Facelift Toyota Corolla 1.8 hybrid 140 ps

Αναγνώστης μας, κάτοχος της Corolla 1.8 του 2019, έβαλε στο χέρι την ανανεωμένη έκδοση κι αναφέρει:

Επιτέλους οδήγησα την Corolla F/L, εκδοση GR Sport με το υβριδικό σύνολο των 140 ίππων. Την είχα για μία ώρα κι έκανα την “κλασική”- για εμένα – διαδρομή: Σταυρός – Λαυρίου – Αεροδρόμιο (μέσω Α.Ο) – Σπήλαιο Παιανίας – Σταυρός. Συνολικά περί τα 60-70 χιλιόμετρα. Όπως ξέρετε οι περισσότεροι έχω την Corolla πριν το F/L, οπότε οι συγκρίσεις άμεσες κι αναπόφευκτες.

Αρχικά οι διαφορές εξωτερικά είναι ανεπαίσθητες και πρέπει να προσέξεις αρκετά για να καταλάβεις το F/L μοντέλο. Βέβαια ακόμα το σχέδιο δείχνει μοντέρνο και σύγχρονο οπότε δεν είχαν λόγο για δραματικές αλλαγές. Το ίδιο και στο εσωτερικό, μικρές αλλαγές και κυριότερες το νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη νέα οθόνη πολυμέσων (με αστεία γραφικά – χάλια τα έκαναν!).

Δύο ακόμα παρατηρήσεις:
Η πρώτη θετική είναι ότι έχουν βελτιώσει πολύ τις τσιμούχες των παραθύρων. Οπότε πλέον κλείνουν χωρίς του “γκουπ” που κάνουν στη δικιά μου. Θυμίζει αρκετά BMW στο κλείσιμο το παράθυρο. Επίσης, πλέον (τουλάχιστον στο TD) το παράθυρο όταν είναι μισάνοιχτο δεν τρίζει!

Η δεύτερη είναι αρνητική: αφαίρεσαν τους φωτιζώμενους διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα!!! Ενώ η δικιά μου έχει, η F/L εχει τους διακόπτες που έχει και η CC – έλεος ρε σεις!! Μοντέλο F/L και αφαιρούν πράγματα οι Ιάπωνες….τι να πω;

Στην οδήγηση τώρα, το αυτοκίνητο είναι γνώριμο αλλά συνολικά βελτιωμένο. Νοιώθεις αμέσως την διαφορά στην ιπποδύναμη, τόσο στο ξεκίνημα όσο κυρίως στις ρεπρίζ. Η διαφορά (σε αίσθηση, δεν έχω όργανα να μετρήσω) είναι ότι η διαφορά με το προ-F/L μοντέλο δεν είναι μόνο 18 άλογα αλλά τουλάχιστον 30. Σε κάποια σημεία μου θύμισε το Φόκους με τα 150 άλογα που είχα οδηγήσει, τόσο ψυχωμένο είναι το νέο υβριδικό σύνολο. Επιπλέον μπόνους ο ήχος που πλέον είναι λιγότερος και καλύτερος σε χροιά. Δεν ξέρω εαν είναι επιπλέον ηχομόνωση ή καλύτερο υβριδικό σύνολο. Πάντως εμένα μου θύμισε το νέο δίλιτρο, τόσο σε ήχο όσο και σε λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Κι αυτή είναι η μεγαλύτερη διαφορά κι αναβάθμιση του αυτοκινήτου – οπότε συνεχίζει να το κρατάει στην κορυφή της κατηγορίας σε “λογικά” χρήματα.

Επίσης, έχουν κάνει βελτιώσεις και στην ανάρτηση. Δεν είναι μόνο ο μειωμένος θόρυβος κύλισης (μόνωση λογικά), παρ’ όλα τα ελαστικά 225/40/18 σε σχέση με τις 16άρες δικές μου, αλλά κι η άνεση και λειτουργία της ανάρτησης. Η ποιότητα κύλισης έχει βελτιωθεί αρκετά χωρίς να επηρεάζει την οδική συμπεριφορά – ίσα ίσα που οριακά βελτιώθηκε κι αυτή. Στην ίδια διαδρομή είχα οδηγήσει και την προηγούμενη GR Sport οπότε είχα άμεση σύγκριση πέρα από το δικό μου αυτοκίνητο. Συνολικά λοιπόν υπάρχει βελτίωση σε αυτούς τους δύο τομείς (ανάρτηση και κινητήρας) σε ένα αυτοκίνητο που ήδη είχε κορυφαία ανάρτηση αλλά υστερούσε στο κινητήριο σύνολο. Θα ήθελα πολύ να οδηγήσω το συγκεκριμένο αυτοκίντο με το νέο δίλιτρο υβριδικό σύνολο με τους 197 ίππους….κάτι μου λέει ότι θα είναι πολύ διασκεδαστικό.

To μεγάλο ερώτημα που ίσως έρχεται στο μυαλό αρκετών είναι εαν αξίζει η διαφορά στην τιμή σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η δικιά μου απάντηση είναι διττή.

Αξίζει εάν κάποιος ψάχνει αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία αφού εξακολουθεί να είναι μια εξαιρετική αγορά (έτσι όπως έχουν πάει οι τιμές – π.χ. 31.000 € για ένα Ford Focus 1.000άρι με 125 άλογα). Το αυτοκίνητο είναι σαφώς αναβαθμισμένο στους τομείς που έπασχε (εκτός των χώρων φυσικά), προσφέρει φοβερή άνεση κι οδική συμπεριφορά (η ανάρτηση για εμένα είναι το μεγαλύτερο προτέρημα του αυτοκινήτου) και πλέον κι ένα πολύ καλό υβριδικό σύνολο με λυμένα σχεδόν όλα τα προβλήματα του παρελθόντος (εγώ δε βγήκα μειονέκτημα στο υβριδικό σύνολο).

Δεν αξίζει εάν κάποιος έχει το προ F/L μοντέλο και σκέφτεται την αλλαγή – όπως έκανα εγώ. Γιατί η αλήθεια είναι ότι το σκέφτηκα να αλλάξω με το F/L (πριν δω την τιμή) κι ακόμα κι όταν είδα την τιμή, πέρασε η σκέψη από το μυαλό μου. Όμως δεν πιστεύω ότι αξίζει η διαφορά των 6-7.000 € (τουλάχιστον) για την αναβάθμιση – η οποία είναι υπαρκτή κι αρκετά μεγάλη – εκτός εάν κάποιος έχει άνετα αυτά τα χρήματα.

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα