Ford Puma 1.0 125 mhev
Σκόρπιες εντυπώσεις από ταξίδι 600 χλμ Αθήνα-Καλαμάτα κι επιστροφή. Επειδή το μοντέλο αποτελεί πιθανή αγορά, αποφάσισα να το ενοικιάσω για να πάρω μια ιδέα…
Θεωρώ ότι είμαι ένας μέσος οδηγός, χωρίς ιδιαίτερο ταλέντο ‘οδηγικής’ γραφής και το αμάξι που έχω τα τελευταία 4 χρόνια είναι ένα Grand Vitara 1.6 του 2005 με τα αργά.
Με την πρώτη ματιά με εντυπωσίασε. Πολύ όμορφο σε χρώμα μπλε μεταλλικό. Η θέση οδήγησης άμεσα βολική. Μου κακοφάνηκε ο μαύρος ουρανός και η κοντινή απόσταση της κολώνας του παρμπίζ αλλά γρήγορα συνήθισα. Ελάχιστη ρύθμιση στο κάθισμα (καλή πλευρική στήριξη) και ένιωσα ότι το οδηγώ καιρό. Το τιμόνι δεν έκρυβε τον πίνακα οργάνων και η ρύθμιση του συστήματος πολυμέσων εύκολη. Εκτίμησα το γεγονός ότι ο κλιματισμός έχει δικά του χειριστήρια καθώς υπάρχει και ξεχωριστός χειρισμός volume και tune. Επίσης το navigation πολύ εύχρηστο (χωρίς να χρειαστεί να ανατρέξω στο manual), ενώ και ένα στικάκι μουσικής αναγνωρίστηκε αποτελεσματικά.
Στην υπερβολική κίνηση που συνάντησα μέχρι να βγω Αττική Οδό, διαπίστωσα την ομαλή- διακριτική λειτουργία του start-stop. Χρειάστηκα πάνω από μία ώρα για τη διαδρομή Ευαγγελισμός- Δακτυλίδι Κηφισίας.
Από εκεί άρχισα να ανεβάζω ρυθμό. Οι αλλαγές ταχυτήτων βούτυρο (όποιος ξέρει από Grand Vitara θα καταλάβει). Το τιμόνι με αρκετή πληροφόρηση, πράγμα που διαπίστωσα και σε επαρχιακά κομμάτια εκτός Εθνικής οδού. Μέχρι Τρίπολη κινήθηκα με ταχύτητες 130-160. Ένιωσα κάποιες αστάθειες του αμαξώματος σε σημεία που φύσαγε αλλά γενικά το πάτημα ήταν σταθερό. Είχα βάλει sport mode αλλά δεν κατάλαβα διαφορά με το normal που είχα στην επιστροφή.
Ο θόρυβος μέχρι τα 120 ανεπαίσθητος. Όσο πλησίαζα τα 160, γινόταν εκθετικά πιο έντονος (λογικό) έως ενοχλητικός και με χροιά που δεν μου άρεσε, ειδικά στην επιτάχυνση. Υπήρχε απόθεμα για προσπεράσεις αλλά σε καμία περίπτωση δεν ένιωσα το κόλλημα της πλάτης στο κάθισμα όπως στο Vitara 1.4 με τα 140 άλογα που οδήγησα το 2020.
Μου άρεσε η απόσβεση της ανάρτησης. Δοκίμασα το αυτοκίνητο σε δρόμους-δημοτικά λακουβοδρόμια των Αμπελοκήπων. Αρχοντικά τα περάσματα, ένιωθα το αμάξωμα συμπαγές και η ελάχιστη ταλάντωση να είναι όσο-όσο. Πέρασα από κάμποσα φρεάτια, το ίδιο. Δεν έχω οδηγήσει αμάξι με πολλαπλούς συνδέσμους αλλά το συγκεκριμένο Puma με ικανοποίησε πλήρως.
Έχοντας διαβάσει αρνητικά σχόλια για τις πίσω θέσεις, θα πω ότι η προσωπική μου άποψη είναι αντίθετη. Με ύψος 1,78 ρύθμισα την θέση του οδηγού και κάθισα πίσω. Ήμουν άνετος τόσο στα γόνατα όσο και στο κεφάλι. Επίσης το πορτ-μπαγκάζ με σωστό σχήμα και το mega box εργαλείο. Περίσσεψαν φαγητά σε πακέτο μετά από μεσημεριανό γεύμα στην Καλαμάτα και τα έβαλα εκεί, χωρίς να έχω κανένα άγχος μήπως στάξει κάτι.
Δεν μου άρεσε η πίσω ορατότητα. Μικρό το πίσω τζάμι.
Επίσης θα ήθελα τη λειτουργία τυφλού σημείου, που δεν την είχε η έκδοση που ενοικίασα. Το cruise control μια χαρά.
Κατανάλωση συνολική στα 600 χλμ…μέσος όρος 6,7 λίτρα ανά 100 χλμ…μέσος όρος επιστροφής που το πήγα πιο χαλαρά (μάξιμουμ 130) 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ…με εντυπωσίασε…
Γενικά μπήκε πολύ δυνατά στη λίστα των υποψηφίων προς αγορά αυτοκινήτων.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)