Ευρώπη: δε θα ισχύσει το Euro 7, μόνο σε φορτηγά/λεωφορεία
Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Stellantis, της Volkswagen κι άλλων, υπήρξαν πολύ επικριτικές σχετικά με τους αυστηρούς επερχόμενους κανονισμούς εκπομπών ρύπων Euro 7. Κάποια στελέχη τούς χαρακτήρισαν ακόμη κι «άχρηστους», αλλά φαίνεται ότι υπάρχει φως στην άκρη του τούνελ για όσους δε συμφωνούσαν με τη νέα νόρμα. Αφού αντιμετώπισαν αντιδράσεις από αυτοκινητοβιομηχανίες και χώρες μέλη, όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία κι η Σλοβακία, οι Υπουργοί συμφώνησαν να μην εφαρμόσουν σημαντικές αλλαγές στα υπάρχοντα πρότυπα Euro 6 για αυτοκίνητα και van. Ωστόσο, θα υπάρξουν αυστηρότεροι κανονισμοί για τα λεωφορεία και τα βαρέα οχήματα.
Euro 7: θα κοστίσει στην πράξη 10 φορές πάνω απ’το αναμενόμενο
Αν κι είναι επίσημη, η απόφαση δεν είναι ακόμη οριστική, αναφέρει το Automotive News. Η Ισπανία, η οποία ασκεί την εκ περιτροπής Προεδρία της ΕΕ, παρουσίασε το αναθεωρημένο κείμενο αλλά η τελική μορφή του νόμου πρέπει να συζητηθεί και να υπογραφεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Πιστεύουμε ότι με αυτήν την πρόταση επιτύχαμε ευρεία στήριξη, ισορροπία στο επενδυτικό κόστος των κατασκευαστών και τα περιβαλλοντικά οφέλη που προκύπτουν από τον κανονισμό», σχολίασε ο Υπουργός Βιομηχανίας, Εμπορίου και Τουρισμού της Ισπανίας, Hector Gomez Hernandez. «Η θέση των κρατών μελών συνιστά βελτίωση στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Euro 7 – η οποία ήταν εντελώς ακατάλληλη, οδηγώντας σε υψηλό κόστος για τη βιομηχανία και τους πελάτες, με περιορισμένα περιβαλλοντικά οφέλη», πρόσθεσε η Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, Sigrid de Vries. «Ο στόχος του Συμβουλίου να συνεχίσει τις αποτελεσματικές δοκιμές Euro 6 είναι λογικός. Ωστόσο, το Euro 7 θα εφαρμοστεί σε βαρέα οχήματα, απαιτώντας σημαντικές προσπάθειες των μηχανικών κι αρκετές δοκιμές».
Όσο ειρωνικό κι αν ακούγεται, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη έχουν δηλώσει ότι τα προτεινόμενα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βραδύτερη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Το Euro 7 στην προηγούμενη μορφή του θα αποσπούσε την προσοχή των εταιριών από το να επενδύσουν σε EV, δήλωσε πρόσφατα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, ενώ ο επικεφαλής της Skoda Klaus Zellmer παραδέχτηκε ότι η κατασκευή μικρών αυτοκινήτων με αυστηρότερους ρύπους θα ήταν αδύνατη.