Ferrari Daytona 365 GTB/4: έχει κάτι να πει σ’ένα σύγχρονο οδηγό;
Υπάρχουν αυτοκίνητα των οποίων η φήμη προηγείται, κι αναμφισβήτητα οι περισσότερες Ferrari εντάσσονται σε αυτήν την κατηγορία. Το cavallino και το κόκκινο χρώμα αφήνουν υποσχέσεις για αχαλίνωτες συγκινήσεις κι επιδόσεις που θαμπώνουν τους θαυμαστές κι ενίοτε μπορούν να κρύψουν τον αληθινό χαρακτήρα και τη γοητεία ενός συγκεκριμένου μοντέλου.
Η Ferrari 365 GTB/4, για παράδειγμα, έχει ένα σχήμα που είναι τόσο εντυπωμένο στη συλλογική φαντασία που μπορεί να είναι δύσκολο να τη σκεφτεί κανείς ως πραγματικό αυτοκίνητο, με τον ίδιο τρόπο που μια διασημότητα είναι δύσκολο να θεωρηθεί ως ένας καθημερινός άνθρωπος. Κάτι αντίστοιχο νιώσαμε κι εμείς με την Deltona, η οποία δεν κατάφερε να επαληθεύσει το απίστευτο hype που υφίσταται γύρω της και το οποίο δεν αποτυπώθηκε στην οδηγική εμπειρία. Τελικά τα φημισμένα κλασικά αυτοκίνητα έχουν κάτι να πουν στον σημερινό οδηγό ή απλώς είναι μόνο αναμνήσεις ενός παρελθοντος που δεν υφίσταται πια; Το Carfection αποφάσισε να δοκιμάσει πώς είναι πραγματικά η 365 στην οδήγηση.
Στο τιμόνι ενός από τα τελευταία μοντέλα με τους αναδυόμενους προβολείς, ο διάσημος δοκιμαστής Henry Catchpole πιέζει την μπροστομήχανη Ferrari για να κρίνει αν όντως μπορεί να συγκινήσει έναν σύγχρονο οδηγό. Κι όπως θα διαπιστώσετε παρακολουθώντας το βίντεο, η απάντηση εκπλήσσει.
Παίρνοντας κίνηση από τον φημισμένο Colombo V12 της Ferrari , ο κινητήρας των 4.4 λίτρων αποδίδει 352 ίππους στις 7.500 σαλ., νούμερο που πλέον δεν εντυπωσιάζει όπως πριν 50 χρόνια. Και πράγματι, σύμφωνα με τον Catchpole, το αυτοκίνητο δεν είναι τόσο γρήγορο όσο περίμενε.
Ferrari αγροτικό, γιατί να στερείστε το ιταλικό στιλ στο χωράφι;
«Μάλλον σε παρακινεί να ξεκιμνήσεις αμέσως για ένα μακρύ ταξίδι. Δεν σου δίνει την αίσθηση ότι είναι τόσο γρήγορη σε επιδόσεις», λέει. «Το ίδιο ισχύει και για τις στροφές. Το τιμόνι είναι πολύ βαρύ στις χαμηλές ταχύτητες και μετά όχι ιδιαίτερα ακριβές στις στροφές». Αλλά αυτό δεν την καθιστά ένα κακό αυτοκίνητο. Για να είμαστε δίκαιοι, πρόκειται για ένα grand tourer και καλύπτει μεγάλες αποστάσεις με χάρη. Με μια πολύ χαλαρή θέση καθίσματος κι ένα τιμόνι που είναι κεκλιμένο προς τα εμπρός, η 365 σάς ενθαρρύνει να οδηγείτε χαλαροί και cool με έναν τρόπο που θυμίζει δεκαετία του ’70. Κι όσο περισσότερο χρόνο περνάτε μαζί της, τόσο καλύτερη γίνεται.
«Όσο περισσότερο ζεσταίνεται, τόσο περισσότερο ζωντανεύει», λέει ο Catchpole. «Πάντα μου άρεσε αυτό στα αυτοκίνητα. Το γεγονός ότι αισθάνεσαι σα να αλληλεπιδράς με ένα ζωντανό οργανισμό».