Η Γερμανία απέσπασε εξαίρεση για τα e-Fuels για μετά το 2035
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσφέρει στη Γερμανία μία πρόταση συμβιβασμού και προτίθεται να επιτρέψει την πώληση νέων οχημάτων που θα καταναλώνουν συνθετικά καύσιμα και μετά το 2035. Μένει τώρα να δούμε αν η Γερμανία κι άλλες χώρες θα αποδεχθούν την παραχώρηση ή όχι. Οι νομοθέτες δεσμεύτηκαν να υπογράψουν νέες νομοθετικές ρυθμίσεις που θα επιβάλλουν ότι όλα τα νέα οχήματα που θα πωλούνται μετά το 2035 έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ο κανονισμός ουσιαστικά θα απαγόρευε την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το γερμανικό κόμμα FDP ωστόσο, ένα φιλοεπιχειρηματικό τμήμα της κυβέρνησης συνασπισμού, αρνήθηκε να συνταχθεί με την απαγόρευση, ζητώντας εξαίρεση για τα οχήματα που λειτουργούν με e-Fuels.
Η Porsche ξεκίνησε να παράγει συνθετικά καύσιμα (e-Fuels) στη Χιλή
Πρόκειται για μια τεχνολογία που θα επιτρέψει την επιμίκυνση της ζωής των κινητήρων εσωτερικής καύσης και τα οποία ρυπαίνουν λιγότερο από τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα όταν κατασκευάζονται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Υπάρχουν όμως κι επικριτές που θεωρούν ότι τα συνθετικά καύσιμα στα επιβατικά οχήματα είναι απλώς σπατάλη πόρων κι αποπροσανατολίζουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες από την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Ανώνυμες πηγές δήλωσαν στο Bloomberg ότι η ΕΕ έχει υποσχεθεί στη Γερμανία ότι θα τροποποιήσει τους κανόνες ώστε να επιτρέπεται σε ορισμένα οχήματα που καίνε e-Fuels να πωλούνται μετά το 2035. Η συμφωνία ωστόσο θα περιλαμβάνει και τη δέσμευση ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα βρουν τρόπους να διασφαλίσουν ότι οι νέοι τους κινητήρες δε θα μπορούν να καίνε ορυκτά καύσιμα. Παραμένει ασαφές εάν αυτή η παραχώρηση θα κατευνάσει το γερμανικό κόμμα FDP και τον Volker Wissing, μέλος του κόμματος που τρέχει το Υπουργείο Μεταφορών της χώρας και βρισκόταν πίσω από την παρέμβαση στο παρά πέντε που τορπίλισε τη συμφωνία της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων. Συναντάται σήμερα με υπουργούς Μεταφορών από άλλες χώρες που αντιτίθενται στους αυστηρότερους στόχους εκπομπών, όπως η Ιταλία κι η Τσεχία.
Θυμόμαστε τον Wissing από την παλιότερη εναντίωσή του στη θέσπιση ορίων ταχύτητας. «Η ταχύτητα κίνησης είναι προσωπική ευθύνη των πολιτών, αρκεί να μην κινδυνεύουν οι υπόλοιποι χρήστες του δικτύου», είχε δηλώσει τότε.