Lexus UX 300h, FWD

Αναγνώστης μας δοκιμάζει το νέο Lexus UX και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του. Τον ευχαριστούμε πολύ.

Καιρό ήθελα να οδηγήσω το UX και επιτέλους τα κατάφερα και μάλιστα την ανανεωμένη έκδοση με το 5ης γενιάς υβριδικό σύνολο των 2.0 λίτρων που αποδίδει 200 ίππους (ΟΚ….199!). Η 5η γενιά υπόσχεται αυξημένες επιδόσεις, μειωμένη κατανάλωση, πιο πολιτισμένη λειτουργία και δυνατότητα κίνησης περισσότερη ώρα ηλεκτρικά. Ειναι το γνωστό σύνολο που φοράνε Corolla Cross & C-HR. Το οδήγησα για περίπου δύο ώρες και πάνω από 60 χιλιόμετρα σε διάφορους δρόμους (Α.Ο, πόλη, Ε.Ο, ανάβαση Πεντέλης, ανάβαση προς σπήλαιο Παιανίας), οπότε αποκόμισα μια αρκετά καλή γεύση.

Πάμε στα στατικά. Από σχεδίαση, για εμένα είναι πάρα πολύ όμορφο κι εντικειμενικά τραβάει τα βλέμματα. Η μπροστά μάσκα ειναι πολύ επιβλητική και κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει μεγαλύτερο. Πίσω οι γωνίες είναι λίγο περίεργες, αλλά τελικά το συνολικό αποτέλεσμα το κρίνω πολύ θετικά και το βρίσκω από τα πολύ όμορφα SUV.

Το εσωτερικό είναι εξαιρετικό. Εντυπωσιάζει ως ένα βαθμό οπτικά, όμως η εργονομία ειναι κορυφαία, όπως και η ποιότητα. Δε βρήκα κάποιο ψεγάδι ή αστοχία ποιοτικά, όσο μπόρεσα να το περιεργαστώ. Η κεντρική οθόνη είναι χορταστική στις 12+ ίντσες κι έχει εξαιρετική ανταπόκριση στο touch. Παρέχει αρκετές πληροφορίες και παραμετροποιήσεις. Αυτό που θα ήθελα, θα ήταν ένας πιο πλούσιος πίνακας οργάνων. Μου φάνηκε λίγο μικρή η οθόνη και δε βρήκα πληροφορίες που θα ήθελα – για παράδειγμα την ένδειξη της περιοχής λειτουργία (ev, eco, power) που κινούμαι, ώστε να ξέρω πόσο γκάζι να πατήσω. Λεπτομέρειες ίσως, αλλά θα περίμενα κάτι καλύτερο από την Lexus. Κρατάω μια επιφύλαξη μόνο, γιατί δεν έπαιξα ιδιαίτερα με τις ρυθμίσεις του πίνακα, οπόταν ίσως και να υπάρχουν διαφορετικές απεικονίσεις που απλά δεν τις βρήκα.

Από εξοπλισμό, οδήγησα την εκδοση Luxury, που είναι αρκετά φορτωμένη, με στοιχεία όπως: ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, ηλιοροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τιμόνι, κλπ. Γενικά δεν λείπει κάτι σημαντικό, εκτός από την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών – φάουλ, σε αυτή την τιμή έπρεπε να είναι στάνταρ. Η καμπίνα αποπνέι μια πολυτέλεια (στην έκδοση που οδήγησα) κι είναι απίστευτα ήσυχη και χαλαρωτική, ιδανική για να περνάς αρκετές ώρες την ημέρα.

Από οδήγηση τώρα, το κινητήριο σύνολο είναι γνωστό κι αρκετά (έως και πολύ) δυνατό. Τόσο δυνατό που τα 18άρια Bridgestone Alenza 001 (πρώτη φορά είδα αυτό το ελαστικό, δεν ήξερα καν ότι υπάρχει!) χάνουν εύκολα πρόσφυση κατά την εκκίνηση στην φανταστικής ποιότητας άσφαλτο που έχουμε κι αποκαλούμε δρόμο. Οι ρεπρίζ είναι πολύ καλές επίσης, αφού η επιτάχυνση από τα 100 στα 140 είναι άμεση κι αισθητή. Γενικά θυμίζει πολύ Corolla Cross στις επιδόσεις και στην λειτουργία, κάτι λογικό άλλωστε. Το 2λιτρο C-HR δεν το έχω οδηγήσει. Σίγουρα λοιπόν δεν λείπουν οι επιδόσεις! Κάτι που συνδυάζεται με αρκετά μειωμένο ήχο (μουγκρητό) στο τέρμα γκάζι και που επιπλέον η χροιά του ήχου ειναι πολύ ευχάριστη και καθόλου ενοχλητική (όπως είναι π.χ. στην υβριδική 1.8 Corolla μου με τα 122 άλογα).

Η ανάρτηση απλά για σεμινάρια! Συνδυάζει την άνεση της Corolla Cross, αλλά με καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος (θυμίζει το νέο C-HR αρκετά, αλλά είναι πιο άνετη) και πιο σφιχτή. Κατάφεραν να συνδυάσουν τα ασυνδύαστα κι έχουμε την καλύτερη υλοποίηση σε ανάρτηση από όσα Toyota έχω οδηγήσει, άνετη και συνάμα στιφτερή, παρ’όλα τα RFT ελαστικά σε διάσταση 225/50/18. Το αυτοκίνητο στρίβει εξαιρετικά κι έχει την δύναμη να επιταχύνει σε ανηφορικά κομμάτια και στροφές (π.χ. Πεντέλη), οπότε δεν σε αφήνει ποτέ ξεκρέμαστο. Πραγματικά το ευχαριστήθηκα στις στροφοδιαδρομές, ενώ ταυτόχρονα ταξιδεύεις με 140 άνετα, αθόρυβα κι αρχοντικά. Ιδανικό αμάξι για μεγάλες αποστάσεις που όμως θα χαρίσει και χαμόγελο όταν χρειαστεί να ανέβεις στο χωριό μετά το πολύωρο ταξίδι στην Ε.Ο. Το πήγα και λίγο χώμα, όσο επιτρέπουν τα 16 εκατοστά απόστασης από το έδαφος και ανταποκρίθηκε μια χαρά.

Εδώ να σημειώσω κάτι που μου έκανε εντύπωση: το UX έχει ρόδες μικρότερης διαμέτρου από το LBX!! Φοράει 225/50/18 ενώ το LBX φοράει 225/55/18. Το αναφέρω, γιατί στο LBX μου είχε κάνει εντύπωση η τόσο μεγάλη διάμετρος της ρόδας κι είχα πει ότι οφείλεται σε μεγάλο βαθμό για την τόσο καλή ανάρτηση.

Σα συμπέρασμα, μπορώ να πω ότι το UX300h είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, άνετα στέκεται στην κορυφαία 3άδα των C SUV. Αρνητικά δεν έχει, θα ρωτήσει κάποιος; Ναι έχει, το γνωστό χωροταξικό. Για το μέγεθός του έχει μικρό χώρο αποσκευών στα 367 λίτρα, αλλά κυρίως είναι αρκετά χαμηλός σε ύψος. Επίσης, ο χώρος πίσω ειναι μια χαρά, αλλά δεν είναι μεγάλος σε σχέση με τις εξωτερικές διαστάσεις. Εξάλλου, UX σημαίνει Urban Crossover. Ξεκινάει από τα 37.300 €.

Περισσότερα Άρθρα