Ford Puma ST: 2η αναφορά

Μετά από 11.000 χιλιόμετρα συμβίωσης με το Puma ST, έχω να πω τα εξής:

Αν εξαιρέσουμε ένα πρόβλημα που είχα στην αρχή και ταλαιπωρήθηκα μέχρι να το βρει η Ford, όλα τα χιλιόμετρα που έχω κάνει είναι απροβλημάτιστα. Μία φύσα στον πίσω προφυλακτήρα ήταν ελαττωματική από κατασκευής και αλλάχθηκε μέσα στην εγγύηση. Ήταν δύσκολο να το βρουν, καθώς η βλάβη ήταν μηδαμινή αλλά είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μην επικοινωνεί σχεδόν με όλους τους αισθητήρες. Μετά την αλλαγή, δεν ξαναπαρουσιάστηκε κανένα πρόβλημα. Η εμπειρία με την αντιπροσωπία ήταν πολύ καλή καθώς και αυτοκίνητο αντικατάστασης είχα και εξυπηρετήθηκα αμέσως, απλά χρειάστηκαν δύο επισκέψεις. και σύνολο τρεις εβδομάδες εντός συνεργείου.

Λοιπόν, πάμε στα ενδιαφέροντα:

Καθημερινή συμβίωση με κίνηση (ή και χωρίς) σε περιβάλλον πόλης:

6.3-8 κατανάλωση σε eco ή normal και οδήγηση με 1.000-2.200 στροφές. Πολύ μικρή κατανάλωση για κινητήρα 200 ίππων, με δεδομένο ότι κρατάς τις στροφές χαμηλά. Κάθε μέρα κάνω 60 χλμ σε περιβάλλον κίνησης και μη. Αν κι η κίνηση ποτέ δεν είναι ευχάριστη, εν τούτοις είσαι σε όσο γίνεται πιο άνετο μέρος να περάσεις αυτή την ώρα κάθε μέρα. Αν έχετε σοφέρ, μάλλον δεν θα διαβάζετε αυτό το άρθρο έτσι και αλλιώς.
Το αυτοκίνητο δεν είναι το πιο άνετο σε συνεχείς ανωμαλίες δρόμου αλλά δεν είναι και τόσο σκληρό όσο ανέμενα για σκληρές αναρτήσεις και 19άρες ζάντες. Σε καλό δρόμο είναι άψογο, σε καλούτσικο δρόμο είναι μια χαρά και σε συνεχόμενες ανωμαλίες δρόμου (κακός δρόμος) αντέχεται, τίποτα το σπουδαίο να σε χαλάσει αλλά σίγουρα όχι άνετο.
Ηλεκτρικό θερμαινόμενο τιμόνι, καθίσματα και παρμπρίζ μπρος-πίσω, μαζί με πολύ δυνατό κλιματισμό κάνουν άνετη την συμβίωση χειμώνα-καλοκαίρι. Έλλειψη η απουσία διζωνικού κλιματισμού και αεραγωγών πίσω, αν και δε μου έλειψαν ποτέ γιατί ο κλιματισμός είναι τόσο δυνατός που τους καθιστά αχρείαστους. Όλο το σαλόνι πιάνει την κατάλληλη θερμοκρασία πολύ γρήγορα. Μεγαλύτερη έλλειψη  είναι η απουσία διζωνικού κλιματισμού. Ο έλεγχος του κλιματισμού γίνεται με περιστροφικούς διακόπτες και κουμπιά που είναι φανταστικό πλεονέκτημα απέναντι στην καινούργια κακιά μόδα να είναι όλα με αφή που πρέπει να κοιτάς για να κάνεις το οτιδήποτε, το βρίσκω σπαστικό.
Τα Recaro καθίσματα είναι απολαυστικά μέσα στην πόλη και σε μικρές αποστάσεις ως 200 χιλιόμετρα.
Τριξίματα αρκετά και σπαστικά…….. αρκετός θόρυβος. Αναγκάστηκα να εγκαταστήσω ηχομόνωση και στις τέσσερις πόρτες. Το αποτέλεσμα; Ανέλπιστο, τίποτα δεν ακούγεται πλέον και μειώθηκε πάρα πολύ ο θόρυβος. Άλλο αυτοκίνητο. Ο ήχος από το ηχοσύστημα των επτά ηχείων απλά απογειώθηκε. Προηγουμένως, έτριζε παντού όταν δυνάμωνες λίγο την ένταση, τώρα απολαμβάνεις. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα καθώς το αυτοκίνητο πάσχει σε αυτόν τον τομέα. Μέτρια δουλειά από την Ford.
Τα υλικά της καμπίνας είναι μαλακά και καλής ποιότητας όπου ακουμπάνε τα χέρια και το φινίρισμα καλό. Σκληρά πλαστικά υπάρχουν όπου δεν αγγίζεις συχνά και το συνολικό αποτέλεσμα είναι ίδιο με το μικρό του αδερφάκι Fiesta που συνολικά παίρνει ένα καλό βαθμό. Όχι όμως τόσο καλό όσο σε κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα, ιδιαίτερα σε πιο premium μάρκες.


To start-stop δουλεύει άψογα, δεν το καταλαβαίνεις. Όλοι οι αισθητήρες δουλεύουν και σε προστατεύουν, καλή ανάλυση κάμερας για όπισθεν και γενικά μην το κουράζω, αυτόματα φώτα, αισθητήρες βροχής κτλ τέλεια. Τα φανάρια Led είναι απόλαυση, καμία σχέση με τα αλογόνου που είχα μέχρι τώρα και σίγουρα δεν τυφλώνουν τον απέναντι, όπως τα καγκούρικα plasma aftermarket που έβαζαν κάποιοι.
Χώροι μέσα στο αυτοκίνητο μπροστά μια χαρά. Έχω ακούσει σχόλια ότι είναι στριμωχτά, τι να πω, απλά δε συμφωνώ. 1.80 και 94 κιλά (μίνι όρκα) κάθομαι πάρα πολύ άνετα και δεν μου λείπει καθόλου χώρος. Χώρος πίσω: κάθομαι πίσω από την θέση μου μια χαρά. 1,85 θα έχει θέμα όμως σε μακρινή μετακίνηση. Τέσσερις φυσιολογικού ύψους κάθονται άνετα, πέντε όχι τόσο, μόνο για μικρή μετακίνηση.
Τεμπέλης…… Πραγματικά χάλια. Πολύ κακή υλοποίηση. Πολύ πίσω, δεν είναι ρυθμιζόμενος καθ’ ύψος, ούτε κατά μήκος και είναι πολύ μικρός και πολύ πίσω, με αποτέλεσμα να μην κάνει σωστά την δουλειά του.

χάλια ο τεμπέλης, αλλά ποιος θέλει να τεμπελιάζει μέσα σε τέτοιο μοντέλο;

 

Χώροι για μικροαντικείμενα: τίποτα το φοβερό αλλά υπάρχουν μικρές θήκες παντού. Το ντουλαπάκι έχει χωριστό χώρο για χαρτιά και αρκετό βάθος, οπότε είναι στα συν.
Ορατότητα είναι πολύ καλή παντού, κανένα παράπονο εδώ, εκτός από τους καθρέπτες που θέλουν συνήθεια καθότι πιο μικροί από άλλα αυτοκίνητα. Τίποτα όμως το σπουδαίο και απλά συνηθίζονται γρήγορα.
Το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ με την ηλεκτρική πόρτα ανοίγει από παντού και χωρίς χέρια (περνώντας από κάτω μόνο το πόδι σου, βοηθάει πολύ σε ψώνια), έχει άπλετο χώρο, έχει megabox για να βάλεις από μπίρες με πάγο μέχρι εργαλεία και πράγματα που δεν χρησιμοποιείς συχνά. Η πατέντα της Ford με την εταζέρα που σηκώνεται μαζί με την πόρτα και έχεις όλο τον χώρο μπροστά σου και το σύστημα με τα δύο πατώματα (ευθεία φόρτωση χωρίς σκαλοπάτι) είναι εξαιρετική υλοποίηση. Στα συν η 12βολτη πρίζα για να συνδέσεις σκουπάκι, τρόμπα για λάστιχο ή ό,τι άλλο θες. Η τρόμπα για το λάστιχο κι ο αφρός επιδιόρθωσης είναι κρυμμένα σε ξεχωριστό μέρος να μην πιάνουν χώρο, οπότε γενικά εξαιρετική υλοποίηση.
Το infotainment τώρα είναι απλούστατο με ευκρινείς ρυθμίσεις και εύκολο χειρισμό με γρήγορη απόκριση, αλλά μέτρια γραφικά. Η οθόνη είναι 8 ιντσών (ούτε τεράστια ούτε μικρή). Υπάρχουν καλύτερες υλοποιήσεις σε άλλους κατασκευαστές αλλά δεν είναι κακή και της Ford, αν εξαιρέσεις την έλλειψη ελληνικών που σε ξενίζει. Βέβαια το android auto είναι μόνιμα συνδεδεμένο καθώς αγόρασα αντάπτορα που κάνει ασύρματο το ενσύρματο adroid auto. Έτσι, μόλις μπαίνω στο αυτοκίνητο, ανοίγει κατευθείαν και δε χρησιμοποιώ κάτι άλλο.
Η ψηφιακή οθόνη οργάνων μπροστά από τον οδηγό είναι όμορφη και καλοφτιαγμένη με αλλαγές στο χρώμα και σχέδια αναλόγως το πρόγραμμα που βάζεις από τα κουμπιά στο τιμόνι (sport, race track, eco, normal) και αρκετά παραμετροποιήσιμη. Αν και πάλι υπάρχουν καλύτερες υλοποιήσεις, δεν υστερεί ωστόσο πολύ.
Το τιμόνι είναι φανταστικό σε πληροφόρηση, υπέροχα υλικά να αγγίζεις, κατάλληλο πάχος και βαραίνει όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Είναι ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ευαίσθητο μέσα στην πόλη και ΞΕΝΙΖΕΙ στην αρχή μέχρι να το μάθεις. Τώρα πια που το συνήθισα, μου φαίνεται μια χαρά.

τιμόνι που θέλει συνήθεια αλλά σε αποζημιώνει στα στριφτερά

Το ίδιο μπορώ να πω και για τα φρένα σε περίπου ίδιο βαθμό. Περίπου όμως…… και εξηγώ: Είναι υπερευαίσθητα… με το παραμικρό άγγιγμα πιάνουν. μπορεί να ακούγεται καλό για γρήγορους ρυθμούς (και είναι, θα μιλήσουμε σε μελλοντική αναφορά για αυτό) αλλά μέσα στην πόλη κι ειδικά τον πρώτο καιρό, σε χαλάνε. Δεν υπάρχει η προοδευτικότητα που πρέπει. Πάει κάπως έτσι: πατάς λίγο; Φρενάρει πολύ. Πατάς πολύ; Φρενάρει λες και δεν υπάρχει αύριο! Πατάς με όλη σου την δύναμη; Αν έχεις αναπτύξει ταχύτητα και δε φοράς ζώνη, εκτοξεύεσαι έξω από το παρμπρίζ. Θέλει αρκετή προσπάθεια να το συνηθίσεις. Σε πολύ μικρά αγγίγματα, όταν θέλεις πολύ απαλό φρενάρισμα και μια στο τόσο, κατά λάθος κοκκαλώνεις κι η όμορφη συνοδηγός λέει άσχημα λόγια προς εσένα (πιπέρι) με το κραγιόν στο μάγουλο.
Ο ήχος του κινητήρα είναι ωραίος στο normal, όπως και ο ήχος της εξάτμισης, η οποία αλλάχθηκε με aftermarket της Milltek (που κρατάει το άνοιγμα-κλείσιμο βαλβίδας σε sport/normal για πιο δυνατό ήχο με σκασίματα ή πιο ήσυχη λειτουργία). Οι γείτονες βέβαια δεν εκτίμησαν τόσο αυτή την αλλαγή στο sport, αν και δεν καταλαβαίνω γιατί…
Το κιβώτιο των ταχυτήτων είναι εύκολο, άνετο με μικρές και σαφείς διαδρομές και χαίρεσαι να το λειτουργείς από τον λεβιέ. Ναι, ξέρω, κάποιοι θέλετε αυτόματο μέσα στην πόλη και δεν έχετε άδικο, αλλά σε μη περιβάλλον πόλης, είναι απλά απόλαυση να έχεις ένα τέτοιο κιβώτιο.

Μη χάσετε την 3η αναφορά με κριτική για το πώς συμπεριφέρεται σε σφιχτό στροφιλίκι.

Περισσότερα Άρθρα