To Ioniq 5 N δοκιμάζεται στο Nürburgring, πιάνει τα 250 χλμ/ώρα
Από όσο γνωρίζουμε, δεν έχει υπάρξει ποτέ τόσο εκτεταμένη καμπάνια teaser από τη Hyundai για ένα νέο προϊόν, αλλά και πάλι το Ioniq 5 N δεν είναι συνηθισμένο μοντέλο. Το πρώτο EV επιδόσεων της μάρκας έχει εισέλθει στην τελική φάση δοκιμών στη Γερμανία στο Nürburgring, εκεί όπου όλα τα μοντέλα N αξιολογούνται πριν βγουν στην αγορά. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επίσης εκεί το Ευρωπαϊκό Τεχνικό της Κέντρο, οπότε μπορείτε να σκεφτείτε το Nordschleife ως δεύτερο σπίτι, λίγο πιο μακριά από το πρώτο στη Σεούλ.
Το Ioniq 5 N ολοκλήρωσε μια δοκιμή αντοχής 10.000 χιλιομέτρων στην Πράσινη Κόλαση κι αυτή τη στιγμή καλύπτει την ίδια απόσταση κινούμενο με αγωνιστικό ρυθμό. Οι μηχανικοί της Hyundai έχουν τοποθετήσει μεγαλύτερα δισκόφρενα 400 χιλιοστών και το λεγόμενο N e-Shift που μιμείται το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων που βρίσκεται στα μοντέλα N που είναι εξοπλισμένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το Ioniq 5 N διαθέτει οκτώ εσωτερικά ηχεία και δύο εξωτερικά για τη ρύθμιση N Active Sound + με τρία θέματα ήχου: Ignition, Evolution και Supersonic. Το πρώτο αντιγράφει τον ήχο του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων όπως αυτός που φοράει το i30 N, πλήρως με όλα του τα σκασίματα και την ηχητική πανδαισία. Το Evolution παράγει τον «ηλεκτρονικό ήχο» από το N 2025 Vision Gran Turismo Concept και το RN22e, ενώ το Supersonic κάνει το hot crossover να ακούγεται σαν μαχητικό αεροσκάφος.
Βλέποντας το βίντεο, σε κάποιο σημείο το Ioniq 5 N πιάνει τα 250 χλμ/ώρα. Αφού ολοκληρώσει έναν γύρο του Nürburgring, το βίντεο δείχνει ότι η μπαταρία δεν έχει ζεσταθεί ιδιαίτερα, καθώς η ψηφιακή οθόνη δείχνει ότι έχει φτάσει μόλις στους 42 βαθμούς Κελσίου. Ο οδηγός εξέλιξης αποφασίζει να κάνει άλλον έναν γύρο και το κάνει για να μας διαφημίσει πόσο σωστή θερμική διαχείριση γίνεται. Πρέπει να σας υπενθυμίσουμε ότι το Ring είναι μια εξαιρετικά μεγάλη πίστα, με μήκος 20.8 χιλιόμετρα και τα ηλεκτρικά υπερθερμαίνονται όταν οδηγούνται τόση ώρα με τέρμα γκάζι, οπότε δεν είναι καθόλου αυτονόητο ότι ένα EV μπορεί να κάνει δύο συνεχόμενους γύρους απροβλημάτιστα.
Ο Εκτελεστικός Τεχνικός Σύμβουλος της εταιρίας έχει δηλώσει ότι η τεχνολογία μπαταριών επόμενης γενιάς στο Ioniq 5 N προσφέρει καλύτερη ενεργειακή πυκνότητα χωρίς αύξηση του μεγέθους του πακέτου. Ο Albert Biermann έχει υποσχεθεί ότι η αυτονομία θα είναι λίγο χειρότερη από το τετρακίνητο μοντέλο που πωλείται σήμερα, το οποίο προσφέρει 412 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Το πικάντικο EV διαθέτει ένα σύστημα που ονομάζεται N Battery Preconditioning με ρυθμίσεις Drag and Track. Η πρώτη βελτιστοποιεί τη θερμοκρασία για μέγιστη ισχύ, ενώ η δεύτερη μειώνει τη θερμοκρασία για να αυξήσει τον αριθμό των γύρων.
Οι οδηγοί θα μπορούν επίσης να επιλέξουν από τις λειτουργίες Sprint και Endurance. Το Sprint θα έχει να κάνει με την παροχή της πλήρους ισχύος, ενώ το Endurance θα παρατείνει την αυτονομία στην πίστα. Η απόδοση παραμένει ένα μυστήριο, αν κι η Hyundai είχε προηγουμένως υπαινιχθεί ότι το Ioniq 5 N θα προσφέρει περί τους 600 ίππους. Το αδελφό Kia EV6 GT αποδίδει 585. Πρόσθετες λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες, ενόψει της παγκόσμιας πρεμιέρας που έχει προγραμματιστεί για τις 13 Ιουλίου στο Goodwood Festival of Speed, όπου το νέο μοντέλο θα συμμετάσχει στην ανάβαση στον διάσημο λόφο.