Οι Κινέζοι ΙΧ ψωνίζουν πλέον κινέζικες αντί για τις δυτικές μάρκες
Τις πρώτες δύο δεκαετίες αυτού του αιώνα, η κατοχή ενός αυτοκινήτου με δυτικό σήμα στην Κίνα ήταν ένα σαφέστατο σημάδι επιτυχίας. Mercedes, BMW, Porsche: οι Κινέζοι αγοραστές αυτοκινήτων είχαν τις ίδιες φιλοδοξίες με εμάς στον υπόλοιπο κόσμο. Αλλά αυτό αλλάζει γρήγορα, καθώς οι νέοι τετράτροχοι ήρωες είναι εγχώριοι. Οι αγοραστές της Κίνας μεταπήδησαν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολύ πιο γρήγορα από ό,τι οι δυτικοί αγοραστές. Tο 25% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Κίνα πέρσι ήταν ηλεκτρικά, περίπου διπλάσια ποσοστό από την Ευρώπη, τετραπλάσιο από τις ΗΠΑ κι οκταπλάσιο από την Ελλάδα. Αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σε πολύ πάνω από 30% μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επωφελήθηκαν πολύ πιο γρήγορα από τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση από τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Περισσότερο από το 80% των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην Κίνα το 2022 κατασκευάστηκαν από εγχώριες εταιρείες, αναφέρουν οι New York Times.
Αλλά αυτός δεν είναι ο μόνος λόγος που οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων καταβροχθίζουν μερίδιο αγοράς εις βάρος των εμπορικών σημάτων που έρχονται από τη Δύση. Οι Κινέζοι αγοραστές πιστεύουν πλέον ότι οι τοπικές μάρκες είναι πιο ενδιαφέρουσες και κάνουν τα δυτικά αυτοκίνητα να φαίνονται ξεπερασμένα, χρόνια πίσω τόσο από άποψη σχεδίασης, όσο και τεχνολογίας.
Πώς νιώθουν λοιπόν οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες για αυτή την αναταραχή της αγοράς αφού είχαν περάσει πολλά χρόνια άνθησης καθώς εισήλθαν στην κινεζική αγορά στις αρχές του αιώνα; Είναι σχεδόν βέβαιο ότι έχουν τρομοκρατηθεί, ειδικά αν συνυπολογίσουμε το τεράστιο μέγεθος της κινέζικης αγοράς. Οι NYT ισχυρίζονται ότι η Volkswagen είναι τόσο ανήσυχη που ναύλωσε δύο αεροπλάνα για να μεταφέρει τεράστιο αριθμό στελεχών στην Κίνα για το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης αυτής της εβδομάδας, αν κι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αρνήθηκε να σχολιάσει το γεγονός όταν δημοσιογράφοι των Times επικοινώνησαν μαζί της.
Και να σκεφτεί κανείς ότι η Volkswagen τα πήγε λιγότερο άσχημα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Έχει διπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων ID στην αχανή χώρα κι επέλεξε να αποκαλύψει το νέο της sedan ID.7 στη Σαγκάη αυτή την εβδομάδα, υπογραμμίζοντας πόσο σοβαρά παίρνει την κινεζική αγορά. Οι NYT μίλησαν με πρώην στέλεχος της Chrysler στην Κίνα, το οποίο δήλωσε ότι οι κινεζικές μάρκες προσπαθούσαν να εξασφαλίσουν περίπτερα όσο πιο κοντά σε μεγαλόσχημες μάρκες όπως η Mercedes, προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερα βλέμματα. Τώρα όμως αυτή η κατάσταση έχει αντιστραφεί. Αν προσθέσετε τον φόβο των Ευρωπαίων για την απόβαση που θα πραγματοποιήσουν τα κινέζικα ηλεκτρικά μοντέλα στα επόμενα χρόνια στη Γηραιά Ήπειρο, καταλαβαίνετε ότι το μέλλον προβλέπεται δυσοίωνο. O Carlos Tavares, CEO της Stellantis, το έχει δηλώσει χωρίς περιστροφές: ξυπνάτε, οι Κινέζοι θα μας φάνε ζωντανούς!