Γαλλία: “κοινωνικό” leasing για ηλεκτρικά με 100 ευρώ τον μήνα

Ο Γάλλος πρόεδρος Emmanuel Macron ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα επιδοτήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, δίνοντας προτεραιότητα στα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα που θέλουν να μπουν στην ηλεκτροκίνηση. Πιο συγκεκριμένα, οι επιδοτήσεις EV για οικογένειες με χαμηλό εισόδημα στη Γαλλία θα αυξηθούν στα 7.000 € και θα μειωθούν στα 5.000 € για όλους τους υπόλοιπους αγοραστές, αντί των 6.000 € που ισχύαν μέχρι σήμερα για όλους ανεξαρτήτως τους αγοραστές EV. Αυτή η αλλαγή θα βοηθήσει στη διατήρηση των τιμών των ηλεκτρικών μοντέλων εν μέσω του αυξανόμενου κόστους των πρώτων υλών όπως το κοβάλτιο, το λίθιο και το νικέλιο. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, η τιμή του Dacia Spring που κατασκευάζεται στην Κίνα, το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλείται αυτή τη στιγμή στη Γαλλία, αυξήθηκε κατά 11% το 2022.

Επιπλέον, οι οικογένειες χαμηλού εισοδήματος θα έχουν σύντομα πρόσβαση σε ένα νέο πρόγραμμα «κοινωνικής μίσθωσης», το οποίο θα τους επιτρέπει να μισθώνουν ένα ηλεκτρικό όχημα για μόλις 100 ευρώ το μήνα! Οι προπαραγγελίες για το φθηνό leasing θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2023, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί για τις αρχές του 2024.

Έρχονται περισσότερα ηλεκτρικά γαλλικής κατασκευής

Μιλώντας στη γαλλική εφημερίδα Les Echos, ο Macron δήλωσε: «Η βιομηχανική στρατηγική μας προσδοκά οι πολίτες μας να αγοράζουν όλο και περισσότερα γαλλικά αυτοκίνητα». Ο Γάλλος Πρόεδρος ελπίζει σε μια τοπική παραγωγή 2 εκατομμυρίων EV το 2030, δηλώνοντας ότι η Γαλλία «πρέπει να ξυπνήσει» για να ανταγωνιστεί τις ΗΠΑ ή την Κίνα. Όπως αναφέρθηκε από το Automotive News Europe, τα μόνα EV που παράγονται αυτή τη στιγμή στη Γαλλία είναι τα Renault Zoe, Megane E-Tech, Kangoo E-Tech, Opel Mokka-e και το DS 3 E-Tense, με όλα τα άλλα μοντέλα να συναρμολογούνται αλλού. Αυτό μπορεί να αλλάξει στο μέλλον καθώς τόσο ο Όμιλος Renault όσο κι ο γαλλικός βραχίονας της Stellantis (Peugeot, Citroen, DS) σχεδιάζουν να παράγουν περισσότερα οχήματα στη Γαλλία.

Από το 2024, το Renault 5 supermini κι η επόμενη γενιά Renault Scenic E-Tech θα παράγονται στο Douai μαζί με το Megane E-Tech. Το 2025, το Renault 4 θα παράγεται στο Maubeuge μαζί με το Kangoo E-Tech. Όσο για τη Stellantis, ο Διευθύνων Σύμβουλός της, Carlos Tavares, δήλωσε ότι τα γαλλικής κατασκευής ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα θα διπλασιαστούν σύντομα από 6 σε 12, προσθέτοντας ότι «η Stellantis πρόκειται να προστατεύσει την ευρωπαϊκή κι ιδιαίτερα τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία».

Περισσότερα Άρθρα