Γιατί το αυτόματο Mazda 2 είναι καλύτερο οδηγικά από το manual;
Μιας και τυγχάνω κάτοχος του συγκεκριμένου μοντέλου εδώ κι έναν περίπου μήνα, κάποιες πιο διεισδυτικές ματιές (θυμίζουμε ότι διαβάσατε τη δοκιμή του αυτόματου Mazda 2 πριν περίπου πέντε μήνες): η αυτόματη έκδοση επιλέχθηκε λόγω κοντύτερου κιβωτίου και κοντύτερης τελικής σχέσης μετάδοσης, στοιχεία τα οποία υπερεπαρκούν για να υπερκεράσουν το slip του μετατροπέα ροπής και, τελικώς, προσδίδουν εφάμιλλες επιδόσεις από στάση και πολύ καλύτερες εν κινήσει. Ενδεικτικά, η ταχύτητα ανά σχέση στον κόφτη πρώτα για το χειροκίνητο: 1η 58 χλμ/ώρα, 2α 94 χλμ/ώρα, 3η 159 χλμ/ώρα, 4η 226 χλμ/ώρα, 5η 288 χλμ/ώρα, 6η 374 χλμ/ώρα. Συνεπώς, ουσιαστικά πρόκειται για 4τάχυτο κιβώτιο με option ακόμη δύο σχέσεις, για να “πιάσουμε” ρύπους.
Αντίστοιχες τιμές για το αυτόματο των 90 ίππων: 1η 44 χλμ/ώρα, 2α 71 χλμ/ώρα, 3η 128 χλμ/ώρα, 4η 161 χλμ/ώρα, 5η 201 χλμ/ώρα, 6η 252 χλμ/ώρα.
Προφανώς οι τιμές άνω της τελικής τους είναι οι θεωρητικές αποδιδόμενες στο εκάστοτε γρανάζωμα. Οι υπόλοιπες είναι μετρημένες με VBox. Με το ίδιο (VBox) μετρήθηκαν κι οι επιδόσεις του δικού μου αυτοκινήτου μετά από τα πρώτα 5.000 χιλιόμετρα. Ιδού λοιπόν, με 4 διπλές απόπειρες (και προς τις δύο κατευθύνσεις) για το 0-100 χλμ/ώρα (πραγματική ένδειξη 105):
1η 10.96″
2η 11.04″
3η 11.01″
4η 11.09″
5η 10.88″
6η 11.00″
7η 11.02″
8η 11.11″
Απαισιόδοξη η τιμή 12.1″ της εταιρίας. Εξωτερική θερμοκρασία Τ=22 με 26 βαθμοί κελσίου. Άνεμος 4-7 kts at 78 to 84deg magn.
Από την άλλη, έχετε δίκιο για τη συμπεριφορά στο δρόμο όσο και για τις κλίσεις. Γι’ αυτό εχουν παραγγελθεί ήδη ελατήρια H&R (F -30mm, R -35mm), αμορτισέρ Endura Pro της ΤΕΙΝ, κι όλα τα καλούδια της Ultra Racing δεσίματος πλαισίου.
Ακολουθεί πρόγραμμα στην Ολλανδία. Συντηρητικές εκτιμήσεις για περίπου 130 με 133 ίππους, όσα δηλαδή φθάνουν κι οι άλλες δύο εκδόσεις 75 και 115 ίππων, μιας και δεν υφίσταται καμία διαφορά σε hardware, παρά μόνον διαφορετικές ρυθμίσεις της ECU.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)