F12 Furgone: κι όμως, η Alfa δεν έβγαζε πάντα μόνο σπορ μοντέλα
Alfa Romeo, φέρνει στο νου θύμισες από Duetto, Giulia, Alfetta και τόσα ακόμα καλοστημένα μοντέλα. Ακόμα κι η SUV Stelvio παραμένει η πιο σπορτίφ επιλογή της κατηγορίας της, αλλά η ιταλική φίρμα δεν έβγαζε πάντα σπορ μοντέλα. Τρανή απόδειξη η σειρά Autotuotto με τα ελαφριά επαγγελματικά, στην οποία ανήκει και το παρόν van.
Το F12 Furgone έκανε το ντεμπούτο του το 1967 και το συγκεκριμένο είναι του 1973. Στα πρώτα στάδια της καριέρας του υπήρξε όχημα υποστήριξης στην αγωνιστική ομάδα μοτοσικλέτας Moto Villa που κυριάρχησε στην κατηγορία αγώνων motocross 250 κυβικών τη δεκαετία του ’70, κατακτώντας το ιταλικό πρωτάθλημα το 1975, το 1976 και το 1977. Αφού δεν χρειάζονταν πλέον τις υπηρεσίες του, το van παροπλίστηκε μέχρι το 2016, όταν αγοράστηκε από τον Ed Seymour, διάσημο Alfa Romeo restorer. Το απεκατέστησε πλήρως, μέχρι και την τελευταία βίδα για να απολαμβάνουμε σήμερα κάτι τόσο αψεγάδιαστο, παρ’ ότι πλέον 50 ετών.
Με αυτοκόλλητα Autodelta, αποτελεί αναφορά στο θρυλικό αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo. Ιδρύθηκε το 1961 κι ήταν πίσω από μερικά από τα πιο θρυλικά οχήματα της μάρκας, όπως η T33/3 που διαγωνίστηκε στο Targa Florio το 1971. Όχι βέβαια ότι το F12 Furgone έχει αντίστοιχες επιδόσεις με το αγωνιστικό: ο τετρακύλινδρος κινητήρας του έχει αποκατασταθεί στα εργοστασιακά πρότυπα κι από 1.290 κ.εκ. αποδίδει 53 ίππους με μονό καρμπιρατέρ της Solex. Βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα στα πόδια οδηγού και συνοδηγού και μέσω ενός τετρατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, στέλνει την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς. Για να ολοκληρωθεί η φαντασίωση του αγοραστή ότι ανήκει στους μηχανικούς της Alfa Romeo, στο πίσω μέρος κουβαλάει ένα μοτέρ 1.3 λίτρων της σειράς 750 από το 1958.
Η Alfa Romeo F12 θα δημοπρατηθεί από τη Gooding & Company στις 18-19 Αυγούστου κι αναμένεται να πιάσει από 100.000 έως 130.000 δολάρια.