Γιατί επέλεξα το BYD Dolphin αντί για το Volvo EX30 ή το Atto 3;

Αναγνώστριά μας αποκαλύπτει πώς είναι η συμβίωση με το ηλεκτρικό των 20 χιλιάδων, εξηγώντας και γιατί το επέλεξε έναντι του ικανότατου ανταγωνισμού.

 

Παρέλαβα το BYD Dolphin την περασμένη εβδομάδα, είναι ένα από τα 3-4 εκθεσιακά που ήρθαν πριν τις μαζικές παραγγελίες. Δε θα ασχοληθώ με το αισθητικό κομμάτι που είναι υποκειμενικό κι έχετε υπόψη ότι είναι το πρώτο μου ηλεκτρικό, οπότε η αλλαγή είναι μεγάλη και δε θα μπορούσε να μη μου αρέσει. Προέρχομαι από Peugeot 2008 βενζίνης.
Πριν παραγγείλω το Dolphin, είχα οδηγήσει το Volvo EX30 και το Atto3 από ηλεκτρικά, μαζί με ένα σωρό υβριδικά που απέκλεισα. Το Volvo είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που οδηγησα συνολικά (ειδικά η ανάρτησή του), αλλά για να φτάσει τα επίπεδα εξοπλισμού και την αυτονομία του Dolphin ήθελα > 15.000 € παραπάνω. Το Atto 3 ήταν μεγάλο για τις ανάγκες μου κι -αν και ποιοτικό- μου φάνηκε βαρύ αυτοκίνητο. Στα του Dolphin τωρα:
  • Ποιοτικά το εσωτερικό του μου αρέσει πάρα πολύ. Δεν τρίζει τίποτα, έχουν διαχειριστεί πανέξυπνα τις υφές στα σκληρά πλαστικά και δε νιώθεις ότι είσαι μέσα σε ένα φθηνό αυτοκίνητο. Εργονομικά όλα είναι εκεί που πρέπει. H συναρμογή μέχρι στιγμής μου φαίνεται καλή, οι πόρτες κλείνουν με βάρος. Οι χώροι, ειδικά πισω, είναι μεγαλύτεροι από Β-SUV, με λίγο μικρότερο πορτ μπαγκαζ (συγκρίνω με Peugeot 2008). Σε ταξίδι, οι πίσω ενήλικοι επιβάτες εντυπωσιάστηκαν με την άνεση.
  • Το σύστημα infotainment είναι εφάμιλλο σύγχρονου tablet, με καλή απόκριση και λειτουργικό pure Android, οπότε πολύ εύκολο να το χειριστείς αν έχεις εξοικείωση με αντίστοιχο software σε κινητό. Καμία σχέση με τα συνήθως αργά συστήματα των αυτοκινήτων. Κάμερες καλής ευκρίνειας 360ο που ενεργοποιούνται με το πάτημα ενός κουμπιού αν τις χρειάζεσαι εκτός παρκαρίσματος. Οι φωνητικές εντολές δουλεύουν άψογα αν δε βρίσκεις κάτι στην οθόνη.
  • Ήρθε με τα ελαστικά LingLong από Κίνα, αλλά έβαλα Continental πριν το κυκλοφορήσω. Επειδή είναι προσθιοκίνητο όντως έχει υποστροφή/σπινάρισμα κάποιες φορές σε απότομη επιτάχυνση, αλλά δε με έχει ανησυχήσει. Έχει καλό κράτημα στο δρόμο, χωρίς να το έχω ζορίσει ιδιαίτερα σε στροφές. Ξεκούραστο κι ασφαλές.
  • Μου φαίνεται πολύ πιο γρήγορο/ευέλικτο κι ευκολοδήγητο από το Atto 3. Το τιμόνι είναι ακριβές κι όχι υπερβολικά ελαφρύ ώστε να μην έχεις καλή αίσθηση. Το τιμόνι του Peugeot δεν είχε καθόλου βάρος και δεν ένιωθα καμία επαφή με τις ρόδες.
  • Τα της φόρτισης θέλουν εξοικείωση αλλά μέχρι στιγμής φορτίζει σταθερά και χωρίς διακοπές κλπ όπου το έχω αφήσει. Η αυτονομία του είναι πολύ κοντά σε αυτή που δίνει το εργοστάσιο. Στο 100% ξεκινάει σταθερά στα ~430 χλμ. Μέσα στην πόλη βλέπω κατανάλωση περίπου 13 kWh και μετά από ένα μικρό ταξίδι ~300 χλμ γύρισα με συνολική κατανάλωση 16.9 kWh (τέσσερα άτομα, φουλ air condition, 100-130 χλμ/ώρα στην εθνική, πειράματα με επιταχύνσεις, Eco/Sport mode κλπ). Δε χρησιμοποίησα cruise control. Πολύ ευχαριστημένη.
Στα αρνητικά:
  • Περίμενα καλύτερη ποιότητα κύλισης, ειδικά με τα “καλά” ελαστικά. Έχει αρκετό θόρυβο απ’ έξω (βέβαια αυτές τις μέρες φυσάει πολύ) ακόμα και σε όχι πολύ υψηλές ταχύτητες. Δεν είναι ενοχλητικό αν έχεις μουσική κλπ, αλλά περίμενα κάτι καλύτερο. Το Volvo, αλλά ακόμα και το θερμικό 3κύλινδρο Peugeot ήταν πιο καλά ηχομονωμένα.
  • Θα ήθελα πιο σκληρή την ανάρτηση — είναι φτιαγμένη για άνεση, αλλά στους δικούς μας δρόμους το συνεχές ανεβοκατέβασμα στις αναρτήσεις το κάνει λίγο “βάρκα”, ειδικά σε ανωμαλίες με μεγαλύτερες ταχύτητες και πλευρικούς ανέμους. Μέσα στην πόλη είναι μια χαρά. Σε αυτόν τον τομέα το Volvo ηταν φανταστικό.
  • Τα προειδοποιητικά μηνύματα, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, το lane keep assist κλπ είναι πολύ ενοχλητικά και θέλουν δουλειά. Είτε τα απενεργοποιείς τελείως, είτε τα συνηθίζεις μέχρι να γίνουν τα κατάλληλα updates — πιστεύω σιγά σιγά θα τα φτιάξουν για ευρωπαϊκούς δρόμους. Δεν είναι deal breaker για μένα και δυστυχώς όλα τα αυτοκίνητα έτσι θα είναι πλέον λόγω κανονισμών.
  • Θα ήθελα πιο γρήγορη φόρτιση, μιας και φορτίζει επίσημα μέχρι 88 kW. Έχω φορτίσει μόνο σε 22άρη φορτιστή κι έχω δει να παίρνει μέχρι 10 kW. Μέχρι να φτιάξω την οικιακή μου φόρτιση είναι λίγο ταλαιπωρία αλλά αν προνοείς σωστά σε ταξίδι μάλλον ζεις ΟΚ μαζί του. Φαντάζομαι θα είχα την ίδια ανασφάλεια με οποιοδήποτε ηλεκτρικό στο πρώτο διάστημα.
Συνολικά είμαι πολύ ευχαριστημένη μέχρι στιγμής και βγαίνω πάντα με χαμόγελο από το αυτοκίνητο, ακόμα και όταν είμαι στο 20% της μπαταρίας χωρίς φορτιστή στο σπίτι . Το value for money είναι τέτοιο που κανένα “αρνητικό” δεν επισκιάζει τον ενθουσιασμό. Αν διέθετα παραπάνω χρήματα θα πήγαινα στο Volvo ή σε Tesla; Μάλλον όχι, θα έπαιρνα πάλι το Dolphin και θα ευχαριστιόμουν τα ρέστα διαφορετικά.
Μακάρι να αντέξει στο χρόνο! 
Περισσότερα Άρθρα