτείται για εξοπλισμό κι επενδύσεις, ενώ θα υπάρχει διαφορά και στην κατανάλωση. Οι ειδικοί του κλάδου εκτιμούν ότι οι κινητήρες Euro 7 θα καταναλώνουν κατά 3.5% περισσότερο, που ισοδυναμεί με επιπλέον 650 € για αυτοκίνητα και van και 20.000 € για φορτηγά μεγάλων αποστάσεων καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής του οχήματος.
Πέρσι, ο επικεφαλής της VW, Thomas Schäfer, δήλωσε ότι το κόστος που απαιτείται για ένα αυτοκίνητο για να πληροί τους αυστηρότερους κανονισμούς Euro 7 μπορεί να φτάσει τα 5.000 € ανά όχημα. Αυτό το αυξημένο κόστος θα καθιστούσε ουσιαστικά ασύμφορα τα αυτοκίνητα πόλης και τα supermini με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ομοίως, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Skoda, Klaus Zellmer, σχολίασε πρόσφατα ότι ένα όχημα με τιμή 15.000 € θα μπορούσε να κοστολογείται μεταξύ 18.000 και 20.000 € στην εποχή του Euro 7. Ως αποτέλεσμα, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να αποσύρουν τα αυτοκίνητά τους με κινητήρα εσωτερικής καύσης από μικρότερες κατηγορίες προς όφελος των πιο κερδοφόρων ηλεκτρικών οχημάτων (EV).
Η ACEA σημειώνει ότι η ΕΕ διαθέτει επί του παρόντος «τα πιο αυστηρά πρότυπα για τις εκπομπές ρύπων στον κόσμο» κι ότι με το υπάρχον Euro 6/VI οι «εκπομπές καυσαερίων είναι ήδη σε πολύ χαμηλό επίπεδο». Για το λόγο αυτό, η ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών πιστεύει ότι το Euro 7 «δεν είναι ο σωστός τρόπος» για περαιτέρω μείωση των εκπομπών, καθώς θα έχει «εξαιρετικά χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις με εξαιρετικά υψηλό κόστος». Ως εναλλακτική λύση, η ACEA πιστεύει ότι η ΕΕ πρέπει να επικεντρωθεί στην αντικατάσταση των παλαιότερων οχημάτων με μοντέλα Euro 6/VI.
Οι κανονισμοί Euro 7 έχουν προγραμματιστεί να τεθούν σε ισχύ για όλα τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά που πωλούνται στην Ευρώπη από τον Ιούλιο του 2025 και μετά. Απαιτούν 35% χαμηλότερες εκπομπές NOx και 13% χαμηλότερα μικροσωματίδια σε σύγκριση με τα επίπεδα Euro 6, συν την προσθήκη ηλεκτρικά θερμαινόμενων καταλυτών κι ενός ενσωματωμένου διαγνωστικού συστήματος που θα παρακολουθεί συνεχώς τις εκπομπές.