Ξενέρωτα τα ηλεκτρικά; Όχι αν οδηγείς τη Nevera των 2.000 ίππων
1.914 για την ακρίβεια, αλλά με τέτοια δύναμη, η στρογγυλοποίηση πάει περίπατο. Με τερατώδη ισχύ και ροπή 2.360 Nm από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, η Rimac Nevera μπορεί να είναι απίστευτα γρήγορη (τετρακοσάρι σε 8.582″, τελική ταχύτητα 412 χλμ/ώρα) και ταυτόχρονα φοβερά διασκεδαστική. Αυτό οφείλεται στο άριστο ζύγισμα αλλά κυρίως στο drift mode. Καθώς υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας σε κάθε τροχό, το Nevera μπορεί να γίνει προσθιοκίνητο, τετρακίνητο ή πισωκίνητο. Αυτό ήταν όλο λοιπόν το drift mode; Απλώς στέλνει τη δύναμη πίσω κι εξαϋλώνει τα ελαστικά;
Δεν είναι τόσο απλό. Το Rimac xρησιμοποιεί μια πληθώρα αισθητήρων για να αναλύσει την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου, την ταχύτητα περιστροφής των μπροστινών και των πίσω τροχών, τη γωνία του αυτοκινήτου και την ποσότητα του γκαζιού που εφαρμόζει ο οδηγός. Στη συνέχεια, όλες αυτές οι πληροφορίες επεξεργάζονται για να καθοριστεί πόση ισχύς χρειάζεται για να συνεχιστεί η πλαγιολίσθηση. Αυτό σημαίνει ότι, ακόμη και με τέρμα γκάζι, το αυτοκίνητο θα παρέχει μόνο την ισχύ που κρίνει απαραίτητη, θα ενεργοποιήσει ακόμη και τους μπροστινούς κινητήρες για να βοηθήσει τον οδηγό. Εκεί λοιπόν που μέχρι τώρα ο οδηγός είχε ένα μπλοκέ διαφορικό κι έπρεπε να μάθει τα χούγια του, τώρα μιλάμε για έναν ολόκληρο νέο κόσμο που θέλει κάμποση εξερεύνηση κι εκμάθηση. Το εγχείρημα γίνεται ακόμα πιο δύσκολο από την ακαριαία απόδοση της ροπής, ειδικά όταν μιλάμε για τα τρομακτικά νούμερα που βγάζει ένα κτήνος σαν το Nevera.
Όταν χορτάσετε τα παντιλίκια κι αποφασίσετε να μπείτε στην πίστα για χρόνους, θα επιλέξετε το track mode. Με προηγμένο torque vectoring και κατανομή της ισχύος στους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, το Nevera θα πασχίζει να βρει πρόσφυση και να καταπιεί την επόμενη ευθεία. Αντί όμως να τα διαβάζετε εδώ, δείτε το πολύ επεξηγηματικό βιντεάκι για το πώς η Rimac έχει προικίσει το πρώτο της μοντέλο με τεχνολογία που θέλει ολόκληρο σεμινάριο για να την ξεκλειδώσεις, αλλά θα σε κάνει καλύτερο οδηγό. (πηγαίνετε κατευθείαν στο 12:46)