Fiat 500Χ f/l 1.3 TCT

Καταρχήν να πω ότι το αμάξι είναι κουκλάκι, ενώ τα φώτα LED κάνουν το μπροστινό μέρος ακόμα πιο ξεχωριστό. Ακόμα και τόσα χρόνια μετά, ακόμα τραβάει βλέμματα στο δρόμο. Η γυναίκα έχει ξετρελαθεί οπότε στόχος επιτευχθεί…
Το εσωτερικό επίσης κουκλί. Πολύ ωραίο και πρακτικό. Η έλλειψη υποβραχιονίου είναι μειονέκτημα, αλλά κάπως ισοσκελίζεται από τα δύο ντουλαπάκια, τα οποία όμως δεν είναι φωτιζόμενα. Οι πλαϊνές θήκες στις πόρτες επίσης τεράστιες μιας και χωράνε μεγάλα μπουκάλια νερού.
Οι χώροι μια χαρά για τέσσερις αλλά και πέντε. Το πορτ-μπαγκαζ επίσης καλό. Έχει τεράστιο ύψος μέχρι την εταζέρα, μιας κι υπάρχει μόνο κιτ επισκευής. Πρώτη φορά βάζω τις βαλίτσες όρθιες!
Η ποιότητα των υλικών στο ταμπλό και στις πόρτες άριστη, αλλά πιο χαμηλά όχι και τόσο. Ειδικά οι μοκέτες στο πίσω δάπεδο είναι κακής ποιότητας και “μαλλιάζουν” όταν χρησιμοποιείται ηλεκτρική σκούπα. Ενώ καθαρίζουν σχετικά δύσκολα από άμμο πχ .Επίσης με χαλάει πολύ που οι μπροστινές ζώνες ασφαλείας στηρίζονται σε εμφανές συρματόσχοινο…
Επίσης ο υπολογιστής ταξιδίου είναι λίγο περίεργος .Δεν υπάρχει ξεχωριστός μερικός χιλιομετρητής και όταν είναι ενεργοποιημένη η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, δε βλέπεις ούτε το γενικό χιλιομετρητή. :dizzy:
Το άλλο κουφό είναι ότι και οι δύο υπολογιστές ταξιδιού Α & Β μηδενίζουν μόνο χειροκίνητα. Θα μπορούσε ο Α πχ. να μηδενίζει κάθε φορά που το αυτοκίνητο μένει ακίνητο πάνω από δύο ώρες πχ…
Άλλο ένα ενοχλητικό πράγμα είναι πως τα παράθυρα κι η ηλιοροφή δε κλείνουν από το κλειδί ενώ αν έχεις αφήσει κάποιο ανοιχτό και το καταλάβεις αφού έχεις ανοίξει κάποια πόρτα, δε μπορείς να το κλείσεις. Πρέπει υποχρεωτικά να ξαναβάλεις το κλειδί στη μίζα και να το γυρίσεις στο on…


Πάμε στα πιο ουσιαστικά τώρα. Ο κινητήρας είναι άπαιχτος για 1.3. Πολύ δυνατός κι εύστροφος, με ωραίο ήχο. Τραβάει πολύ δυνατά από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω χωρίς να είναι ανύπαρκτος χαμηλά. Το κιβώτιο μια χαρά. Ανεβάζει απίστευτα γρήγορα αλλά θέλει λίγο παραπάνω πάτημα για να κατεβάσει. Έχω παρατηρήσει ότι δουλεύει πιο καλά όταν ζεσταθεί λιγάκι. Επίσης υπάρχει και η χειροκίνητη λειτουργία η οποία παραδόξως είναι πολύ άμεση. Δεν θυμάμαι άλλο κιβώτιο να έχει τόσο άμεση τη χειροκίνητη λειτουργία. Τα αρνητικά είναι ότι δεν υπάρχει sport πρόγραμμα και ότι θα ήθελα μια πιο μακριά 6η ή 7η ταχύτητα.
Στην εθνική πας άνετα με 140 ή και 160, αλλά από εκεί και πάνω νιώθεις τον αέρα να σε φρενάρει. Να πω την αλήθεια νομίζω ότι εκεί γύρω στα 140 είναι η καλύτερη ταχύτητα ταξιδιού του.
Σε κατανάλωση είμαστε γύρω στα 8.5 λίτρα/100 χλμ .Με χρήση κυρίως στη πόλη αλλά και 4-5 ταξιδάκια.
Η αλήθεια είναι ότι θα το ήθελα λίγο πιο οικονομικό και η οικονομία του diesel είναι δελεαστική, αλλά μόλις είδα τις επιδόσεις του diesel, μου έφυγε κάθε αμφιβολία. Με τίποτα δε θα ήθελα το αμάξι πιο αργό. Νομίζω ότι ο 1.3 είναι ό,τι πρέπει για το βάρος και την αεροδυναμική του.
Στο δρόμο τώρα είναι λίγο σφιχτό, αλλά και αρκετά άνετο. Σίγουρα έχουν γίνει αλλαγές σto F/L.Ίσως να είναι λίγο πιο απότομη η επαναφορά, ενώ έχει και μια ευαισθησία στις συνεχόμενες ανωμαλίες αλλά γενικά είναι πολύ άνετο ακόμα και στο χώμα. Ναι το έβαλα και σε χωματόδρομους και πάει αρκετά καλά, ενώ δε βρίσκει κάτω με τίποτα, είναι πολύ ψηλό.
Στις στροφές δε το έχω πιέσει και πολύ ακόμα αλλά δε γέρνει και πολύ. Προφανώς από κάποιο σημείο και μετά θα υποστρέφει…
Τέλος, όλα τα συστήματα ασφαλείας λειτουργούν τέλεια χωρίς να ενεργοποιούνται άσκοπα. Ειδικά το αυτόματο φρενάρισμα τα έβγαλε ήδη τα λεφτά του καθώς με γλύτωσε στο τσακ ένα βράδυ. Επίσης πολύ καλά τα φώτα LED σε συνδυασμό με το highbeam assist το οποίο δουλεύει τέλεια.
Εν κατακλείδι είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την αγορά ειδικά και σε συνδυασμό με τη καλή τιμή και τον απίστευτο εξοπλισμό. Ουσιαστικά είναι ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να ήταν και το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα