Η Koenigsegg Regera επανακτά το ταχύτερο 0-400-0 από το Rimac
Μία μέρα πριν συμπληρωθεί ένας μήνας από την ανακοίνωση ότι το Rimac Nevera είναι πλέον το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο, η Koenigsegg Regera σπεύδει να επαναφέρει το στέμμα στη Σουηδία. Θυμίζουμε ότι το κροάτικο Nevera είχε σπάσει το προηγούμενο ρεκόρ των 33.29″ στο 0-400-0, επίδοση που είχε σημειώσει η Koenigsegg Agera RS το 2017. O χρόνος των 29.94″ ήταν ένα μόλις από τα 23 ρεκόρ που κατέρριψε το ηλεκτρικό hypercar, αλλά πλέον βρήκε τον δάσκαλό του από τη Regera. Μπορεί η τελευταία να παρουσιάστηκε αρχικά το 2015, αλλά αυτό δεν την εμπόδισε να ολοκληρώσει το 0-400-0 σε μόλις 28.81″, χοντρικά ένα δευτερόλεπτο ταχύτερα από το Rimac Nevera.
Κι οι 80 μονάδες τής Regera παραδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους μεταξύ του 2018 και του 2022 και σε όποιον αναρωτιέται γιατί η Koenigsegg χρησιμοποίησε για το ρεκόρ ένα μοντέλο που δεν παράγεται πια, οι Σουηδοί δίνουν μια πολύ απλή και πειστική απάντηση: «Επειδή μπορούμε!». Η εταιρία δηλώνει ότι η Regera είναι «ακόμη ο βασιλιάς των hypercars» παρά το γεγονός ότι «κατασκευάστηκε πριν από 10 χρόνια», γι’ αυτό κι αποφάσισαν να το γιορτάσουν με ένα νέο ρεκόρ.
Πώς η Koenigsegg κατάφερε να βελτιώσει το προηγούμενο ρεκόρ της Regera του 2019 (31.49″) κατά 2.68″; Αυτή η διαφορά αποδίδεται στην καλύτερη εκκίνηση. Τοποθετήθηκαν νέα ελαστικά Michelin Cup2R κι επιλέχθηκε πίστα με καλύτερη πρόσφυση. Το ρεκόρ πραγματοποιήθηκε στην ευθεία μήκους 3.274 μέτρων του αεροδρομίου Örebro που βρίσκεται δυτικά της Στοκχόλμης, με τα δεδομένα να μετρούνται και να επαληθεύονται από την Racelogic. Αυτοί είναι οι αριθμοί:
0-400-0 χλμ/ώρα 28.81″
0-400 χλμ/ώρα 20.68″
400-0 χλμ/ώρα 8.13″
Όσοι βέβαια παρακολουθήσετε το βίντεο, θα εντυπωσιαστείτε από δύο γεγονότα: το πρώτο είναι ότι το ρεκόρ ολοκληρώνεται σε μόλις 2.061 μέτρα. Το δεύτερο ότι ο οδηγός δεν είχε ταχύτατα αντανακλαστικά ώστε να πατήσει αμέσως το φρένο όταν το σουηδικό μοντέλο έπιασε τα 400, δηλαδή το ρεκόρ θα μπορούσε να είναι κάμποσα δέκατα (ίσως και δευτερόλεπτο) ταχύτερο. Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης της Regera περιλαμβάνει έναν twin-turbo κινητήρα V8 5.0 λίτρων και τρεις ηλεκτροκινητήρες που παράγουν συνδυαστικά 1.521 ίππους και 2.000 Nm, ενώ η μπαταρία των 4.5 kWh επιτρέπει να κινηθείτε αμιγώς ηλεκτρικά για 35 χιλιόμετρα. Το πιο σημαντικό είναι ότι η ισχύς μεταδίδεται απευθείας στους τροχούς μέσω της μετάδοσης μονής ταχύτητας Koenigsegg Direct Drive (KDD).
Ο Christian von Koenigsegg δήλωσε: «Το συγκεκριμένο ρεκόρ σημαίνει πολλά για την Koenigsegg καθώς είναι ένα ρεκόρ που καλύπτει κάθε πτυχή των επιδόσεων. Το γεγονός ότι η Regera μπορεί ακόμα να καταπλήξει τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά από τόσο καιρό είναι απόδειξη για την τεχνολογία της που ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της. Είναι κάτι που με κάνει εξαιρετικά περήφανο και καθώς παραδίδονται σε πελάτες τα πρώτα Jesko, ανυπομονούμε να σας δείξουμε τι ακολουθεί». Αυτά τα σχόλια πιθανότατα υπονοούν μια νέα απόπειρα στο μέλλον, προφανώς με το πολύ εντυπωσιακό Jesko Absolut.