Για ποιο λόγο τα μοντέλα της Tesla σε κάνουν ασφαλέστερο οδηγό;

Κάτοχοι Tesla που οδηγούν κι άλλα μοντέλα, έχουν 50% λιγότερες πιθανότητες να τρακάρουν με το Tesla τους, αντί τα άλλα τους αυτοκίνητα, σύμφωνα με μια ενδιαφέρουσα νέα μελέτη που εξετάζει οδηγούς EV που οδηγούν πολλά οχήματα. Η μελέτη προέρχεται από την Cambridge Mobile Telematics, η οποία συλλέγει δεδομένα τηλεματικής από εκατομμύρια οχήματα, αναφέρει το electrek.co.

H ομάδα δημοσίευσε ευρήματα από μια μελέτη για το πώς αλλάζουν οι συμπεριφορές κι η ασφάλεια των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων όταν οδηγούν τα EV τους σε σύγκριση με οποιοδήποτε άλλο όχημα. Είναι ενδιαφέρον ότι οι οδηγοί EV είναι πολύ λιγότερο πιθανό να τρακάρουν με το EV τους από ό,τι με τα άλλα οχήματά τους, αλλά υπάρχει μεγάλη απόκλιση μεταξύ των διάφορων εταιριών.

Για παράδειγμα, η μελέτη διαπίστωσε ότι οι ιδιοκτήτες Tesla έχουν περίπου 50% λιγότερες πιθανότητες να τρακάρουν το EV τους από οποιοδήποτε άλλο όχημα που χρησιμοποιούν, ενώ συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών Porsche.

Ο Ryan McMahon, Αντιπρόεδρος Στρατηγικής για το CMT, σχολίασε: “Μεταξύ των πιο συναρπαστικών νέων ευρημάτων είναι οι συγκρίσεις μεταξύ οδηγών που χειρίζονται τόσο ένα ηλεκτρικό όχημα, όσο κι ένα όχημα εσωτερικής καύσης. Αυτά τα ευρήματα περιλαμβάνουν μια ανάλυση οδηγών Tesla που χειρίζονται επίσης άλλο όχημα. Αυτοί οι οδηγοί έχουν σχεδόν 50% λιγότερες πιθανότητες να τρακάρουν ενώ οδηγούν το Tesla τους από οποιοδήποτε άλλο όχημα χρησιμοποιούν. Πραγματοποιήσαμε την ίδια ανάλυση σε άτομα που χειρίζονται μια ηλεκτρική Porsche κι ένα άλλο όχημα. Σε αυτή την περίπτωση, παρατηρήσαμε το αντίθετο αποτέλεσμα. Οι οδηγοί της Porsche έχουν 55% περισσότερες πιθανότητες να τρακάρουν ενώ οδηγούν την Porsche τους σε σύγκριση με το άλλο τους όχημα.

Tesla Model 3 Performance ή Porsche Taycan;

Θα μπορούσαν να υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί λόγοι για τους οποίους συμβαίνει αυτό και μερικοί από αυτούς υποστηρίζονται από δεδομένα. Η Cambridge Mobile Telematics διαπίστωσε επίσης ότι οι άνθρωποι που οδηγούσαν Tesla είχαν 21% λιγότερες πιθανότητες να οδηγήσουν με αποσπασμένη προσοχή από το τηλέφωνό τους στο Tesla τους σε σύγκριση με όταν οδηγούσαν το άλλο τους αυτοκίνητο. Είχαν 9% λιγότερες πιθανότητες να οδηγήσουν πάνω από το όριο ταχύτητας.

Η ομάδα είχε επίσης μια άλλη θεωρία – αν και λιγότερο επαληθεύσιμη (αναφέρει η Boston Globe):

«Ένας άλλος παράγοντας θα μπορούσαν να είναι οι απαιτούμενες στάσεις για την επαναφόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα ατυχήματα είναι πιο πιθανά σε μεγαλύτερα ταξίδια, αλλά οι οδηγοί της Tesla πρέπει να σταματούν και να επαναφορτίζουν πιο συχνά και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ό,τι οι οδηγοί αυτοκινήτων με βενζίνη ή πετρέλαιο για να ανεφοδιαστούν, είπε ο McMahon. «Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει ασφαλέστερες συνθήκες οδήγησης λόγω ξεκούρασης», είπε. «Τα μεγαλύτερα ταξίδια είναι πιο επικίνδυνα, αλλά όταν έχεις ηλεκτρικό όχημα, υπάρχουν μεγαλύτερα και τακτικότερα διαλείμματα στο ταξίδι». Αυτό βέβαια δεν εξηγεί γιατί οι Porsche Taycan, που έχουν μικρότερη αυτονομία από τα Long Range μοντέλα της Tesla, άρα σταματούν συχνότερα, είναι πιο επιρρεπείς σε τρακαρίσματα.

Η Cambridge Mobile Telematics δεν προσπάθησε να εξηγήσει τον αντίκτυπο του Autopilot της Tesla, ο οποίος περιλαμβάνει μια σειρά λειτουργιών αποφυγής σύγκρουσης. Στην τριμηνιαία έκθεσή της για την ασφάλεια, η Tesla ισχυρίζεται ότι το ποσοστό ατυχημάτων του στόλου της με το Autopilot ενεργοποιημένο είναι πολύ χαμηλότερο από ό,τι χωρίς αυτό.

Περισσότερα Άρθρα