Lancia Pu+Ra HPE: έτσι θα είναι η Stratos της νέας EV εποχής (vid)

Η Lancia μόλις παρουσίασε ένα νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο που ονομάζεται Lancia Pu+Ra HPE, αποδεικνύοντας ότι η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ακόμα σφυγμό υπό την ομπρέλα του Ομίλου Stellantis. Το πρωτότυπο έχει σκοπό να μας δείξει πώς θα είναι τα μοντέλα της Lancia των επόμενων 10 ετών, τα οποία θα είναι 100% ηλεκτρικά. Αν και το Pu+Ra HPE είναι ξεκάθαρα ένα concept car, φαίνεται πολύ πιο έτοιμο για παραγωγή από το τελευταίο concept της Lancia που ονομάζεται Pu+Ra Zero. Η Lancia λέει ότι το λογότυπο Pu+Ra του ονόματος σημαίνει Pure και Radical, δύο χαρακτηριστικά που αντικατοπτρίζονται απόλυτα στο νέο HPE.

Οι λάτρεις της μάρκας θα αναγνωρίσουν την ονομασία HPE (High-Performance Estate) από τη Lancia Beta, αλλά καταχρηστικώς είχε χρησιμοποιηθεί και στη Delta. Αν και το σχήμα είναι shooting brake με δύο πόρτες, η Lancia λέει ότι το HPE σημαίνει πλέον High-Performance Electric. Βλέπουμε πολλά σχεδιαστικά στοιχεία να προέρχονται από τη Stratos, το πιο εμβληματικό αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Lancia μαζί με την Deltona και νικητή τριών τίτλων Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally. Δεν είναι περίεργο που οι Stratos πωλούνται σε επταψήφια νούμερα όποτε βγαίνουν σε δημοπρασία στις μέρες μας.

Το αυτοκίνητο έχει φινίρισμα Progressive Green, ένα πανέμορφο γαλαζοπράσινο χρώμα που σχεδιάστηκε για να δείχνει κλασικό, ενώ ταυτόχρονα αγκαλιάζει ένα βιώσιμο μέλλον. Η Lancia λέει ότι η σχεδίαση είναι εμπνευσμένη από παλαιότερα μοντέλα όπως η Aurelia, η Flaminia και φυσικά η Stratos. Μπορείτε να δείτε τα εμβληματικά στρογγυλά φώτα της Stratos στο πίσω μέρος, σε αντίθεση με τρεις ακτίνες φωτός μπροστά που συνδυάζονται για να δημιουργήσουν μια νέα υπογραφή φωτισμού Lancia. Η ιταλική εταιρία την ονομάζει δισκοπότηρο. Για να ταιριάξει με το πάντρεμα μοντέρνου και κλασικού σχεδιασμού, το λογότυπο της Lancia επανασχεδιάστηκε, διατηρώντας τις ιστορικές του λεπτομέρειες.

Το Pu+Ra HPE διαθέτει μια καινοτόμο κυκλική γυάλινη οροφή που αφήνει άπλετο ηλιακό φως να μπει στο εσωτερικό, το οποίο σχεδιάστηκε σε συνεργασία με την ιταλική εταιρία επίπλων Cassina για να δημιουργήσει ένα φιλόξενο πολυτελές περιβάλλον. Τα μπροστινά καθίσματα είναι εμπνευσμένα από τις πολυθρόνες Maralunga ενώ τα πίσω καθίσματα μοιάζουν περισσότερο με ξαπλώστρες. Τόσο οι εμπρός όσο κι οι πίσω επιβάτες έχουν ακόμη και τα δικά τους τραπεζάκια. Το 70% των εσωτερικών υλικών είναι βιώσιμα.

Προς μεγάλη μας έκπληξη, η Lancia δημοσίευσε ορισμένες προδιαγραφές για το Pu+Ra HPE. Αναφέρει μια ηλεκτρική αυτονομία 700 χιλιομέτρων, ενώ η Lancia ισχυρίζεται ότι το αυτοκίνητο θα φορτίζει σε λίγο περισσότερο από 10 λεπτά, κάτι που φαίνεται αρκετά μη ρεαλιστικό αυτή τη στιγμή αλλά όταν παρουσιάζεις ένα πρωτότυπο, μπορείς να τα παραλές λίγο. Το αυτοκίνητο θα σημειώνει αξιοσημείωτα χαμηλή κατανάλωση, μόλις 10 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Η Goodyear κατασκεύασε ακόμη κι ειδικά ελαστικά για το Pu+Ra HPE με χαμηλή αντίσταση κύλισης. Όλες αυτές οι εξαγγελίες ακούγονται λίγο οξύμωρες στην παρουσίαση της νέας Stratos, αναλογιστείτε τι θα είχε ειπωθεί στην προκάτοχό της…

Δεν είναι σαφές αν το πρωτότυπο Pu+Ra HPE θα φτάσει ποτέ στην παραγωγή ή χρησιμεύει απλώς για να αφυπνίσει το κοινό και να μας διαφημίσει τις Lancia της επόμενης μέρας. Η ιστορική φίρμα θα λανσάρει μία νεά Ypsilon το 2024, τόσο σε υβριδική όσο και σε ηλεκτρική μορφή, μοντέλο που πιθανότατα θα μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το Fiat 500. Από το 2026 και μετά, η Lancia θα παρουσιάζει μόνο 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ενδέχεται να περιλαμβάνουν μία ανανεωμένη Delta το 2028. Η Lancia είναι αδρανής εδώ και χρόνια, αλλά τελικά φαίνεται ότι η ιταλική μάρκα θα μας ενθουσιάσει για άλλη μια φορά, αν και σε τελείως διαφορετική βάση απ’ ό,τι τις προηγούμενες δεκαετίες.

Περισσότερα Άρθρα