KIA EV3 81.4 kWh
Μέχρι να παραλάβουμε για δοκιμή το δημοσιογραφικό Kia EV3, ας διαβάσουμε τι γνώμη που αποκόμισε φίλος της σελίδας από την οδήγηση του ηλεκτρικού Kia.
Test drive για το KIA EV3 έκδοση Earth Long Range με την 81.4 kWh μπαταρία από την ΚΙΑ Βελμάρ στην Λ. Κηφισίας. Όλα καλά κι αναμενόμενα θετικά σε περιβάλλον πόλης (μία ώρα διαδρομής σε Χαλάνδρι-Μαρούσι με πολλή κίνηση σε κάποια σημεία). Άνετη ανάρτηση, το αυτοκίνητο κάθεται καλά και σε σχέση με το ΒΜW i3 που έχω, σίγουρα το αισθάνεσαι πιο δεμένο και σίγουρο στον δρόμο, ίσως λίγο πιο βαρύ, αλλά και πάλι κολλάει την πλάτη σου σε απότομη επιτάχυνση (εντάξει δεν είναι Tesla, αλλά στοχεύει σε άλλο κοινό).
Οι εσωτερικοί χώροι είναι πολύ καλοί και μπροστά τουλάχιστον οδηγός-συνοδηγός δεν αισθάνονται καθόλου κλειστοφοβικά (σε σχέση με άλλα που έχω δει πρόσφατα: Atto3, Smart#3, Dolphin) και μοιάζει να είναι παρόμοιος με τον άπλετο χώρο που έχει το BMW i3. Πίνακας οργάνων κι infotainment με εξαιρετική ευκρίνεια, αυτόματη ρύθμιση σε dark mode μόλις σκοτείνιασε.
Στο σύντομο test δεν μπόρεσα να δοκιμάσω τα διάφορα συστήματα ασφαλείας που έχει ακόμη και το βασικό μοντέλο, είχα απενεργοποιήσει το σπαστικό μπιπ μπιπ που ακούγεται όταν δεν κοιτάζεις στο δρόμο.
Το i-pedal drive πρέπει να ενεργοποιηθεί για να λειτουργήσει σαν one pedal drive (δυστυχώς δεν το ενεργοποίησα) οπότε ακόμη και με τη ρύθμιση στο level 3 (με τη μεγαλύτερη ανάκτηση), ναι μεν μειωνόταν αρκετά η ταχύτητα όταν άφηνα το γκάζι, αλλά το EV3 δεν ακινητοποιόταν. Μου εξήγησαν, μετά τη δοκιμή στην αντιπροσωπεία, πως έπρεπε να το είχα ενεργοποιήσει για να λειτουργήσει το one pedal drive, που όντως υποστηρίζεται από το εργοστάσιο. Η ορατότητα μπροστά εξαιρετική, πίσω απλά ικανοποητική (αλλά βολεύεται με την εξαιρετική ευκρίνεια που έχει η κάμερα).
Η αυτονομία, όπως φαίνεται και στη φωτογραφία, είναι εξαιρετική με τη μεγάλη μπαταρία κι είναι πολύ καλό που το ίδιο το αυτοκίνητο σε ενημερώσει ποια θα είναι σε ακραίες περιπτώσεις (αν οδηγείς πολύ συντηρητικά και ποια θα είναι με επιθετική και γρήγορη οδήγηση).
Αρχικά σε normal mode το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ, σε sport mode που δοκίμασα αργότερα ήταν πιο βαρύ και καλύτερα ελέγξιμο, πάντως το αυτοκίνητο είναι γενικά πολύ ευέλικτο και με σχετικά μικρό κύκλο (νομίζω 10,5 μέτρα) στροφής. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες πολύ ικανοποιητικοί, όπως και ο ρυθμιζόμενος χώρος στο πορτ-μπαγκάζ (συνολικά 460 λίτρα) αλλά με μικρό frunk (25 λίτρα) μπροστά (χωράει πάντως το καλώδιο φόρτισης).
Στην αντιπροσωπεία μού είπαν ότι περίπου στις 15/1 θα παραδοθούν οι πρώτες παραγγελίες για την έκδοση Earth, ενώ τα GT Line θα έρθουν τέλη Φεβρουαρίου, αρχές Μάρτη…
Νομίζω ότι το KIA EV3 μαζί με το Skoda Elroq θα είναι από τα best sellers το επόμενο διάστημα για οικογενειακό αυτοκίνητο με πολύ καλούς χώρους, ποιότητα και σύγχρονη σχεδίαση, μεγάλη αυτονομία. Κι αισθητική κατά την άποψή μου πολύ καλύτερη από τις κινέζικες προτάσεις, αλλά οπωσδήποτε με αυξημένο κόστος.