Κάτοχοι Renault στρέφονται νομικά εναντίον της για κατανάλωση λαδιού
Μια ομάδα ιδιοκτητών Renault σκοπεύει να υποβάλλει μήνυση κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γαλλία την εβδομάδα που διανύουμε, ισχυριζόμενη ο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων έχει εξαιρετικά υψηλή κατανάλωση λαδιού. Οι πελάτες της Renault, καθώς κι ιδιοκτήτες συγκεκριμένων Nissan και Dacia που φορούν το ίδιο μοτέρ, πιστεύουν ότι θα έπρεπε να είχε γίνει ανάκληση για τον κινητήρα που τοποθέτησαν σε περίπου 400.000 οχήματα οι παραπάνω αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη μεταξύ 2012 και 2016. Η Renault λέει ότι αυτός ο κινητήρας καταναλώνει όντως υπερβολική ποσότητα λαδιού, αλλά δεν έχει προβεί σε ανάκληση, υποστηρίζοντας ότι η υψηλή κατανάλωση δε συνιστά θέμα ασφάλειας. Η αυτοκινητοβιομηχανία λέει ότι επηρεάζονται περίπου 133.050 οχήματα στη Γαλλία.
Ο δικηγόρος της ομάδας πελατών, Christophe Leguevaques, δήλωσε στο Reuters ότι η καταγγελία θα αναφέρει «δόλο, αμφισβητήσιμες επιχειρηματικές πρακτικές», καθώς κι «απάτη» κι «έκθεση σε κίνδυνο της ζωής», κι η συνέχεια θα παιχτεί στο ποινικό δικαστήριο της Nanterre. Οι εισαγγελείς θα έχουν προφανώς τον τελευταίο λόγο για το αν χρειάζεται να ξεκινήσει επίσημη έρευνα ή όχι.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι εκπρόσωπος της Renault λέει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία παρέχει τεχνική υποστήριξη κι οικονομική βοήθεια σε όσους επηρεάζονται από το πρόβλημα του κινητήρα. Η Nissan κάνει το ίδιο, σημειώνοντας ότι «υποστηρίζει όλους τους πελάτες που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν θόρυβο κινητήρα, λανθασμένη ανάφλεξη, χαμηλή ισχύ ή υπερβολική κατανάλωση λαδιού σύμφωνα με τις πολιτικές εγγύησης κι υποστήριξης πελατών».
Ο Leguevaques συμπληρώνει ότι η απόφαση να παραπεμφθεί το θέμα στο ποινικό δικαστήριο έρχεται μετά από ανεπιτυχείς συζητήσεις μεταξύ της Renault και των μηνυτών για τους ελαττωματικούς κινητήρες. H είδηση μας εκπλήσσει αφού δεν έχουν ακουστεί ιδιαίτερα παράπονα στην πιάτσα για τον συγκεκριμένο κινητήρα. Θα περιμέναμε το παραπάνω να έχει συμβεί για το άκρως προβληματικό μοτέρ της Toyota (1NR-FE) των 1.33 λίτρων, που εμφανίζει τρομακτική κατανάλωση λαδιού σε όσα μοντέλα έχει φορεθεί (κυρίως Auris και Yaris, αλλά και κάποια Daihatsu) κι η ελληνική αντιπροσωπεία γνωρίζει το πρόβλημα αλλά δεν προβαίνει σε κάποια ανάκληση, ούτε καν σε έκπτωση για την επισκευή (χρεώνει το υπέρογκο κόστος της τάξεως των 2.500 ευρώ).
Yaris Cross: ‘Ελληνες ιδιοκτήτες μαζεύουν υπογραφές να τους δώσει σημασία η Toyota