Ιταλία & νέοι οδηγοί: ως 93 ίπποι τα τρία πρώτα χρόνια οδήγησης

Συχνά υποστηρίζεται ότι οι νέοι οδηγοί θα πρέπει να αποκλείονται από τα ισχυρά και γρήγορα αυτοκίνητα μέχρι να ωριμάσουν και να είναι αρκετά έμπειροι για να τα χειριστούν σωστά. Η Ιταλία έχει από καιρό τέτοιους περιορισμούς κι οι νομοθέτες τώρα σκέφτονται να τους επεκτείνουν ακόμα περισσότερο. Όπως αναφέρει το Quattroroute, η σημερινή νομοθεσία της Ιταλίας απαγορεύει στους πρωτοετείς οδηγούς να οδηγούν αυτοκίνητα με περισσότερα από 70 kW (93 ίππους) ή των οποίων η αναλογία ισχύος προς βάρος υπερβαίνει τα 55 kW (73 ίππους) ανά τόνο. Ο κανόνας εκτείνεται στα 65 kW (88 ίππους) ανά τόνο για υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα, οξύμωρη απόφαση από τη στιγμή που τα τελευταία είναι πιο γρήγορα σε επιτάχυνση. Μια νέα τροπολογία του Συμβουλίου Υπουργών της Ιταλίας επεκτείνει αυτόν τον περιορισμό στα τρία χρόνια για όλους τους νέους κατόχους αδειών. Δεν έχει ψηφιστεί ακόμα για να τεθεί σε ισχύ, αλλά φανερώνει τη βούληση της κυβέρνησης σε αυτόν τον τομέα.

Ο νόμος ισχύει για όλους τους «νέους» οδηγούς στην Ιταλία. Η νόμιμη ηλικία οδήγησης στην Ιταλία είναι τα 18, επομένως παλιότερα ανάγκαζε τους νεαρούς οδηγούς σε πιο ταπεινά αυτοκίνητα μέχρι να γίνουν τουλάχιστον 19 ετών. Τώρα, οι ίδιοι οδηγοί αναμένεται να οδηγούν οχήματα χαμηλής ισχύος μέχρι τα 21 τους, αν κι ο κανόνας ισχύει από την ημερομηνία απόκτησης άδειας και δε συνδέεται με την ηλικία. Έτσι, οι αλλοδαποί που μετακομίζουν στην Ιταλία κι αποκτούν τοπικό δίπλωμα ή όσοι αποκτούν άδεια οδήγησης αργότερα στην ενήλικη ζωή τους, υπόκεινται στον ίδιο περιορισμό. Σκέφτεστε ακόμα να μεταναστεύσετε στην Ιταλία;

μαντέψτε ποιο από τα δύο μπορεί να οδηγήσει νόμιμα ένας νεαρός…

 

Δεν είναι σαφές αν ο νέος κανονισμός θα έχει αναδρομική ισχύ και θα πρέπει να εφαρμοστεί σε οδηγούς που βρίσκονται στο μεταίχμιο. Δηλαδή όσους κατέχουν το δίπλωμα περισσότερο από ένα έτος αλλά λιγότερο από τρία κι οι οποίοι αγόρασαν ένα πιο ισχυρό όχημα αφού πέρασαν τον αρχικό περιορισμό. Άλλες χώρες έχουν εφαρμόσει παρόμοια νομοθεσία. Για παράδειγμα, ορισμένες πολιτείες της Αυστραλίας απαγορεύουν στους νέους οδηγούς οχήματα με ισχύ άνω των 130 kW (174 ίπποι) ανά τόνο ή ορισμένα μοντέλα που έχουν ταξινομηθεί ως “υψηλών επιδόσεων” από την κυβέρνηση.

Αν ίσχυε κάτι αντίστοιχο στην ελληνική αγορά, ελάχιστα μοντέλα θα συμμορφώνονταν με τον κανονισμό των 93 ίππων κι όλα θα ανήκαν στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, προσφέροντας σαφώς υποδεέστερη παθητική ασφάλεια σε σχέση με τα μεγαλύτερα, ακριβότερα κι ισχυρότερα μοντέλα. Μήπως λοιπόν η λύση είναι η καλύτερη αστυνόμευση ή η αύξηση του ορίου ιπποδύναμης;

Περισσότερα Άρθρα