Ford Puma ST: 1η αναφορά

Διάθεση μέχρι να παραλάβω: μικρό παιδί που του έχουν υποσχεθεί παγωτό και περιμένει να του το φέρουν.

Διάθεση μόλις μου το έφεραν: Άντε να τελειώνουμε με τις χαρτούρες, υπογραφές κτλ. να το πάρω να φύγω. Εξήγησε ότι είναι στα γρήγορα (προς πωλητή) και όχι δεν με ενδιαφέρει να μου πεις για τα αυτόματα φώτα πώς λειτουργούν.

Εμφάνιση: σκέτη κούκλα έξω. Πολύ καλό μέσα. Ιδιαίτερη μνεία στις ζάντες, απλά στις πιο όμορφες από εργοστάσιο που έχω δει σε αυτοκίνητο, ακόμα και από αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Σε aftermarket εντάξει υπάρχουν και πιο όμορφες.

Έλεγχος για γνωστές αδυναμίες σε φινίρισμα: Δεν βρήκα κάτι, ούτε διαφορετικά σε ύψος φώτα, ούτε θέματα με σταγόνες σε μπογιά, ούτε μεγαλύτερα διάκενα σε πόρτες όλα καλά στο δικό μου εκτός αν είναι κάτι που δεν είδα ακόμη (0 άγχος λόγω εγγύησης). Αν έχει κάτι δεν θα είναι κάτι σοβαρό γιατί δεν βρήκα τίποτα όσο έψαξα.

Διάθεση μόλις μπήκα μέσα: ΦΥΓΑΜΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ!!!!!!!!!!!! ΓΙΟΥΡΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΑΑΑΑΑΑΑ, φύγε από μπροστά κυρά μου.

Οδηγικές πρώτες σκέψεις σε βόλτες: Τιμόνι υπέροχο, αναρτήσεις σκληρές αλλά ανεκτές αν είσαι λίγο σιδερόκωλος (από μηχανή όπως ο υποφαινόμενος). Το αυτοκίνητο αποκρίνεται άμεσα σε οποιαδήποτε αλλαγή και με ακρίβεια, αυτό συμβαίνει είτε αλλάζεις ταχύτητα, είτε πατάς γκάζι, είτε πατάς φρένο. Πολύ ωραίο κιβώτιο, κοντές σχέσεις και κάνεις γρήγορα και εύκολα αλλαγές. Πολύ ευχαριστημένος γενικά σε αυτό το κομμάτι έως τώρα. Είναι ένα καθαρό οδηγοκεντρικό Ford που γενικά διαπρέπει σε αυτό τον τομέα χρόνια τώρα (Focus, Fiesta, σημεία αναφοράς πόσο μάλλον που έχει ασχοληθεί το Performance τμήμα της). Θα έκανα λιγότερο ακριβές το τιμόνι με λιγότερη ευαισθησία γιατί μέσα στην πόλη θα ήθελα περισσότερη άνεση και λιγότερη ευαισθησία αλλά πραγματικά δεν είναι κάτι σημαντικό που δε συνηθίζεται.

Ήχος: Ό,τι πιο ωραίο μπορείς να ακούσεις σε τρικύλινδρο 1,5 κινητήρα συνοπτικά. Δεν ακούγεται άσχημα όπως οι περισσότεροι τρικύλινδροι (σκούπα που έχει χαλάσει? Η εξάτμιση είναι λίγο εξευγενισμένη σε σχέση με το Fiesta ST αλλά καταλαβαίνεις ότι είσαι σε κάποιο πιο ειδικό αυτοκίνητο (εσύ χαμογελάς και η σύντροφος δίπλα σε ρωτάει: συγνώμη έτσι θα ακούγεται αυτό; Και μιλάω για το normal). Στο Sport πατάς καμιά γκαζιά παραπάνω, το χαμόγελο γίνεται τζόκερ στα σκασίματα και η σύντροφος απλά δε σου μιλάει πια. Ενδέχεται να σκεπαστεί στο πρόσωπο με κάτι ώστε να μην την βλέπουν από έξω από ντροπή (σύνδρομο στρουθοκάμηλου νομίζω λέγεται). Της υποσχέθηκα ότι θα το λύσω σύντομα αυτό το πρόβλημα και δεν θα ξανασυμβεί (μεμβράνες μαύρες, τα πάντα κάνω για την αγάπη). Ηχομόνωση μέτρια προς καλή.

Ηλεκτρονικά αυτοκινήτου: Λειτουργούν όσα δοκίμασα. Ωραίος και ευκρινής πίνακας οργάνων 12 ιντσών με καλή φωτεινότητα με όλες τις πληροφορίες που θες, που αλλάζει χρώματα με βάση τα mode. Όχι σπουδαία παραμετροποιήσιμος αλλά καλός.  Διαβάζει πινακίδες, λειτουργεί το cruise control, η πίσω ηλεκτρική πόρτα, αυτόματα φώτα μεγάλης σκάλας, ο αναπτήρας, ασύρματη φόρτιση κτλ κτλ κτλ. Διαβάστε αλλού καλύτερα για τέτοια. Τα ίδια έχουν και τα απλά Puma και τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, καμιά έκπληξη εδώ.

Κλιματισμός-θερμαινόμενα καθίσματα: όλα με διακόπτες και κουμπάκια. Ο,ΤΙ καλύτερο υπάρχει. Όλα τα σύγχρονα σχεδόν έχουν πλέον κλιματισμούς, θερμοκρασίες κτλ. μέσα στο infotainment και touch κουμπιά. Αρνητικό το κλίμα που δεν είναι τουλάχιστον διζωνικό.

Infotainment: Μεγάλη έλλειψη τα Ελληνικά, για το γαμώτο πιο πολύ όχι, για κάτι άλλο. Μενού σε γραφικά μέτριο αλλά ευκρινή τα πάντα και το βασικότερο από όλα εύκολα μενού. Κρίμα που το android auto παίζει μόνο με το καλώδιο και όχι wireless. Το μέγεθος είναι γενικά μια χαρά αν και την στιγμή που οι ανταγωνιστές σου παίζουν στις 10ιντσες, είναι λάθος να μην έχεις ούτε σαν extra option τις 10. Το αυτοκίνητο είναι μικρό σε μέγεθος οπότε η παράλειψη είναι μηδαμινή αλλά δεν ισχύει το ίδιο για Kuga πχ. που έχει το ίδιο και είναι τεράστιο αυτοκίνητο με 8ιντσες μόνο, ουπς ξέφυγα αλλά ήθελα να το πω. Κρίμα τέλος που  η οθόνη δεν έχει μια κλίση προς τον οδηγό όπως σε αλλά, θα του έδινε πόντους. Θετική εντύπωση γενικά, είναι παραπάνω από καλό. Το VAG group σε μη premium αυτοκίνητα έχει νομίζω το κορυφαίο.

Εσωτερικό: σκληρά πλαστικά υπάρχουν. μισή πόρτα καλή, μισή σκατά (two face από batman φάση). Όπου ακουμπάς είναι γενικά μαλακά και ωραία σε υφή. Κεντρική κονσόλα και υποβραχιόνιο αν τα κουνήσεις, κουνιούνται για τους ψείρες .Το υποβραχιόνιο μικρό και άβολο, από τα χειρότερα σε αυτοκίνητα που έχω μπει (αυτό θέλει προσπάθεια να το κάνεις τόσο κακό). Γενικά μέτρια συναρμογή και εσωτερικό clopy paste από Fiesta ST, ένα γενικά καλό εσωτερικό, όχι στα κορυφαία, όχι στα χειρότερα. Καθίσματα Recaro για 1.79 με 93 κιλά όπως εγώ ΥΠΕΡΟΧΑ κουμπώνω και ρυθμίζομαι άψογα, ωραία φτιαγμένα καθίσματα που σε αγκαλιάζουν και έχουν υπέροχη υφή. Ορατότητα πολύ καλή γενικά, μέτρια προς τα πίσω. Αίσθηση οδήγησης ψηλή, άρα καλή για SUV χωρίς να αισθάνεσαι όμως ότι κάθεσαι από πάνω και άρα σε προδιαθέτει να κινηθείς γρήγορα. Πίσω κάθομαι άνετα χωρίς έλλειψη χώρου αλλά ομολογουμένως λίγο πιο ψηλός από μένα (από 1,85 και πάνω) σιγουρά θα αισθάνεται στενάχωρα. Είναι μικρότερος από τα περισσότερα της κατηγορίας αλλά για τον μέσο Έλληνα είναι παραπάνω από μια χαρά. Όσοι είστε 1.85 και πάνω ΔΕΝ είστε ο μέσος όρος, να ξέρετε, και ναι για σας καταλαβαίνω πως φαίνεται μικρός ο χώρος. Δεν έχει usb πίσω, δεν έχει υποβραχιόνιο. Κρίμα που δεν έχει συρόμενα καθίσματα να βάλω πίσω πεθερά με τον ελάχιστο δυνατό χώρο και να της πω «συγνώμη δεν χώραγαν τα πράγματα, αλλιώς στο πορτ-μπαγκάζ, θα υποφέρετε για λίγο μέχρι να φτάσουμε χωριό, 4 ωρίτσες».   Πορτ-μπαγκάζ πολύ καλός χώρος με 2 θέσεις και megabox. Εδώ να πω ότι ήθελα τάπα αποστράγγισης και για αυτό δε παρήγγειλα με ρεζέρβα. Είχα ζητήσει όμως να μου κάνουν δώρο ρεζέρβα και μου είπαν οκ αλλά θα είναι μόνο μια ρεζέρβα που την βάζεις εκεί πρόχειρα χωρίς γρύλο κτλ. Τελικά μου είπαν αλλάξαμε γνώμη και δεν θα σας δώσουμε σκέτη ρεζέρβα δώρο, θα σας δώσουμε ένα ολόκληρο κιτ που μπαίνει στο megabox με ρεζέρβα γρύλο τα πάντα όλα που έχει κόστος κανονικά 400 ευρώ και το έβγαλε τώρα η FORD για όσους θέλουν να κάνουν το ίδιο με εσάς. Γενικά τους εκτίμησα πολύ με αυτή την κίνηση. Έτσι σε μεγάλα ταξίδια ή εξορμήσεις παίρνω ρεζέρβα και όταν θέλω μέγιστους χώρους και megabox, βγάζω το kit.

 

(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)

Περισσότερα Άρθρα