Τι κάνεις αν σου λήξει η κάρτα καυσαερίων κι έχεις ηλεκτρικό;
Κάτοχος ηλεκτρικού οχήματος λαμβάνει ειδοποίηση από το ΚΤΕΟ ότι προσεχώς λήγει η κάρτα καυσαερίων! Ψάχνοντας το θέμα ενδελεχώς, ώστε να μη βρεθεί προ εκπλήξεως σε μελλοντικό έλεγχο της Τροχαίας, κατέληξε στο εξής παράδοξο. Αφενός υπάρχει σαφής νόμος που ορίζει ποια οχήματα υποχρεούνται να φέρουν κάρτα καυσαερίων. Πρόκειται για την υπ’ αριθμ. Φ1/26579/3183 απόφαση των Υπουργείων Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, με τίτλο “Καθορισμός μεθόδων μέτρησης και επιτρεπόμενων ορίων του μονοξειδίου του άνθρακα (CO) και των υδρογονανθράκων (HC) στα καυσαέρια των βενζινοκίνητων και υγραεριοκίνητων αυτοκινήτων και των ορίων θολερότητας στα καυσαέρια των πετρελαιοκινήτων αυτοκινήτων” [ΦΕΚ790Β/18-5-2007]. Εκεί αναφέρονται τα οχήματα που υποχρεούνται να υπόκεινται σε ετήσιο έλεγχο καυσαερίων κι αυτά είναι τα βενζινοκίνητα, υγραεριοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, με ανάλυση στη διαδικασία η οποία θα πρέπει να ακολουθηθεί κατά τον εκάστοτε έλεγχο. Εννοείται πως δεν υπάρχει καμιά ρητή αναφορά σε ηλεκτροκίνητα.
Όμως, σε παλαιότερο νόμο αναφέρεται πως “κάρτα καυσαερίων υποχρεούνται να φέρουν όλα τα οχήματα που ταξινομούνται στην Ελλάδα”. Επομένως, προφανώς υπάρχει κάποιο κενό στη νομοθεσία. Από τη στιγμή που τα ηλεκτροκίνητα δεν εξαιρούνται ρητώς, θεωρητικά πρέπει να φέρουν κάρτα, και θεωρητικά μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο σε περίπτωση ελέγχου. Ελπίζουμε ότι τα όργανα της Τάξης θα καταλάβουν το οξύμωρο της υπόθεσης και θα κάνουν τα στραβά μάτια.