To Lada Niva εκσυγχρονίζεται καθώς πλησιάζει τα 50 του χρόνια
Μια δεκαετία θεωρείται υπεραρκετή για τα περισσότερα μοντέλα, αλλά το Lada Niva ετοιμάζεται να γιορτάσει το Χρυσό Ιωβηλαίο των 50 ετών παραγωγής του. Όπως αναφέρει το Drive.com.au, το πρώτο Niva βγήκε από το εργοστάσιο στις 5 Απριλίου του 1977. Η AutoVAZ, η εταιρία πίσω από το σκληροπυρηνικό off-road, έχει πλέον επιβεβαιώσει ότι το μοντέλο θα κατασκευάζεται για κάμποσο καιρό ακόμη. Μιλώντας στο ρωσικό πρακτορείο Kommersant, ο Διευθύνων Σύμβουλος της AutoVAZ, Maxim Sokolov, δήλωσε ότι «το Niva θα συμπληρώσει σίγουρα την επέτειο του μισού αιώνα», που αναμένεται το 2027.
Εξακολουθεί να πουλάει καλά στη Ρωσία, με 3.135 ταξινομήσεις τον Ιούνιο του 2023. Και βέβαια, αναφερόμαστε στο κλασικό Niva Legend κι όχι το Niva Travel, ένα πιο μοντέρνο σχέδιο που πουλάει η Lada σε παρόμοια νούμερα. Το παλιό καλό Niva θα λάβει κάποιες ευπρόσδεκτες αναβαθμίσεις καθώς οδεύει προς τον μισό αιώνα. «Θα υπάρξουν και μερικές εξωτερικές πινελιές, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι του χρόνου θα βάλουμε έναν νέο σύγχρονο κινητήρα, πιο ισχυρό και με περισσότερη ροπή», είπε ο Sokolov. Ωστόσο, μην περιμένετε μεγάλες αλλαγές ή σύγχρονες ανέσεις, καθώς το Niva θα παραμείνει πιστό στις ξεκάθαρες αρχές του. «Είναι σαφές ότι δε θα παράγουμε ας πούμε ένα Niva Legend με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων», συμπλήρωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της AutoVAZ.
Επί του παρόντος, το Niva διατίθεται με έναν βενζινοκινητήρα 1.7 λίτρων με ισχύ 81 ίππων και ροπή 107 Nm. Οι αναφορές λένε ότι αναμένεται ένας ισχυρότερος κινητήρας 1.6 λίτρων. Ο πιο πιθανός υποψήφιος είναι ο κινητήρας του αυτοκινήτου πόλης Lada Vesta, που αποδίδει 104 ίππους και 123 Nm ροπής. Αλλά οι αναβαθμίσεις δε θα σταματήσουν εκεί, αφού γίνεται λόγος ακόμη και για μια σπορ έκδοση. Οι λεπτομέρειες είναι ελάχιστες, αλλά ο Sokolov ανέφερε έναν πιθανό κινητήρα 16 βαλβίδων με 122 ίππους. Χαοτική διαφορά σε σύγκριση με το μοτέρ των 75 ίππων που κοσμούσε για πρώτη φορά το Niva το 1977 και σχεδόν 50% κέρδος σε σύγκριση με τα σημερινά μοντέλα.
Όπως και μεγάλο μέρος της ρωσικής βιομηχανίας, η παραγωγή του Niva έχει κλονιστεί από τις κυρώσεις λόγω της εισβολής στην Ουκρανία. Η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα εξελιγμένη κι η AutoVAZ βασίζεται σε απλά, κλασικά μοντέλα περισσότερο από ποτέ, καθώς προσπαθεί να διατηρήσει την παραγωγή εν μέσω προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Αν μη τι άλλο, η αναταραχή δημιούργησε ίσως μια ισχυρότερη πιθανότητα ώστε το Niva να τα πενηνταρίσει. Υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να ισοφαρίσει τη θρυλική 65χρονη πορεία του Volkswagen Beetle, αλλά ποιος ξέρει τι επιφυλάσσει το μέλλον;