Land Rover Defender 130 D300
"Αν τα χρήματα δεν είναι πρόβλημα, αυτό είναι το απόλυτο οικογενειακό. Χωράει τα πάντα, σε πάει παντού, με άνεση και πολυτέλεια."
- ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ CarTalk.gr
Ξεχάστε για λίγο τις πολυτελείς δερμάτινες επενδύσεις στις πόρτες. Τους κρυφούς φωτισμούς. Τα ηλεκτρικά καθίσματα με μνήμες για να μη χάνετε χρόνο στη ρύθμιση. Τα ηλεκτρονικά καλούδια που σε κακομαθαίνουν. Στην καρδιά του θηρίου, το Defender διατηρεί την ίδια στόχευση και την ίδια προσήλωση στην κατάκτηση του δυσπρόσιτου με τον προπάππου του. Μπορεί να εκπολιτίστηκε και να βρίθει πλέον από λούσα, από κάτω όμως παραμένει ο ίδιος Βεδουίνος με παλιά. Η Land Rover πολύ σοφά το προσφέρει σε αμαξώματα για όλα τα γούστα. Θες την απόλυτη περιπέτεια; Θα πάρεις το τρίθυρο 90. Με μικρότερο μεταξόνιο και χαμηλότερο βάρος, είναι το ιδανικό για να εξαφανιστείς στα βουνά ή στην έρημο. Θες περισσότερους χώρους; Το πεντάθυρο 110 είναι για σένα, παίρνει μάλιστα κι (έξτρα) δύο καθίσματα στο πορτ-μπαγκάζ για να γίνει επταθέσιο. Θες τρίτη σειρά καθισμάτων (με τρεις μάλιστα θέσεις); Τότε θα γλυκοκοιτάξεις το 130. Μπορεί ο πίσω πρόβολος να έχει μεγαλώσει, αλλά θα θυσιάσεις ένα μικρό ποσοστό εκτός δρόμου ικανότητας για να κουβαλήσεις όλη την οικογένεια και να μπολιάσεις την αγάπη για τη φύση στις νεότερες γενιές.
Δε θα αναλωθούμε σε εις βάθος ανάλυση του τι εστί Defender, γιατί τα έχουμε γράψει αναλυτικά στη δοκιμή του πετρελαιοκίνητου 110 D300. Σήμερα δοκιμάζουμε την οκταθέσια εκδοχή και θα εμβαθύνουμε στο τι αλλάζει σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα. Αναμενόμενο ότι έχει μεγαλώσει. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 340 χιλιοστά, αλλά το μεταξόνιο κι οι εκτός δρόμου γωνίες παραμένουν ανεπηρέαστες, με εξαίρεση τη γωνία διαφυγής που επηρεάζεται από τον μεγαλύτερο πίσω πρόβολο. Από 35.5-40° στο 110, πλέον θα πρέπει να αρκεστείτε σε 24.5-28.5° ανάλογα με το ύψος της ανάρτησης. Όλα τα υπόλοιπα παραμένουν ίδια, με κυριότερο το πλάτος (έτσι κι αλλιώς ήταν οριακό για κίνηση εντός πόλης στα δύο μέτρα) και το μεταξόνιο. Ξεπερνάει οριακά τα τρία μέτρα (3.022 χιλιοστά) στο πενταθέσιο και δεν έχει αλλάξει στο 130, οπότε δεν επηρεάζει τον κύκλο στροφής.
Όλη η αύξηση των 340 χιλιοστών στο μήκος ενσωματώνεται στον πίσω πρόβολο για να χωρέσει μία επιπλέον σειρά καθισμάτων. Τα καταφέρνει περίφημα, αφού θα φιλοξενήσει άνετα ακόμα κι ενήλικα σεβαστών διαστάσεων. Όχι τόσο σεβαστών όσο της αφεντιάς μου πάνω από το 1.90, αλλά κι εγώ δεν ένιωσα το ασφυκτικό στριμωξίδι που βιώνω σε άλλες τρίτες σειρές. Ένας μέσος ενήλικας στα 1.70κάτι θα χωρέσει απροβλημάτιστα. Βέβαια, αν θέλετε να εκμεταλλευτείτε και τις τρεις θέσεις πίσω, τότε ο μεσαίος επιβάτης θα πρέπει να είναι πιτσιρίκι και μάλιστα μικρό, το οποίο μάλιστα θα ταξιδέψει με υποχωρήσεις στην ασφάλεια, αφού η μεσαία θέση δεν περιλαμβάνει βάσεις isofix. Και με δύο ενήλικες εκατέρωθεν, μάλλον θα γίνει σάντουιτς ανάμεσά τους σε ενδεχόμενο τρακάρισμα.
Πάντως, ακόμα κι οι τελευταίοι, δε θα νιώσουν παρακατιανοί. Έχουν θύρες φόρτισης για τις συσκευές τους, δική τους ηλιοροφή και τα καθίσματά τους είναι θερμαινόμενα, αν και πιο σημαντικό αξεσουάρ θα ήταν να είναι αεριζόμενα. Αν το καλοσκεφτείτε, για κάθε 130 που θα πουληθεί στον παγωμένο Βορρά (Σκανδιναβία-Γερμανία-Καναδά-βόρειες Πολιτείες των ΗΠΑ), θα πουληθούν πολλαπλάσια στον Αραβικό κόσμο που θα επιζητούν την επιπλέον δροσιά στις πλάτες τους. Το 130άρι μπορεί να φαίνεται απλησίαστο όνειρο για τα οικονομικά δεδομένα του μέσου Έλληνα, αλλά τέτοια μοντέλα απαρτίζουν το ιδανικό οικογενειακό για πολυπληθείς αραβικές οικογένειες.
Η δοκιμή του 130 δε μας βρήκε πάλι στη λίμνη Πλαστήρα, όπως στο 110, για να το βασανίσουμε εξίσου εκτός δρόμου. Άλλωστε, η συγκεκριμένη έκδοση φορούσε 22άρες ζάντες με 45άρι προφίλ, οπότε ό,τι εξόρμηση έγινε στα κατσάβραχα, συνοδεύτηκε από σφιγμένα χείλη, μισόκλειστα μάτια και πολλή προσοχή. Όχι, τέτοια οχήματα δεν τα αγοράζεις με φιγουρατζίδικες ζάντες. Έτσι κι αλλιώς, τραβάει τα βλέμματα χωρίς να έχει την ανάγκη τους. Από τη στιγμή μάλιστα που στην οδήγηση είναι κασόνι, δεν έχεις κανένα λόγο να επιλέξεις την πιο σπορτίβικη επιλογή γιατί δε σου κάνει διαφορά. Πιο πολύ παίξαμε σε τεχνικά περάσματα και διαπιστώσαμε αυτό που ήδη ξέραμε από το 110: σε κάνει μάγκα εκτός δρόμου, τα κάνει όλα μόνο του και σε βγάζει από τη δύσκολη θέση. Αν όμως θες να παραστήσεις τον Ταρζάν, τότε θα διαπιστώσεις ότι οι τροχοί αποχωρίζονται από το έδαφος, απόρροια της αρχιτεκτονικής της ανεξάρτητης ανάρτησης. Αλλά το κοινό στο οποίο στοχεύει το Defender δε θα ανεχόταν μονοκόμματους άξονες να πλήττουν την αρχοντιά του στην άσφαλτο. Άλλωστε, είμαι σίγουρος ότι θα έχουν ήδη κι ένα καραφτιαγμένο off-road στο γκαράζ τους για εκείνες τις στιγμές.
Εδώ μάλιστα τα πράγματα επιβαρύνονται από τα επιπλέον 200+ κιλά, κρεμασμένα τέρμα πίσω. Όσο για τις επιδόσεις, με τους ίδιους 300 ίππους και την ταυτόσημη ροπή των 650 Nm από τον τρίλιτρο ήπια υβριδικό diesel, το Defender είναι ελάχιστα πιο αργό. Απαιτεί 7.5″ αντί για 7″ στο 0-100 και γενικώς υπάρχει μια ασήμαντη υποβάθμιση στα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Φανταστείτε να οδηγείτε το 110 μόνοι σας και μετά να βάλετε δύο ενήλικες κι ένα παιδάκι, αυτή είναι η διαφορά. Από τη στιγμή που δε θα το οδηγήσετε σα χούλιγκαν, δε θα σας απασχολήσει ιδιαίτερα το επιπλέον φορτίο. Η κατανάλωση παραμένει ουσιαστικά ταυτόσημη (ποιος θα δώσει τόσα χρήματα και θα ασχοληθεί με μισό ή ένα λίτρο παραπάνω;) και στο ταξίδι διαφοροποιείται ελάχιστα (9.2 αντί για 8.8 λίτρα για το 110). Στην οδήγηση στον αστικό ιστό, απολαμβάνεις την ευκρίνεια του μεσαίου καθρέπτη. Ενώ στο 110 είναι φυσικός, εδώ κάτι τέτοιο θα ήταν ολέθριο: με επιπλέον ολόκληρη γαλαρία και την πίσω ρεζέρβα να κόβει το οπτικό σου πεδίο, ουσιαστικά δε θα είχες μεσαίο καθρέπτη αν η Land Rover δεν τον αντικαθιστούσε με μια κάμερα! Και πράγματι, τώρα βλέπεις τα πάντα και μάλιστα καλύτερα από το 110, όπου η ρεζέρβα σού κόβει το μισό εύρος.
Όπως θα έχετε καταλάβει ως τώρα, το 130 είναι το καλύτερο οικογενειακό όχημα που υπάρχει, εφόσον βέβαια μπορείτε να το υποστηρίξετε οικονομικά. Κινείται αρχοντικά στην άσφαλτο, πειστικά εκτός, θα σας πάει παντού και μάλιστα ατσαλάκωτα. Τι θα πρέπει να υπολογίζετε για μια τέτοια ποιότητα μετακίνησης; Χμ, όχι λίγα. Το φθηνότερο diesel με 250 ίππους κοστίζει 109.461 €, το D300 mhev ξεκινά από τα 116.113 € και φθάνει ως τα 149.681 € για την ανώτερη έκδοση, τιμές πριν αρχίσετε να φορτώνετε με έξτρα εξοπλισμό. Αυτό που είναι δυσάρεστη είδηση είναι πως δε συνδυάζεται με την plug-in διάταξη, που θα το καταστούσε ιδανική επιλογή leasing για μεγαλοστελέχη, εξαιτίας των φοροελαφρύνσεων.
Μοντέλο | Land Rover Defender |
---|---|
Έκδοση | 130 D300 MHEV AWD Automatic |
Τιμή από | 116.113€ |
Τιμή μοντέλου δοκιμής | 149.681€ |
Τύπος αμαξώματος | 4Χ4 |
Καύσιμο | Ήπια υβριδικό πετρελαίου |
Κινητήρας | τούρμπο, ένας ηλεκτροκινητήρας |
Κύλινδροι | 6 |
Κυβικά | 2.996 κ.εκ. |
Επιτάχυνση 0 - 100 χλμ/ώρα | 7.5" |
Μέγιστη ταχύτητα | 191 χλμ/ω |
Κατανάλωση δοκιμής | 11.4 λίτρα/100 χλμ |
Αυτονομία | 781 χλμ |
Κατανάλωση καυσίμου - Μικτός κύκλος | 9.4 λίτρα/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 (WLTP) | 246 γρ/χλμ |
Συνολική ισχύς | 300 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ. |
Συνολική ροπή | 650 Nm στις 1.500 σ.α.λ. |
Θέση του κινητήρα | Εμπρός και Κατά μήκος |
Κίνηση | τετρακίνηση |
Κιβώτιο | αυτόματο |
Τύπος αυτόματου κιβωτίου | μετατροπέας ροπής |
Σχέσεις | 8 |
Εμπρός ανάρτηση | Διπλά ψαλίδια |
Πίσω ανάρτηση | Πολλαπλών συνδέσμων |
Εμπρός φρένα | αεριζόμενα δισκόφρενα 363 χιλιοστά |
Πίσω φρένα | αεριζόμενα δισκόφρενα 350 χιλιοστά |
Ελαστικά | 275 / 45 / 24 |
Διάμετρος στροφής | 13.1 μέτρα |
Στροφές τιμονιού από άκρη σε άκρη | 2.7 |
Μήκος | 5.358 χιλιοστά |
Πλάτος | 2.008 χιλιοστά |
Ύψος | 1.970 χιλιοστά |
Μεταξόνιο | 3.022 χιλιοστά |
Εμπρός μετατρόχιο | 1.706 χιλιοστά |
Πίσω μετατρόχιο | 1.702 χιλιοστά |
Απόσταση από το έδαφος | 218 χιλιοστά |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) | 0.41 |
Βάρος | 2.589 κιλά |
Χώρος αποσκευών | 290 λίτρα |
Ντεπόζιτο | 89 λίτρα |
Βαθμολογία EuroNCAP |