Το facelift Mazda MX-5/Miata δοκιμάζεται στην Πράσινη Κόλαση
Ο κατάσκοπος φωτογράφος Rollende Reporter εντόπισε μια νέα έκδοση του Mazda MX-5 Miata γενιάς ND να δοκιμάζεται στο Nurburgring κι οι φωτογραφίες του στο Instagram αποκαλύπτουν ότι το ελαφρύ σπορ μοντέλο πρόκειται να λάβει ένα ήπιο facelift, τόσο για την έκδοση με τη μαλακή οροφή, όσο και για την RF με τη σκληρή. Οι αλλαγές είναι σχετικά μικρές, αλλά αυτό ήταν αναμενόμενο: ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει. Η σχεδίαση της Mazda είναι πολύ προσεγμένη και το ND Miata – που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2015 – εξακολουθεί να φαίνεται αιχμηρό και κομψό. Τα LED φωτιστικά σώματα πλέον έχουν νέο σχήμα, ενώ τα πίσω φώτα έχουν ίδιο περίβλημα αλλά έναν επιπλέον κύκλο στο στρογγυλό τους τμήμα. Ο πίσω προφυλακτήρας φαίνεται να έχει επίσης αναθεωρηθεί.
Το κόκκινο RF πρωτότυπο που βλέπετε παραπάνω φοράει την κεραία πτερυγίου καρχαρία που είναι ήδη τοποθετημένη στα MX-5 προδιαγραφών ΗΠΑ, αλλά το ασημί facelift μοντέλο με τη μαλακή οροφή εξακολουθεί να έχει την κλασική κεραία. Το κόκκινο πάντως διατηρεί και την παλιά υποδοχή, οπότε δεν μπορούμε να γνωρίζουμε με σιγουριά τι θα φοράει το αυτοκίνητο παραγωγής. Κάποιοι σχολιάζουν ότι δεν πρόκειται για facelift αλλά για μουλάρι δοκιμών ενός ολοκαίνουριου μοντέλου, αλλά η Mazda δε θα έμπαινε στον κόπο να επανασχεδιάσει και να κατασκευάσει νέες μονάδες φωτισμού για ένα αυτοκίνητο που θα έχει ριζικά διαφορετική εμφάνιση ούτως ή άλλως.
Το πιο σημαντικό: αρκετές αναφορές τα τελευταία δύο χρόνια έχουν επισημάνει ότι ένα ολοκαίνουριο Miata απέχει τουλάχιστον μερικά χρόνια. Δεν έχει ανακοινωθεί συγκεκριμένη ημερομηνία, αλλά τα πιο πρόσφατα επίσημα σχόλια υποστηρίζουν ότι το μοντέλο επόμενης γενιάς θα φτάσει μόνο αφού ισχύσουν οι νέοι κανονισμοί εκπομπών Euro 7 (Ιούλιος 2025). Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να δούμε το Miata να αποκτά πλήρη επανασχεδιασμό μετά το 2026.
Όταν φτάσει, πιθανότατα θα πρέπει να εξηλεκτριστεί, αλλά η Mazda έχει κάνει μεγάλα βήματα στη βελτίωση της απόδοσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης Skyactiv-X, πράγμα που σημαίνει ότι η υβριδική παρέμβαση ίσως είναι περιορισμένη. Η Mazda είναι αποφασισμένη να διασφαλίσει ότι η επόμενη Miata θα ανταποκριθεί στην τεράστια σκιά που ρίχνουν οι πρόγονοί του και δε θα προβεί σε βεβιασμένες, μη μελετημένες κινήσεις. Όπως διατείνεται η ίδια (αλλά και τα εκατομμύρια θαυμαστών του), Miata Is Always The Answer κι αυτό θα παραμείνει ακόμα κι όταν μια μπαταρία είναι αναπόφευκτη.