Gorgona NM+: είναι το τέλειο Miata αλλά κοστίζει 90 χιλιάρικα

  • Restomod Mazda Miata πρώτης γενιάς χωρίς παρμπρίζ.
  • Τετρακύλινδρος 2.0 λίτρων, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και μπλοκέ διαφορικό από το 2023 Miata.
  • Νέο αμάξωμα από ανθρακονήματα και δομικές ενισχύσεις.
  • Τώρα διατίθεται κι ως διθέσιο.

Πέρσι τον Σεπτέμβρη, σας είχαμε παρουσιάσει το μονοθέσιο Miata Speedster. Η Gorogona Cars αποκάλυψε τώρα μια νέα παραλλαγή του πανέμορφου NM, το Gorgona NM+ Speedster, με το + να συμβολίζει τη θέση για δεύτερο άτομο. Παρουσιάστηκε στην Υπαίθρια Έκθεση Αυτοκινήτου στη Monza κι η Gorgona Cars αποκάλυψε ότι κατασκεύασε το NM+ με γνώμονα το ελάχιστο βάρος και τη μέγιστη απόλαυση. Εξαρτήματα όπως τα μπροστινά φέρινγκ κι οι καμπούρες πίσω από τους επιβάτες έχουν επανασχεδιαστεί και πλέον είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα. Σε σύγκριση με τα πάνελ από glass fiber που βρίσκονται στο NM Concept, πλέον έχουν το μισό βάρος από ό,τι στο παρελθόν.

Οι πίσω καμπούρες είναι επίσης πιο αεροδυναμικές από πριν. Μέσα στην άνετη καμπίνα, ο οδηγός κι ο συνοδηγός χωρίζονται με διαχωριστικό. Εάν το επιθυμείτε, η Gorgona Cars μπορεί πάντως να το αφαιρέσει για μια πιο παραδοσιακή εσωτερική διάταξη. Επιπλέον, τα μπροστινά φέρινγκ αναλαμβάνουν να μετριάσουν την ενόχληση από τον αέρα στις υψηλές ταχύτητες. Το NM+ βασίζεται στην πρώτη γενιά NA του Miata, το οποίο ήταν ήδη ένα ελαφρύ αυτοκίνητο, αλλά χωρίς κουκούλα, παρμπρίζ και μπροστινές κολόνες, το βάρος είναι πλέον στα 800 κιλά.

Η Gorgona δηλώνει ότι χάρη στα ψηλότερα μαρσπιέ των θυρών, η ακαμψία έχει αυξηθεί σε σχέση με το αυτοκίνητο δότη και σε περίπτωση που συμβεί το απευκταίο, υπάρχει ένα κρυφό roll bar ενσωματωμένο στις πίσω καμπούρες. Εκτός από την παθητική ασφάλεια, ενισχύει την ακαμψία στο πίσω μέρος του πλαισίου. Επιπλέον συγκολλημένες ενισχύσεις στο κάτω μέρος και διάφορα ακόμα δεσίματα χαρίζουν στο NM+ διπλάσια στρεπτική ακαμψία σε σχέση με το αυτοκίνητο στο οποίο βασίζεται.

Ο τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 2.0 λίτρων προέρχεται από το πιο πρόσφατο MX-5, την τέταρτη γενιά, και μπορείτε να καρπωθείτε τα εργοστασιακά νούμερα απόδοσης. Αν δε σας αρκούν, υπάρχει προαιρετικό κιτ αναβάθμισης που αυξάνει την ισχύ στους 220 ίππους και τη ροπή στα 185 Nm, κάτι που είναι υπεραρκετό σε ένα μοντέλο σαν αυτό. Άλλωστε η έκθεση στον αέρα κάνει ακόμα πιο έντονη την αίσθηση της ταχύτητας. Η ισχύς μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων κι ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Η σπορ ανάρτηση είναι πλήρως ρυθμιζόμενη, επιτρέποντας στον οδηγό να παίξει με τις ρυθμίσεις και να φέρει το αυτοκίνητο ακριβώς στα μέτρα του.

Σχεδιαστικά, το NM+ διατηρεί την παιχνιδιάρικη αυθάδεια της πρώτης γενιάς Miata και τη συνδυάζει με τα vintage στιλιστικά στοιχεία της σχεδίασης speedster. Η Gorgona έχει αφαιρέσει τις λεπτομέρειες από χρώμιο, επιλέγοντας αντ ‘αυτού ένα μαύρο φινίρισμα. Ταιριάζει απόλυτα με τα μαύρα φέρινκγκ και τις ελαφριές ζάντες Enkei RPF1 15 ιντσών που είναι τυλιγμένες με ελαστικά Yokohama A052 205/55. Τέλος, οι αναδυόμενοι προβολείς LED προσδίδουν λίγη μοντέρνα αύρα στο όχημα κι αν σας αρέσουν, μπορείτε να τους βρείτε στο eBay για το δικό σας Miata Mk1.

Στο εσωτερικό, ο κατασκευαστής έχει καταργήσει τον κλιματισμό και το ραδιόφωνο – δεν είναι απαραίτητα σε ένα μοντέλο που εκτίθεται στα στοιχεία της φύσης. Αντίθετα, οι αγοραστές θα απολαύσουν μια εστιασμένη καμπίνα με τιμόνι της Momo, bucket καθίσματα της LusoMotors κι όργανα από το σημερινό MX-5 ND. Για κάποιο λόγο, η Gorgona Cars επέλεξε να διατηρήσει την ονοματολογία NM. Αυτό είναι μάλλον περίεργο, καθώς το NM αντιστοιχεί στο «Naked Monoposto» και το Monoposto σημαίνει «μονοθέσιο» στα ιταλικά. Ίσως το «Duo Posti» να ήταν πιο κατάλληλο όνομα.

Όσον αφορά την τιμολόγηση, δε σας έχουμε καλά νέα. Το μονοθέσιο NM κοστίζει 85.000 € και το διθέσιο NM+ χρεώνεται 5.000 € επιπλέον. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από μια ποικιλία χρωμάτων, ακόμη και να βάλουν δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό. 

Περισσότερα Άρθρα