Κάτοχος Hyundai N τρώει κλήση για την εργοστασιακή εξάτμιση !
Ένας ιδιοκτήτης Hyundai Elantra N στην California των ΗΠΑ έχει βρει τον μπελά του από τις Αρχές, που του επέβαλαν πρόστιμο για θορυβώδη εξάτμιση, παρά το γεγονός ότι ολόκληρο το αυτοκίνητο είναι εντελώς εργοστασιακό. Στη συγκεκριμένη πολιτεία, το κρατικό όριο για την εξάτμιση σε οχήματα κάτω των 6.000 λιβρών (2.721 κιλά) είναι 95 dB. Ένα βίντεο παρέχει στοιχεία ότι ο αξιωματικός που έγραψε τον άτυχο οδηγό, όχι μόνο του είπε ότι θα χρειαστεί να ξοδέψει περίπου 7.000 $ για να επιδιορθώσει το όχημα, αλλά ότι μπορεί να μηνύσει την αντιπροσωπεία που του το πούλησε και να πάρει αποζημίωση!
Αναρτήθηκε για πρώτη φορά από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη του Elantra N στο Reddit, με το σκηνικό να καταγράφεται από κάμερα μες στο αυτοκίνητο. Ένας αξιωματικός της Αστυνομίας πλησιάζει το αυτοκίνητο και σχεδόν αμέσως έχει επιθετικό τόνο. Ο οδηγός εξηγεί ότι το αυτοκίνητο είναι μοντέλο του 2022 κι ότι δεν έχει καμία αναβάθμιση, προσφέρεται μάλιστα να ανοίξει το καπό για να το επιβεβαιώσει ο αστυνομικός, αλλά ο τελευταίος αρνείται.
«Ο όχι, θα σε στείλω στον κρατικό υπεύθυνο κι αυτός θα σε στείλει πίσω στο εργοστάσιο… θα αναστείλει την άδεια κυκλοφορίας… θα σε στείλει πίσω στον αντιπρόσωπο για να αφαιρέσει τα αξεσουάρ για χρήση στην πίστα», λέει ο αστυνομικός. «Αυτό θα σου κοστίσει περίπου 4.000 δολάρια. Μόλις γίνει αυτό, θα πας πίσω στον κρατικό υπεύθυνο για να επαληθεύσει ότι έχουν όντως καταργηθεί όλες οι λειτουργίες πίστας… θα πρέπει να ξοδέψεις 7.000 $ σε αυτό το αυτοκίνητο αυτή τη στιγμή.»
«Δεν μπορείς να το οδηγείς σε track mode στον δρόμο… σου το λένε στην αντιπροσωπεία. Εάν όχι, θα μπορούσες να κάνεις μήνυση στον έμπορο για τα χρήματα, να πάρεις τέσσερα ή πέντε χιλιάρικα πίσω». Το τέλος της συνομιλίας δεν καταγράφηκε.
Σύμφωνα με μια νεότερη δημοσίευση στο Reddit, ο οδηγός OkCadidate103 λέει ότι το αυτοκίνητο πέρασε τον έλεγχο, αλλά απέτυχε αφού η εξάτμιση έφτασε τα 98 dB, δηλαδή ήταν πάνω από το όριο. Ο επιθεωρητής έκανε τη δοκιμή σε λειτουργία Sport, την οποία επέλεξε ο ίδιος αφού δεν είναι η προεπιλεγμένη λειτουργία στο Elantra N. Παρά τις διαμαρτυρίες του οδηγού για να δοκιμαστεί στη default λειτουργία, τον ενημέρωσαν ότι δεν μπορεί να δοκιμαστεί ξανά γιατί η μέτρηση γίνεται μία φορά και πρέπει πρώτα να προσκομίσει αποδείξεις ότι στο αυτοκίνητο έγιναν εργασίες αποκατάστασης της δυσλειτουργίας. Κομματάκι δύσκολο αφού είναι εντελώς εργοστασιακό.
Τα έγγραφα παρουσιάζουν τη βεβαίωση μιας τοπικής αντιπροσωπείας ότι το σύστημα εξάτμισης είναι πράγματι το πρώτης τοποθέτησης. Νομίζαμε ότι τέτοια σκηνικά γραφειοκρατείας και παραλογισμού συμβαίνουν μόνο στην πατρίδα μας, αλλά τελικά μπορείς να την πατήσεις ακόμα και στις προηγμένες ΗΠΑ. Καλά ξεμπερδέματα κι ευχόμαστε να απολαύσει σύντομα το ταχύτατο αυτοκίνητό του.