Kia Stonic 1.0 Optima Auto
Τριήμερη ενοικίαση για μικρή χρήση στην πόλη και ένα ταξίδι αυθημερόν στην Πελοπόννησο. Παλιότερα είχα νοικιάσει για ίδιο διάστημα ένα Ford Puma 1.0 125 ίππων. Τώρα οδήγησα το Stonic στην έκδοση Optima 1.0 100 ίππων αυτόματο (DCT).
Επειδή οδηγώ Grand Vitara 1.6 του 2005 (με τα κοντά), τελικά ό,τι σύγχρονο και να οδηγήσω, μου φαίνεται η νύχτα με τη μέρα στην άσφαλτο (στο χώμα δε νοείται καν σύγκριση).
Το αμάξωμα αισθητικά μου άρεσε (σχήμα, ακμές κλπ.) Θέση οδήγησης καλή, βολεύτηκα γρήγορα. Το κάθισμα του οδηγού έχει τρεις ρυθμίσεις ενώ του συνοδηγού δε ρυθμίζεται καθ’ ύψος. Εικόνα εσωτερικού καλή χωρίς κάτι εξαιρετικό. Φυσικά χειριστήρια κλιματισμού και ηχοσυστήματος. Δεν υπήρχε το σύστημα πλοήγησης που φαίνεται στη φωτογραφία.
Ξεκινάω από την έκπληξη της ιπποδύναμης. Όταν μου είπαν ότι είναι διαθέσιμη η έκδοση με τα 100 άλογα, λίγο απογοητεύτηκα. Όμως η δύναμη που ένιωθα στις επιταχύνσεις ήταν απρόσμενη. Το κιβώτιο άλλαζε ομαλότατα ταχύτητες και μάλιστα έβλεπα στο καντράν ποια ταχύτητα έπαιζε. Σε απότομα βυθίσματα του γκαζιού, η πλάτη μου κόλλαγε στο κάθισμα. Η επιτάχυνση και ο αντίστοιχος θόρυβος ήταν στα αντίστοιχα επίπεδα του Puma, σε σημείο να αναρωτιέμαι αν τελικά η -όποτε- επόμενη αγορά πρέπει σε επίπεδο ίππων να είναι 130-140 όπως υπολόγιζα ή πλέον να κοιτάω και χαμηλότερα.
Το αυτόματο κιβώτιο επίσης με ικανοποίησε και γενικότερα το αμάξι δεν κρέμασε πουθενά. Η ανηφόρα από κόμβο Στέρνας μέχρι σήραγγα Αρτεμισίου βγήκε ιδιαίτερα άνετα.
Εκεί που το Puma υπερείχε ήταν το πάτημα του αυτοκινήτου και η αίσθηση που σου άφηνε στο δρόμο και στις στροφές, έχοντας και καλύτερη απόκριση στο τιμόνι.
Το μοντέλο που οδήγησα δεν ήταν υβριδικό και η κατανάλωση ήταν στα 8 λίτρα ανά 100 χλμ ενώ το υβριδικό Puma στις ίδιες διαδρομές και ταχύτητες έκαψε 6.2 λίτρα ανά 100 χλμ.
Μου άρεσε η λειτουργία που -νομίζω- λέγεται cornering lights. Όταν έστριβα και όσο κρατούσε η στροφή, άναβε βοηθητικά και το αντίστοιχο προβολάκι.
Δεν μου άρεσαν τα φώτα. Φτωχή υλοποίηση που αναδεικνύει την πλήρη υπεροχή των led προβολέων. Το βράδυ ανεπαρκής μεσαία σκάλα, χρειαζόμουν οπωσδήποτε τα μεγάλα.
Επίσης δεν μου άρεσε η απόσβεση της ανάρτησης. Εκεί που το Puma πέρναγε με χαρακτηριστική άνεση, το Stonic κοπάναγε σε βαθμό έως και ενοχλητικό.
Θα το εξέταζα ως πιθανή αγορά?
Ναι αλλά σε πιο εξοπλισμένη έκδοση, με πιο καλά φώτα, πιο πλούσιο σε συστήματα ασφαλείας και πιο λειτουργικό infotainment.
(Αν θέλετε κι εσείς να παρουσιάσετε το καμάρι σας, στείλτε μας στην παρακάτω διεύθυνση: dimitrios.sampaziotis@cartalk.gr)