Hyundai Casper: το αστικό ηλεκτρικό που θα κοστίζει 20 χιλιάρικα
Στα μέσα του 2022, ο επικεφαλής μάρκετινγκ της Hyundai Motor Europe, Andreas-Christoph Hofmann, επιβεβαίωσε ότι ο Κορεάτης κατασκευστής ετοιμάζει ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τη Γηραιά Ήπειρο. Είπε ότι θα κοστίζει κάπου στην περιοχή των 20.000 ευρώ, ενώ παραδέχτηκε ότι είναι δύσκολο να εξελιχθεί ένα φτηνό EV. Όχι μόνο λόγω της χαμηλής ζητούμενης τιμής που περιορίζει την κερδοφορία, αλλά και λόγω χωροταξικών προβλημάτων στα μικρά αυτοκίνητα (ουσιαστικά το πού θα χωρέσουν οι μπαταρίες).
Τώρα, σχεδόν ένα χρόνο αργότερα, το μικρό EV συνελήφθη επιτέλους να δοκιμάζεται στην Ευρώπη. Φαίνεται ήδη οικείο γιατί το βαριά καμουφλαρισμένο πρωτότυπο βασίζεται στο Casper που ήδη γνωρίζουμε. Το αστικό μοντέλο (που δεν εισάγεται στην Ελλάδα) ξεκίνησε τη ζωή του με έναν ατμοσφαιρικό τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα ενός λίτρου κι ετοιμάζεται να αναλάβει πλήρως ηλεκτρικά καθήκοντα. Το νέο μοντέλο θα είναι ακόμα μικρότερο από το Dacia Spring, αφού το θερμικό Casper έχει μήκος 3.595 χιλιοστά κι η ηλεκτρική έκδοση δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί. Το ρουμάνικο μοντέλο έχει μήκος 3.734.
Σε μία από τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες που δημοσίευσε το Motor1, μπορούμε να δούμε τη μπροστινή θύρα φόρτισης τοποθετημένη περίπου στο ίδιο σημείο με το μεγαλύτερο Kona Electric του 2024. Και τα δύο μοιράζονται τις πλατφόρμες τους με τις αντίστοιχες θερμικές εκδόσεις αντί να βασίζονται σε αποκλειστικά EV αρχιτεκτονική, όπως συμβαίνει με τα ακριβότερα Ioniq 5, 6 και το μελλοντικό 7.
Όπως συμβαίνει και σε άλλα μοντέλα που προσφέρονται ταυτόχρονα με συστήματα μετάδοσης κίνησης εσωτερικής καύσης κι EV, το ηλεκτρικό Casper θα μοιάζει με τον θερμικό αδερφό του, θα έχει τις ίδιες funky σχεδιαστικές λεπτομέρειες, αλλά μόνο όταν αφαιρεθεί το καμουφλάζ θα ξέρουμε αν θα έχει κλειστή μπροστινή μάσκα ή όχι. Το εσωτερικό θα είναι ελαφρώς διαφορετικό και παρά τη χαμηλή τιμή, αναμένεται να έχει δύο οθόνες, μία μπροστά από τον οδηγό και μία στο κέντρο στο ταμπλό, σε μια κίνηση που θα αναβαθμίζει πολύ την εικόνα της καμπίνας.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι το νέο EV δε θα αντικαταστήσει το i10, καθώς η Hyundai έχει ήδη δεσμευτεί να παρατείνει τη ζωή του A-segment μοντέλου της κατά μία ακόμα γενιά, αφού νωρίτερα φέτος έκανε facelift το τρέχον i10. Μπορεί η Hyundai να επενδύει πολλά στην ηλεκτροκίνηση και να παράγει εξαιρετικά EV μοντέλα, αλλά οι πωλήσεις της σε διάφορες ηπείρους επιβάλλουν να προσφέρει πληθώρα καυσίμων για όλα τα γούστα. Σύμφωνα με μια επίσημη ανακοίνωση που έγινε τον Σεπτέμβριο του 2021, η νοτιοκορεάτικη μάρκα δε θα τερματίσει τις πωλήσεις ΜΕΚ αυτοκινήτων στην Ευρώπη πριν το 2035.